Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - opmaat pijp berekenen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49853 - opmaat pijp berekenen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gekke henkie 23-5-2008 11:42 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dat zijn allemaal gegevens gebaseerd op Blair formules, maar allemaal 30 jaar of ouder.

In 30 jaar is er veel verandert op uitlaten gebied.


Is er misschien iemand die met de huidige formules werkt? of zijn die er niet, alleen die programma`s?

 
Ga toch krassen!
mtx_owned 23-5-2008 12:01 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dat zijn allemaal gegevens gebaseerd op Blair formules, maar allemaal 30 jaar of ouder.

In 30 jaar is er veel verandert op uitlaten gebied.


welke formules zou u aanraden dan? Het hoeft geen perfecte uitlaat te zijn, als hij maar redelijk presteert.

Ik ben er al achter dat al die freeware programma's niet veel waard zijn, en TSR en dat soort programma's zijn onbetaalbaar.

Ik wil gewoon helemaal zelf proberen om een leuke uitlaat te maken, die ik zelf berekend heb en die ik vervolgens ook zelf maak.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Christian-tsx 23-5-2008 13:26 Print reply
Posts: 856
ik heb er nog even een vraagje over: als ik een uitlaat maak, volgens de formules van overmars, hoe goed is zo'n uitlaat.

te vergelijken met een mk prorace? of beter/slechter.

 
PRO TUNING 23-5-2008 14:11 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


welke formules zou u aanraden dan? Het hoeft geen perfecte uitlaat te zijn, als hij maar redelijk presteert.

Ik ben er al achter dat al die freeware programma's niet veel waard zijn, en TSR en dat soort programma's zijn onbetaalbaar.

Ik wil gewoon helemaal zelf proberen om een leuke uitlaat te maken, die ik zelf berekend heb en die ik vervolgens ook zelf maak.



Als omgerekend 158.65 euro (249.95 dollar) te veel is voor TSR ?

Blijkbaar komen alle forumleden hier uit Zeeland
 
-simon- 23-5-2008 14:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als omgerekend 158.65 euro (249.95 dollar) te veel is voor TSR ?

Blijkbaar komen alle forumleden hier uit Zeeland


als je is een keer een uitlaat wil berekenen ga je toch geen programma van 160 euro kopen. als je een bedrijfje oid wil beginnen erin kan ik het met voorstellen of vaak uitlaten wil gaan berekenen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
PRO TUNING 23-5-2008 14:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je is een keer een uitlaat wil berekenen ga je toch geen programma van 160 euro kopen. als je een bedrijfje oid wil beginnen erin kan ik het met voorstellen of vaak uitlaten wil gaan berekenen.


Als je de berekeningen gaat verkopen aan derden net als Foekema heb je de investering zo terug.

 
-simon- 23-5-2008 14:24 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Als je de berekeningen gaat verkopen aan derden net als Foekema heb je de investering zo terug.



ja dan wel maar dan wil/ga je er dus meer in doen. maar volgens mij wil de ts een uitlaatje berekenen voor hem zelf en verder niet veel meer.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Henk-88 23-5-2008 15:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
koch zegt bijvoorbeeld dat je beter eerst de conussen kunt maken, en dan een los middenstuk. dan kun je het middenstuk langer/korter maken tijdens het testen, zodra je dan de perfecte lengte hebt gevonden kun je 'm afslijpen en vast lassen




Datzelfde geldt voor de voorbocht.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als omgerekend 158.65 euro (249.95 dollar) te veel is voor TSR ?

Blijkbaar komen alle forumleden hier uit Zeeland



160 euro plus wat materiaalkosten voor een goede uitlaat is goed te doen lijkt mij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mtx_owned 23-5-2008 16:49 Print reply

Posts: 2183
zoals simon al zegt, ik wil gewoon een keer een uitlaatje voor mezelf maken. Hij hoeft niet 100% goed te zijn. Als hij maar een beetje beter presteert als de standaardpijpen is al goed genoeg. Ik doe het ook gewoon vooral voor de hobby en voor de lol.

daarom vraag ik hier ook volgens welke formule's je de beste uitlaat krijgt van die ik gevonden heb (bell, overmars/koch), jennings)

Het zal ook een uitlaat moeten worden die zorgt voor veel koppel en een brede powerband, niet voor topvermogen dus.

Tot nu toe zie ik nog de meeste heil in de methode van Bell.

Iemand nog suggesties of opmerkingen hierover?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Royal Club 23-5-2008 16:51 Print reply

Posts: 60390
luisteren naar wat henk en protuning zeggen, en 160euro neerleggen voor dat programma.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx_owned 23-5-2008 17:03 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
luisteren naar wat henk en protuning zeggen, en 160euro neerleggen voor dat programma.


nee,

ik wil de berekeningen gewoon allemaal zelf doen en dan de uitlaat maken. Ik ga niet veel geld meer in brommers stoppen. Ik heb al zovaak gezegd dat mn uitlaat niet perfect of nagenoeg perfect hoeft te zijn. Alleen de materiaalkosten wil ik hebben en verder geen dure software
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
markRD 23-5-2008 17:04 Print reply

Posts: 1181
Edit: Mtx, owned was me voor

Hij vraagt tog alleen om ervaringen die wij met deze formules hebben gehad?! De formules van Bell zien er voor mij ook min of meer logisch uit en is makkelijk mee te werken. Misschien helpt het nog als ik zeg dat bimotion ook ong. dezelfde formules en waardes gebruikt als Bell. (iig de versie die ik heb.) Voor de rest, Arno Koch gaat lekker diep in op de zaken, dus misschien ook handig om die erbij te houden.

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 23-5-2008 om 17:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 23-5-2008 om 17:06 uur.
 
Joel_koningslust 23-5-2008 17:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
luisteren naar wat henk en protuning zeggen, en 160euro neerleggen voor dat programma.


das lang niet zo tof natuurlijk



@ts: meld je even aan op het kreidler forum, en stel daar je vraag. het tuningsnivea ligt daar namelijk zon 100x hoger dan hier

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
markRD 23-5-2008 17:05 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


das lang niet zo tof natuurlijk



@ts: meld je even aan op het kreidler forum, en stel daar je vraag. het tuningsnivea ligt daar namelijk zon 100x hoger dan hier



Dat is een goed idee ja!

 
teamdoko 23-5-2008 17:30 Print reply
Posts: 420
als je eerst een keer een pijp wilt maken.

had ik gewoon 2 tientjes neergelegd voor een berekening van foekema.alleen al de gegevens invullen zal de eerste keer tegen vallen. hier kun je ook veel ervaring mee opdoen voor latere uitlaten.
Foekema zijn berekeningen zijn niet het zelfde als die van overmars.
hij heeft de formule gebasseerd op de kreidler van veen fabrieks pijp. heb ik toevallig ooit eens ergens gelezen.

het lassen valt nog wel te doen. Dat zal geen probleem vormen

maar de conussen netjes rond buigen is een ander verhaal.

Zoals de meesten zeggen die formules zijn allemaal verouderd.

je kunt dan nog beter een goede fabrieks pijp van een andere merk verbouwen. ( hgs van ktm 65 loopt erg goed) op de nieuwe am6 blokken.




Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 23-5-2008 om 17:32 uur.
 

Dit topic is 4462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved