Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx vonk wel start niet..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49863 - suzuki tsx vonk wel start niet..?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFrans 20-5-2008 16:23 Print topicpost

Posts: 405
hallo,
ik heb pas ene suzuki tsx gekocht.
maar hij vonkt dus wel,hij start niet?
70cc eurokit
17mm mukini

wie kan mijn helpen?
 

Derbi-Olaf 20-5-2008 16:40 Print reply

Posts: 14999
cheklist:

-Compressie nog goed?

-verzopen?

-carb schoon?

-leiding niet verstopt? (benzine)

-ontsteking op tijd?

-geeft ie een mooie blauwe vonk?

en misschien is het raadzaam om toch ff je bougie te vervangen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jimbob 20-5-2008 16:46 Print reply

Posts: 635
Zit er een membraan in? :X
 
Derbi-Olaf 20-5-2008 16:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Zit er een membraan in? :X

bij tsx wel geloof ik, tis een combinatie van een zuigergestuurde met een membraangestuurde inlaat, maar kben niet zeker
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jimbob 20-5-2008 16:49 Print reply

Posts: 635
Ja dat ligt aan de cilinder, maar die van mij was dus half zuiger en half membraan gestuurd, alleen zat het membraan er niet in, en dan doet ie dus helemaal niks..
 
DerbiFrans 20-5-2008 17:40 Print reply

Posts: 405
de carb. is schoon de leiding ook,
hij verzuipt niet, 2 kleps membraam.
en een gloednieuwe bougie, een man waarvan ik onderdelen gekocht heb(een echte tsx kenner) zij dat het misschien aan de ontstekings spoel kan liggen dat is schijmbaar vaak bij suzuki tsx. die was gewoon goed 150-160 ohm.
maar wel hebben wij de cilinderkop uit geslepen omdat de zuiger er tegen aan kwam(cilinderkop was van een 50cc en die van 70cc is denk groter(..?)
 
Derbi-Olaf 20-5-2008 17:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
de carb. is schoon de leiding ook,
hij verzuipt niet, 2 kleps membraam.
en een gloednieuwe bougie, een man waarvan ik onderdelen gekocht heb(een echte tsx kenner) zij dat het misschien aan de ontstekings spoel kan liggen dat is schijmbaar vaak bij suzuki tsx. die was gewoon goed 150-160 ohm.
maar wel hebben wij de cilinderkop uit geslepen omdat de zuiger er tegen aan kwam(cilinderkop was van een 50cc en die van 70cc is denk groter(..?)

en hij ploft ook niet ofzo?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 20-5-2008 17:42 Print reply

Posts: 15925
klopt is groter...

krijgt wel sap?
 
DerbiFrans 20-5-2008 17:49 Print reply

Posts: 405
en owja, misschien kan het zo zijn dat de ontsteking niet op tijd staat.. maar hoe moet je de ontsteking zetten zodat die wel op tijd is?

em hij geeft snelle kleine blauwe vonkjes
 
Derbi-Olaf 20-5-2008 17:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
en owja, misschien kan het zo zijn dat de ontsteking niet op tijd staat.. maar hoe moet je de ontsteking zetten zodat die wel op tijd is?

em hij geeft snelle kleine blauwe vonkjes

vliegwiel eraf, en merktekens op grondplaat en carter gelijk zetten
hoe wijst zichzelf uit met het vliegwiel eraf...
Dit zal dan de oorzaak zijn, als ie tenminste verkeerd stond.
vonk zit zo te horen inorde
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
DerbiFrans 20-5-2008 17:53 Print reply

Posts: 405
oke we zullen het proberen bedankt
 
Uncle BLAM 20-5-2008 18:16 Print reply

Posts: 1025
membraan klepjes ( van metaal ) kunnen gaan wijken op den duur en dan sluiten ze niet meer af, dat kun je zien als het membraanblokje eraf is en je kijkt in de gaten, als er licht tussen de plaatjes door schijnt is 'ie lek en krijgt 'ie geen carterdruk meer, zou je ook ff naar kunnen kijken
 
een BF teller is sneller
DerbiFrans 20-5-2008 19:39 Print reply

Posts: 405
dat hebben we ook al gedaan..
morge ff poulietrekker halen voor het vliegwiel eraf te krijgen das toch een stuk handiger dan met een hamer
dan zal ik wel even laten weten hoe het gegaan is.
 
rick-mt5 20-5-2008 19:42 Print reply

Posts: 186
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
morge ff poulietrekker halen voor het vliegwiel eraf te krijgen das toch een stuk handiger dan met een hamer



beunhaas

 
DerbiFrans 21-5-2008 21:53 Print reply

Posts: 405
vandaag hebben we de ontsteking eraf gehaald. die moeten we nu dus gelijk zetten.
maar nuis weer het probleem.. waar staan die merktekens?
heeft iemand hier een foto of plaatje van?
Graag zo veel mogelijk reacties.




 
Twizz 15-6-2008 21:43 Print reply

Posts: 851
check dit even:
haal de bougie eruit, en leg hem zo(met ijzer tegen de cilinderkop aan!!) dat je een vonk zou kunnen zien.. zet hem in de versnelling en draai rustig aan het achterwiel(rijrichting!), waarschijnlijk vonkt hij bij behoorlijk draaien, maar hij hoort bij iedere slag(hoe langzaam ook) een vonk te geven(oke, je meot het niet zo gek gaan maken dat je 1 slag 1 minuut laat duren, maar 1-2 seconden mag wel)
als dit niet het geval is dan is je ontstekingsspoel waarschijnlijk kapot. dit probleem heb ik ook gehad
 
houw ns op!

Dit topic is 3712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved