Derbi-Olaf |
20-5-2008 16:40 |
Posts: 14999 |
cheklist:
-Compressie nog goed?
-verzopen?
-carb schoon?
-leiding niet verstopt? (benzine)
-ontsteking op tijd?
-geeft ie een mooie blauwe vonk?
en misschien is het raadzaam om toch ff je bougie te vervangen.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jimbob |
20-5-2008 16:46 |
Posts: 635 |
Zit er een membraan in? :X
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
20-5-2008 16:47 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Zit er een membraan in? :X
bij tsx wel geloof ik, tis een combinatie van een zuigergestuurde met een membraangestuurde inlaat, maar kben niet zeker
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jimbob |
20-5-2008 16:49 |
Posts: 635 |
Ja dat ligt aan de cilinder, maar die van mij was dus half zuiger en half membraan gestuurd, alleen zat het membraan er niet in, en dan doet ie dus helemaal niks..
|
|
|
|
DerbiFrans |
20-5-2008 17:40 |
Posts: 405 |
de carb. is schoon de leiding ook,
hij verzuipt niet, 2 kleps membraam.
en een gloednieuwe bougie, een man waarvan ik onderdelen gekocht heb(een echte tsx kenner) zij dat het misschien aan de ontstekings spoel kan liggen dat is schijmbaar vaak bij suzuki tsx. die was gewoon goed 150-160 ohm.
maar wel hebben wij de cilinderkop uit geslepen omdat de zuiger er tegen aan kwam(cilinderkop was van een 50cc en die van 70cc is denk groter(..?)
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
20-5-2008 17:42 |
|
Tombrom |
20-5-2008 17:42 |
Posts: 15925 |
klopt is groter...
krijgt wel sap?
|
|
|
|
DerbiFrans |
20-5-2008 17:49 |
Posts: 405 |
en owja, misschien kan het zo zijn dat de ontsteking niet op tijd staat.. maar hoe moet je de ontsteking zetten zodat die wel op tijd is?
em hij geeft snelle kleine blauwe vonkjes
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
20-5-2008 17:50 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
en owja, misschien kan het zo zijn dat de ontsteking niet op tijd staat.. maar hoe moet je de ontsteking zetten zodat die wel op tijd is?
em hij geeft snelle kleine blauwe vonkjes
vliegwiel eraf, en merktekens op grondplaat en carter gelijk zetten
hoe wijst zichzelf uit met het vliegwiel eraf...
Dit zal dan de oorzaak zijn, als ie tenminste verkeerd stond.
vonk zit zo te horen inorde
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
DerbiFrans |
20-5-2008 17:53 |
Posts: 405 |
oke we zullen het proberen bedankt
|
|
|
|
Uncle BLAM |
20-5-2008 18:16 |
Posts: 1025 |
membraan klepjes ( van metaal ) kunnen gaan wijken op den duur en dan sluiten ze niet meer af, dat kun je zien als het membraanblokje eraf is en je kijkt in de gaten, als er licht tussen de plaatjes door schijnt is 'ie lek en krijgt 'ie geen carterdruk meer, zou je ook ff naar kunnen kijken
|
|
een BF teller is sneller |
|
DerbiFrans |
20-5-2008 19:39 |
Posts: 405 |
dat hebben we ook al gedaan..
morge ff poulietrekker halen voor het vliegwiel eraf te krijgen das toch een stuk handiger dan met een hamer
dan zal ik wel even laten weten hoe het gegaan is.
|
|
|
|
rick-mt5 |
20-5-2008 19:42 |
|
DerbiFrans |
21-5-2008 21:53 |
Posts: 405 |
vandaag hebben we de ontsteking eraf gehaald. die moeten we nu dus gelijk zetten.
maar nuis weer het probleem.. waar staan die merktekens?
heeft iemand hier een foto of plaatje van?
Graag zo veel mogelijk reacties.
|
|
|
|
Twizz |
15-6-2008 21:43 |
Posts: 851 |
check dit even:
haal de bougie eruit, en leg hem zo(met ijzer tegen de cilinderkop aan!!) dat je een vonk zou kunnen zien.. zet hem in de versnelling en draai rustig aan het achterwiel(rijrichting!), waarschijnlijk vonkt hij bij behoorlijk draaien, maar hij hoort bij iedere slag(hoe langzaam ook) een vonk te geven(oke, je meot het niet zo gek gaan maken dat je 1 slag 1 minuut laat duren, maar 1-2 seconden mag wel)
als dit niet het geval is dan is je ontstekingsspoel waarschijnlijk kapot. dit probleem heb ik ook gehad
|
|
houw ns op! |
|