Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #49854 - TSX of MTX?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1502 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
nsr_racer |
20-5-2008 9:11 |
Posts: 53 |
heey,
als ik jou was zou ik voor een mtx gaan.
die honda blokjes zijn haast niet kapot te krijgen..
en dat is bij suzuki meestal wel anders.
succes nog.
|
|
|
|
Frysk |
20-5-2008 9:15 |
Posts: 34928 |
Mtx voelt net wat dikker aan, tsx heeft het kwaaltje dat het koppelingsstaafje wel eens breken wil,
ik had mtx gedaan ivm 80cc blokken die je van tsx heel moeilijk vind
|
|
giggitybyte |
|
-simon- |
20-5-2008 9:18 |
Posts: 8211 |
bij honda zijn de blokke beter. tsx heeft nog wellis gezeik met de koppeling. en voor honda zijn makkelijker onderdelen aan te komen.
maar ik vind frame en vering van tsx wel beter als een mtx ot en/of sh, de R2 is weer een heel ander verhaal want die is wel veel steviger enzo als tsx.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
TSX-man |
20-5-2008 9:22 |
Posts: 376 |
kzou ook voor mtx gaan, honda is gewoon meer voor te krijgen.
|
|
|
|
Maartuhhh |
20-5-2008 9:22 |
Posts: 385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
bij honda zijn de blokke beter. tsx heeft nog wellis gezeik met de koppeling. en voor honda zijn makkelijker onderdelen aan te komen.
maar ik vind frame en vering van tsx wel beter als een mtx ot en/of sh, de R2 is weer een heel ander verhaal want die is wel veel steviger enzo als tsx.
Ok... Kon die van bikkeltje kopen voor 650, vind ik beetje veel, maar is het misschien niet?
En kon ook een TSX kopen voor 350...
Wel allebei met kenteken..
|
|
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje... |
|
-simon- |
20-5-2008 9:34 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]
Ok... Kon die van bikkeltje kopen voor 650, vind ik beetje veel, maar is het misschien niet?
En kon ook een TSX kopen voor 350...
Wel allebei met kenteken..
als je voor de tsx gaat zou ik wel ff meteen het koppelings mechanisme nakijken en dat staafje ff vervangen. dan kan dat er in iedergeval weer ff tegen. maar voor hoelang wil je hem gebruiken?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Maartuhhh |
20-5-2008 9:37 |
Posts: 385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
als je voor de tsx gaat zou ik wel ff meteen het koppelings mechanisme nakijken en dat staafje ff vervangen. dan kan dat er in iedergeval weer ff tegen. maar voor hoelang wil je hem gebruiken?
Niet zo heel lang.. .Maand ofzo
|
|
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje... |
|
-simon- |
20-5-2008 9:38 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]
Niet zo heel lang.. .Maand ofzo
haal dan een puchje oid. dat is goed zat voor een maand en kost de helft ofzo.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Maartuhhh |
20-5-2008 9:42 |
Posts: 385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
haal dan een puchje oid. dat is goed zat voor een maand en kost de helft ofzo.
Is zo, maar ik heb één keer in mn leven Puch gehad, en dat wil ik niet meer ...
|
|
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje... |
|
Christian-tsx |
20-5-2008 9:54 |
Posts: 856 |
honda rijders zeggen honda, en suzuki rijders zeggen suzuki
de koppeling van tsx kan een probleem zijn, maar als het eenmaal goed zit, en je je ketting goed op spanning houd, is er niks aan de hand met een tsx koppeling.
die koppelingspin kan krom trekken als de ketting er tegenaan klapt. dus gewoon goed spannen.
verder zijn mtx en tsx blokken allebei degelijke blokken. vooral orgineel bijna niet kapot te krijgen.
voor allebei zijn veel onderdelen te krijgen, alleen suzuki onderdelen zijn vaak alleen orgineel te krijgen, dus veel duurder.
maar aangezien je em toch maar voor een maand hebt, maakt het met een orginele brommer niet veel uit. tis maar net wat je mooier vind.
|
|
|
|
Makrolon |
20-5-2008 10:05 |
Posts: 6733 |
Tsx zijn er minder van, zeldzamer. ik denk dat er verder niet echt grote verschillen zijn. blokjes zullen van beide brommers wel goed zijn. alleen van honda zijn naar mijn idee wel meer onderdelen te vinden.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
zwarte-beuner |
20-5-2008 10:22 |
Posts: 2651 |
tsx, en doe koppelings staaf vervangen en gewoon gaan rijden verkopen klaar
alleen al omdat ie goedkoper is en je er tog maar een maand oprijd
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 20-5-2008 om 10:22 uur.
|
|
brommerloos |
|
NaNnInG |
20-5-2008 10:27 |
Posts: 941 |
ik ging 200% voor de mtx, uit ervaringen van anderen en van mijzelf weet ik dat je beter een vette mtx kan nemen(deze zijn meestal wel aanzienelijk duurder)
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
zwarte-beuner |
20-5-2008 10:27 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
ik ging 200% voor de mtx, uit ervaringen van anderen en van mijzelf weet ik dat je beter een vette mtx kan nemen(deze zijn meestal wel aanzienelijk duurder)
ook als het maar voor eenmaand was, en die mtx 300 euro duurder was
|
|
brommerloos |
|
NaNnInG |
20-5-2008 10:58 |
Posts: 941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]
ook als het maar voor eenmaand was, en die mtx 300 euro duurder was
dan nam ik mijn tomos die ik nu te koop heb XD
Sales is niet toegestaan...
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-5-2008 om 12:17 uur.
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
Dit topic is 1502 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|