Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - opmaat pijp berekenen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1206 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49853 - opmaat pijp berekenen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 22-5-2008 18:58 Print reply

Posts: 3418
onderlangs meestal


boven langs kan ik er maar 1tje die die maken dat is STE
kosten ook minder dan 200 volgesmij
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
brommercrosglanebrug 22-5-2008 19:00 Print reply

Posts: 1552
idd bij wouter.

bevalt me echt perfect bij die jongen.
niks over te klagen binnen 2 weken klaar.

adviseer ik echt.
 
steven 50cc cross 22-5-2008 19:00 Print reply

Posts: 685
no farmers no food
mtx_owned 22-5-2008 19:05 Print reply

Posts: 2183
kheb het artikel van koch nog eens goed bekeken. Volgens mij komt het erop neer dat je de hele expansie op formules van overmars moet doen, maar gewoon een iets dikkere diameter nemen?

En heeft er iemand ervaring met berekeningen van Graham Bell?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
markRD 22-5-2008 19:09 Print reply

Posts: 1181
Misschien is Het boek van Gorden Jennings ook wat voor jou... Heb je de berekeningen al??

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 22-5-2008 om 19:11 uur.
 
mtx_owned 22-5-2008 19:34 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Misschien is Het boek van Gorden Jennings ook wat voor jou... Heb je de berekeningen al??

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 22-5-2008 om 19:11 uur.


schijnen slechte berekeningen te zijn
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
2t-crosser 22-5-2008 22:13 Print reply

Posts: 756
het artikel van koch kon ik ook wel vinden maar de formules van overmars waar kan ik die vinden ?
 
mtx_owned 22-5-2008 22:17 Print reply

Posts: 2183
http://www.esnips.co...aschoots-sharedfiles

gewoon de pdf pakken.

maar iemand die weet hoe de berekeningen van Bell het doen??
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
sabar 22-5-2008 22:22 Print reply
Posts: 320
Ik heb mij laten vertellen dat frits overmars een hele goede formule heeft en dat Luc Foekema deze zelfde forumule gebruikt. Frits woonde vroeger raalte maar hij berekend niet meer voor iedereen, hij doet nu iets bij de italiaanse race teams ofzo. Maar dan zou ik hem bij Foekema laten berekenen (zelfde formule).
 
ikkejw 22-5-2008 22:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


schijnen slechte berekeningen te zijn



volgens Arno Koch krijg je met Jennings zn berekeningen een uitlaat met een heel brede powerband, maar weinig top vermogen.

die van Bell schijnen de besten te zijn, alleen is de hoek van de eindconus wat te klein zodat je veel vermogen over houdt na de PB. als je die hoek groter maakt heb je wat meer vermogen op top en jengelt ie iets minder lang door
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx_owned 22-5-2008 22:34 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



volgens Arno Koch krijg je met Jennings zn berekeningen een uitlaat met een heel brede powerband, maar weinig top vermogen.

die van Bell schijnen de besten te zijn, alleen is de hoek van de eindconus wat te klein zodat je veel vermogen over houdt na de PB. als je die hoek groter maakt heb je wat meer vermogen op top en jengelt ie iets minder lang door


bedankt man!

het is ook de bedoeling dat hij hard gaat trekken.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
ikkejw 22-5-2008 22:42 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


bedankt man!

het is ook de bedoeling dat hij hard gaat trekken.



lees arno koch z'n pdfjes maar eens door, staat veel info in. beter nog, lees ALLE pdfjes door die je over 2takt tuning kunt vinden

koch zegt bijvoorbeeld dat je beter eerst de conussen kunt maken, en dan een los middenstuk. dan kun je het middenstuk langer/korter maken tijdens het testen, zodra je dan de perfecte lengte hebt gevonden kun je 'm afslijpen en vast lassen

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-5-2008 om 22:46 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx_owned 22-5-2008 23:00 Print reply

Posts: 2183
ik heb er al best wat gelezen, maar de meningen lopen nogal uiteen. Daarom vroeg ik me af, of iemand ervaring heeft met allemaal om te oordelen welke er als beste uit komt
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
rickie-rs2 23-5-2008 9:56 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Zelf berekenen; Overmars kan, maar verwacht geen super pijp. Probeer de aanpassingen van Arno Koch eens, dan zijn ze meer naar deze tijd.


waar kan ik deze formules vinden?
 
rieju rs2 spullen te koop!!
PRO TUNING 23-5-2008 11:23 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



lees arno koch z'n pdfjes maar eens door, staat veel info in. beter nog, lees ALLE pdfjes door die je over 2takt tuning kunt vinden

koch zegt bijvoorbeeld dat je beter eerst de conussen kunt maken, en dan een los middenstuk. dan kun je het middenstuk langer/korter maken tijdens het testen, zodra je dan de perfecte lengte hebt gevonden kun je 'm afslijpen en vast lassen

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-5-2008 om 22:46 uur.


Dat zijn allemaal gegevens gebaseerd op Blair formules, maar allemaal 30 jaar of ouder.

In 30 jaar is er veel verandert op uitlaten gebied.
 

Dit topic is 4461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved