Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT 70cc ''airsel'' opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49861 - Honda MT 70cc ''airsel'' opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johankreidlerman 20-5-2008 14:37 Print topicpost

Posts: 3693
hallow, ik heb een honda mt met een 70cc airsel cilinder.

setup":

13mm carb
13mm ori spruitstuk
techno uitlaat
70cc airsel
ori 2 klepsmembraam
ori onsteking


en laatsten heeft mij broertje geprobeert me te doen met een grasbaan race in de bromfiets ( 70cc geschakeld )klasse.

en dat ging niet heel geweldig, hij was op 2 na laats (want er was 1 iemand gevallen en de andere was een dik keretje op een verotte NSR).

en nu zei mijn vader dat de brommer sneller moest , dus hij gaat wat geld beschikbaar stellen .

we hebben we al een 18mm carb en 18mm spruitstuk gekocht van wiebren-o , en ik dacht nog aan een homoet uitlaat , en HPI onsteking en een ander membraam.

ik heb geen verstand van membraamen , ik heb wel eens gehoort van 4 kleps enzo ,maar wat sneller is en zo weet ik niet.

en tips over HPI zijn ook van harte welkom
dus als jullie tip hebbe zeg het maar

ene, je mag maar 70cc in de bromfiets klasse

Dit bericht is gewijzigd door johankreidlerman op 20-5-2008 om 14:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door johankreidlerman op 20-5-2008 om 14:41 uur.
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

ikkejw 20-5-2008 14:51 Print reply

Posts: 9886
die tecno pijp kun je meteen in de kliko kieperen, beter zoek je een proma ofzo.

homoet is onderlangs, dus dat wil je niet hebben.


membraam kan er mee door, scheelt niet veel met 18mm. ik heb ook gewoon std 2kleps membraam met malossi carbon kleppen



hpi kost 250 euro, en die moet goed afgesteld worden want de grens tussen goed lopen en vastlopen is heel klein.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Banaan 20-5-2008 15:52 Print reply

Posts: 5725
membraan kan je houden, homoet zou ik niet nemen.. is niet echt een uitlaat om mee te crossen, ten eerste omdattie onderlangs is en ten tweede is t niet echt een optrekuitlaat.
 
guido-honda 20-5-2008 16:13 Print reply
Posts: 621
Idd, koop een Proma ofzo, Techno is iig very bad...

En tja, HPI zou wel leuk zijn, kooop gewoon een goede 2ehands,
ben je stuk goedkoper uit....
 
- Han - 20-5-2008 16:39 Print reply

Posts: 9667
hpi lijkt me nogal overbodig, er zijn genoeg andere dingen om em snelelr te maken.

Zoiezo een andere cilinder (athena/malossi/polini)
En een proma (bovenlangs ofzo)
met een 20-24mm carberteur.
Membraan zo laten, kan wel een andere maar hoeft niet.

En dan fatsoenlijk af laten stellen bij een goede zaak
 
<10.000 posts
markRD 20-5-2008 17:05 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
hpi lijkt me nogal overbodig, er zijn genoeg andere dingen om em snelelr te maken.

Zoiezo een andere cilinder (athena/malossi/polini)
En een proma (bovenlangs ofzo)
met een 20-24mm carberteur.
Membraan zo laten, kan wel een andere maar hoeft niet.

En dan fatsoenlijk af laten stellen bij een goede zaak


Aan het membraam hoef je niet eens veel geld uit te geven, je kunt net zoals ik heb gedaan een extra klep onderin een 3 kleps membraam maken. En van de 3 bovenste klepjes 1 grote carbon klep maken. Let wel op dat je de juiste sterkte klep neemt. (en de 2 kleppen zijn niet even lang, dus de ene zal slapper moeten zijn als de andere.)

Zoals ik hier ook heb voorgesteld:
http://www.brommerfo...cts/showtopic/300/33
 
honda fryslan 20-5-2008 18:20 Print reply

Posts: 1914
4kleps membraan doet wel wat natuurlijk..
proma pijpje eronder en dan loopt het al aardig..
hpi is niet moeilijk af te stellen.. staat allemaal duidelijk in het boekje.. dus wanneer je een gat in je zuiger brand doordat je je ontsteking verkeerd hebt staan mag nooit weer aan een brommer sleutelen..
als je echt een fijne sound wil moet je er 1 nemen.. en trekt ook nog een stuk sneller op
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
johankreidlerman 20-5-2008 19:20 Print reply

Posts: 3693


oke , ik zal dus in ieder geval een proma zoeken.

en even kijken naar een hpi , en ik moet sowieso een andere membraan want die van mij is best wel lek, en hij loopt ook niet meer mooi stationeer


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
hpi lijkt me nogal overbodig, er zijn genoeg andere dingen om em snelelr te maken.

Zoiezo een andere cilinder (athena/malossi/polini)
En een proma (bovenlangs ofzo)
met een 20-24mm carberteur.
Membraan zo laten, kan wel een andere maar hoeft niet.

En dan fatsoenlijk af laten stellen bij een goede zaak


deze cilinder is bijna nieuw en hij loopt zo mooi als wat dus ik laat deze er op, en afstellen kan ik zelf ook wel

Dit bericht is gewijzigd door johankreidlerman op 20-5-2008 om 19:22 uur.
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Saknet 20-5-2008 23:49 Print reply

Posts: 10355
je kan beter een malossi eprom pasmaken ipv een hpi erop zetten
beter geen malossi of polini cilinder halen maar airsal (die je al hebt) of nog beter eurocilindro(athena)

cilinderkop met juiste squish is natuurlijk wel van belang.

membraan van honda cr80 (pas maken?) (evt malossi opvulblokje erbij tussen)

dan moet je nog een proma zien te regelen om te kijken hoe dat spaait

en als je dan alles goed hebt afgesteld mag je pas je ontsteking iets vroeger zetten (met cross en AC wil je dat je vermogensafgifte wel stopt met de 10/11.000 rpm, dus kan je grondplaat denk ik wel haast maximaal vervroegd )

dure race bougie heb je niet nodig dat is enkel voor constant boven 10.000rpm hangen

uiteindelijk ga je een honda cr80 LC cilinder pas maken oid (iig van een snelle crosser, weet echter niet wat voor klasse hij rijd)

als je nou een 80cilinder regelt die klein beetje hoger is en dan onder afdraait en mischien boven ook nog een beetje zodat hij alsnog precies 70cc is..


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-5-2008 om 23:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
HONDARACINGTEAM 21-5-2008 0:41 Print reply

Posts: 1806
Cilinder laten tunen door Lude!!!! Spreek uit ervaring 18 mm keihin eronder of 20 mm mikuni loopt prachtig mooi(Y)
 

Dit topic is 6516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved