driver004 |
22-5-2008 18:58 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9154/avatar) Posts: 3418 |
onderlangs meestal
boven langs kan ik er maar 1tje die die maken dat is STE
kosten ook minder dan 200 volgesmij
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
brommercrosglanebrug |
22-5-2008 19:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13145/avatar) Posts: 1552 |
idd bij wouter.
bevalt me echt perfect bij die jongen.
niks over te klagen binnen 2 weken klaar.
adviseer ik echt.
|
|
|
|
steven 50cc cross |
22-5-2008 19:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12435/avatar) Posts: 685 |
|
|
no farmers no food |
|
mtx_owned |
22-5-2008 19:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10810/avatar) Posts: 2183 |
kheb het artikel van koch nog eens goed bekeken. Volgens mij komt het erop neer dat je de hele expansie op formules van overmars moet doen, maar gewoon een iets dikkere diameter nemen?
En heeft er iemand ervaring met berekeningen van Graham Bell?
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
markRD |
22-5-2008 19:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Misschien is Het boek van Gorden Jennings ook wat voor jou... Heb je de berekeningen al??
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 22-5-2008 om 19:11 uur.
|
|
|
|
mtx_owned |
22-5-2008 19:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10810/avatar) Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Misschien is Het boek van Gorden Jennings ook wat voor jou... Heb je de berekeningen al??
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 22-5-2008 om 19:11 uur.
schijnen slechte berekeningen te zijn
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
2t-crosser |
22-5-2008 22:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13787/avatar) Posts: 756 |
het artikel van koch kon ik ook wel vinden maar de formules van overmars waar kan ik die vinden ?
|
|
|
|
mtx_owned |
22-5-2008 22:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10810/avatar) Posts: 2183 |
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
sabar |
22-5-2008 22:22 |
Posts: 320 |
Ik heb mij laten vertellen dat frits overmars een hele goede formule heeft en dat Luc Foekema deze zelfde forumule gebruikt. Frits woonde vroeger raalte maar hij berekend niet meer voor iedereen, hij doet nu iets bij de italiaanse race teams ofzo. Maar dan zou ik hem bij Foekema laten berekenen (zelfde formule).
|
|
|
|
ikkejw |
22-5-2008 22:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
schijnen slechte berekeningen te zijn
volgens Arno Koch krijg je met Jennings zn berekeningen een uitlaat met een heel brede powerband, maar weinig top vermogen.
die van Bell schijnen de besten te zijn, alleen is de hoek van de eindconus wat te klein zodat je veel vermogen over houdt na de PB. als je die hoek groter maakt heb je wat meer vermogen op top en jengelt ie iets minder lang door
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mtx_owned |
22-5-2008 22:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10810/avatar) Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
volgens Arno Koch krijg je met Jennings zn berekeningen een uitlaat met een heel brede powerband, maar weinig top vermogen.
die van Bell schijnen de besten te zijn, alleen is de hoek van de eindconus wat te klein zodat je veel vermogen over houdt na de PB. als je die hoek groter maakt heb je wat meer vermogen op top en jengelt ie iets minder lang door
bedankt man!
het is ook de bedoeling dat hij hard gaat trekken.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
ikkejw |
22-5-2008 22:42 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
bedankt man!
het is ook de bedoeling dat hij hard gaat trekken.
lees arno koch z'n pdfjes maar eens door, staat veel info in. beter nog, lees ALLE pdfjes door die je over 2takt tuning kunt vinden
koch zegt bijvoorbeeld dat je beter eerst de conussen kunt maken, en dan een los middenstuk. dan kun je het middenstuk langer/korter maken tijdens het testen, zodra je dan de perfecte lengte hebt gevonden kun je 'm afslijpen en vast lassen
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-5-2008 om 22:46 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mtx_owned |
22-5-2008 23:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10810/avatar) Posts: 2183 |
ik heb er al best wat gelezen, maar de meningen lopen nogal uiteen. Daarom vroeg ik me af, of iemand ervaring heeft met allemaal om te oordelen welke er als beste uit komt
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
rickie-rs2 |
23-5-2008 9:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16337/avatar) Posts: 112 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Zelf berekenen; Overmars kan, maar verwacht geen super pijp. Probeer de aanpassingen van Arno Koch eens, dan zijn ze meer naar deze tijd.
waar kan ik deze formules vinden?
|
|
rieju rs2 spullen te koop!! |
|
PRO TUNING |
23-5-2008 11:23 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2914/avatar) Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
lees arno koch z'n pdfjes maar eens door, staat veel info in. beter nog, lees ALLE pdfjes door die je over 2takt tuning kunt vinden ![](img/post/s/wink.gif)
koch zegt bijvoorbeeld dat je beter eerst de conussen kunt maken, en dan een los middenstuk. dan kun je het middenstuk langer/korter maken tijdens het testen, zodra je dan de perfecte lengte hebt gevonden kun je 'm afslijpen en vast lassen ![](img/post/s/smile.gif)
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-5-2008 om 22:46 uur.
Dat zijn allemaal gegevens gebaseerd op Blair formules, maar allemaal 30 jaar of ouder.
In 30 jaar is er veel verandert op uitlaten gebied.
|
|
|
|