Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mijn nsr blijft maar stotteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49877 - mijn nsr blijft maar stotteren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2stroke the best 20-5-2008 22:29 Print topicpost
Posts: 16


ok ik zal het ff in korte lijnen uitleggen...

honda mtx-sh met een GE2 blokkie (honda nsr voor degene die dat niet weten)

net een paar dagen een nieuwe cilinder(70cc malossi)

20mm mikuni mengsel is verder goed afgesteld

ok nu komt het:
ik had zondag mijn brommer weer aan het lopen na een cilinderwissel, eerst ging hij goed en begon steeds minder te presteren tot dat hij nog maar 7000 toeren trok, hij stottert heel erg, dan slaat mijn bougi dus vet
ok dus ik mengsel nakijken was wel goed, dus ik kan de carburateur uitsluiten

onsteking dus

eerst alle kabels ff nagekeken en die waren nog goed ok toen mijn bobine,bougikabel,dop, en bougi zelf vervangen, toen had ik al wel een iets beter resultaat mijn brommer ging nu tot 8500 toeren.
niet genoeg want hij stottert als een malle en ik kon eerst ook veel meer toeren trekken met precies dezelfde setup en dan 1 dag eerder

ik naar de bromboer, ik alles uitleggen en die gast zegt ja je cdi is kapot, dus hij had er nog 1tje liggen en toen ik die ff snel geprobeert maar toen deed mijn brommer het helemaal niet meer met die nieuwe cdi jahij sloeg 1 keer aan en ook gelijk weer af
ouwe cdi weer terug, en toen ff de onstekings spoel geprobeerd, ok ik hem er dus net opgezet en ja dat gaat wel beter maar nog steeds merk ik dat hij stottert bij 9000 toeren ongeveer en dan trekt hij hem tot 10000 toeren, ok ik weet dat mijn cilinder meer toeren kan maken want dat kon hij zondag ook dus nu ook..

dus ik rij nu weer met de niewe bobine en bougi enzo, niewe onsteekspoel, en de oude cdi ( ik heb het nog niet geprobeerd met een nieuwe cdi op mijn nieuwe onsteekspoel

ik weet het niet meer

please kan iemand mij helpen?

oja ik heb de bougi nagekeken en die slaat niet meer vet nu hij heeft het mooie diaree kleurtje maar stoppen met stotteren ho maar

Dit bericht is gewijzigd door 2stroke the best op 20-5-2008 om 22:58 uur.
 
I've laughinggas in my blood

Saknet 20-5-2008 23:13 Print reply

Posts: 10355
zat je grondplaat eerst wel goed vast, niet dat hij nog moeilijk kon draaien (Want dan neemt je vliegwiel hem mee)
zat je bougiedop wel helemaal aangeduwd

staat je grondplaat nu wel op tijd

je hebt aardig hoogtoerige cilinder dus ik zou de grondplaat niet al te vroeg zetten (2mm voor carter streepje heb ik met mn mb met 70malossi, had hem eerst maximaal vervroegd en heeft me 2 zuigers gekost van 50e per stuk)


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-5-2008 om 23:16 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Djeep 20-5-2008 23:18 Print reply

Posts: 8621
Heel lang verhaal, maar er is vaker gemeld dat 20mm mikuni niet af te stellen valt, kep er zelf ook aardig mee zitten kloten. Probeer anders een carb van een vriend ofzo.

Ontsteking kan gewoon op ze vroegst, heb altijd al zo gereden en heeft me nog niks gekost :S.

(misschien tip voor saknet om minder hete bougie te kiezen)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
2stroke the best 21-5-2008 22:27 Print reply
Posts: 16


ok bedankt jongens

laat ik nou toevallig net morgen mijn nieuwe (lees 2e hands) carb ophalen
keihin vlakschuif 28mm als ik me niet vergis
ff proberen of het wat is en ja ik heb vaker gehoord dat mikuni 20mm schijtdingen zijn maaja ik had hem erbij gekregen en ik vandaag dus weer die cdi geprobeerd, zo'n onbegrensde ori van honda en toen deed hij het wel beter maar ff afw88 wat er met die nieuwe carb. gebeurd
 
I've laughinggas in my blood
2stroke the best 21-5-2008 22:37 Print reply
Posts: 16
edit :::


ja ik heb voor de rest alles in orde zit goed vast en op tijd
heb ik als eerste naar gekeken maar was het maar zo simpel, dan had ik me ook geen zorgen hoeven maken... maar toch bedankt voorje reactie
 
I've laughinggas in my blood
Saknet 21-5-2008 23:06 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep

Ontsteking kan gewoon op ze vroegst, heb altijd al zo gereden en heeft me nog niks gekost :S.

(misschien tip voor saknet om minder hete bougie te kiezen)

lag niet aan bougie was het altijd maar zo simpel, ofniet 2stroke-tb

jij hebt een koppel cilinder geen toeren fabriek, is logisch dat et niet stuk gaat bij jou


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
2stroke the best 22-5-2008 22:25 Print reply
Posts: 16
srry 24 mm in plaats van 28

en oja carb is nu binnen en snelle cdi ook die zit er al op en ik haal slecht afgesteld ong. 12000 rpm
wat zal dat wel niet opleveren als hij goed is afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door 2stroke the best op 22-5-2008 om 22:27 uur.
 
I've laughinggas in my blood
rik hulkenberg 22-5-2008 22:54 Print reply

Posts: 10029
denk al 28mm is overkill en krijg je ook nooit afgesteld
24mm is ook aardig groot voor 70cc
 
2stroke the best 25-5-2008 20:40 Print reply
Posts: 16
hmmm die carb is wel leuk en aardig maar ik heb hem er van het weekend onder gehad maar liep wel leuk alleen die grafherrie wat er uit zo'n ding komt is niet echt leuk omdat ze dan gelijk horen dat dat ding over de 90 gaat
loopt wel lekker maar niet echt portomonee vriendelijk

ik denk dat ik hem verkoop die carb. en dan een 18mm keihin op de kop probeer te tikken
 
I've laughinggas in my blood
Djeep 25-5-2008 20:41 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

lag niet aan bougie was het altijd maar zo simpel, ofniet 2stroke-tb

jij hebt een koppel cilinder geen toeren fabriek, is logisch dat et niet stuk gaat bij jou




Kep ook met zeta/parmakit gereden, die krengen draaide 12,5-13k.. Noem dat maar geen toeren :P


 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 25-5-2008 22:15 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2stroke the best
hmmm die carb is wel leuk en aardig maar ik heb hem er van het weekend onder gehad maar liep wel leuk alleen die grafherrie wat er uit zo'n ding komt is niet echt leuk omdat ze dan gelijk horen dat dat ding over de 90 gaat
loopt wel lekker maar niet echt portomonee vriendelijk

ik denk dat ik hem verkoop die carb. en dan een 18mm keihin op de kop probeer te tikken


okay en stel hem dan ook goed af
 
brommerloos
ricardo 25-5-2008 23:27 Print reply
Posts: 605
lekke koppakking , valse lucht van carter pakking, uitlaat verstopt? membraamklepjes nog goed? mischien beetje vuil ertussen.

membraam ff nakijke of die wel goed sluit carb is er toch af
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer

Dit topic is 909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved