Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat Derbi Senda DRD Limited Edition.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49852 - Uitlaat Derbi Senda DRD Limited Edi...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 19-5-2008 22:57 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fusion90
Er is een Gianelli Conti onderlangs en een die bovenlangs is? Bij opvoeren.nl zie ik 2x een Gianelli uitlaat. Een bovenlangs en een normale. Is die onderlangs sneller of maakt het geen verschil?


dat verschil zul je niet gaan merken op een brommer. want het zijn inprensiepe dezelfde uitlaten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
[...]


carbon dempt inderdaat beter. omdat in metaal het geluid sneller gaat en daarom ook harder te horen is. carbon is daarintegen een minder geleidende stof en geeft daarom de trillingen minder af aan de buiten lucht.


je zou het zeggen..

maar het geluid komt bij een allu demper praktisch alleen uit het gat. de trillingen die bij het allu/carbon komen zijn door de dempingswol geweest en zijn dus zeer klein. daarbij zou je volgens jou theorie verschil moeten horen als je de demper stevig vastpakt zodat het materiaal niet kan trillen. en dat heb ik eigenlijk nooit kunnen merken

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 19-5-2008 22:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je zou het zeggen..

maar het geluid komt bij een allu demper praktisch alleen uit het gat. de trillingen die bij het allu/carbon komen zijn door de dempingswol geweest en zijn dus zeer klein. daarbij zou je volgens jou theorie verschil moeten horen als je de demper stevig vastpakt zodat het materiaal niet kan trillen. en dat heb ik eigenlijk nooit kunnen merken



volgens mij klinkt een carbon demper klein beetje doffer dan allu demper.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


volgens mij klinkt een carbon demper klein beetje doffer dan allu demper.


bij eenzelfde vorm en afmeting ?
kan zijn dat het model of bouw van de carbonnen versie iets anders is. dan heb ik niks gezegd.

mijn carbonnen demper klonk iig zeer blikkerig. met een gianelli. met een std bocht ervoor klonk hij wel dof.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-5-2008 om 23:00 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 19-5-2008 23:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bij eenzelfde vorm en afmeting ?
kan zijn dat het model of bouw van de carbonnen versie iets anders is. dan heb ik niks gezegd.

mijn carbonnen demper klonk iig zeer blikkerig. met een gianelli. met een std bocht ervoor klonk hij wel dof.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-5-2008 om 23:00 uur.


k heb het ook nooit echt fatsoenlijk kunnen horen maar het schijnt zo. ma zoveel zal het ook allemaal niet schelen. veel van het geluid geeft de bocht hem denk ik ook al mee.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Fusion90 19-5-2008 23:03 Print reply
Posts: 21
Welke is beter de Gianelli Conti of de Doppler ER1?
 
-simon- 19-5-2008 23:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fusion90
Welke is beter de Gianelli Conti of de Doppler ER1?


wat wil je?
heel hoogtoerig of iets minder.
je bent nou de heletijd naar de gianelli aan het kijken maar er zijn nog zoveel meer uitlaten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
d.m. 19-5-2008 23:07 Print reply
Posts: 1390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Ik heb ook een conti eronder. carbon of chroom maakt niet uit kwa snelheid alleen kwa dempen. ik heb carbon. me brommer reed 1/12 met 96 sproei en ori cili. En ja hijs heel erg hoogtoerig


doe je goed ik rij met 20mm carb metrakit en getunede cillinder 1 op 20
gianelli conti haal je de 100 mee volgens sommige, vriend haalde 103 op de z'n GPR "teller"
Onderlangs of bovenlangs maakt geen verschil in het vermogen of snelheid.
 
Derbi Senda X-treme Pro
Fusion90 19-5-2008 23:08 Print reply
Posts: 21
Het probleem is ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van. Ik moet af en toe naar Vught rijden op het moment dat is 12 km. Best zonde om daar 1 liter aan te verrijden. Binnekort moet ik naar school in den Bosch en dat is 15 km voor mij. Dan zit ik zo door me tank heen. Ik zoek eigenlijk een van de beste prestatie/verbruik verhouding.
 
d.m. 19-5-2008 23:09 Print reply
Posts: 1390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fusion90
Het probleem is ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van. Ik moet af en toe naar Vught rijden op het moment dat is 12 km. Best zonde om daar 1 liter aan te verrijden. Binnekort moet ik naar school in den Bosch en dat is 15 km voor mij. Dan zit ik zo door me tank heen. Ik zoek eigenlijk een van de beste prestatie/verbruik verhouding.


originele ontgrenst kan je doen is lekker laag toerig en je gaat +-80 wat een mooie snelheid is
 
Derbi Senda X-treme Pro
Fusion90 19-5-2008 23:12 Print reply
Posts: 21
Heb ik nu. Kom niet boven de 70km/h uit en heb me vertanding al veranderd van 11/53 naar 13/53.
 
d.m. 19-5-2008 23:16 Print reply
Posts: 1390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fusion90
Heb ik nu. Kom niet boven de 70km/h uit en heb me vertanding al veranderd van 11/53 naar 13/53.


heb je ook het verlies buisje eraf gehaald? en prop helemaal eruit.
Er zit ook een ring in je carb, maar dat zal waarschijnlijk alleen meer benzine gaan kosten als je die eruit haalt.
 
Derbi Senda X-treme Pro
farmer tuning 20-5-2008 8:21 Print reply

Posts: 703

daar zit wel degelijk verschil in. onderlangs is aan merkelijk sneller als een boven langs. omdat de gassen een snellere weg naar buiten af kunnen leggen.

en met die carbon demper merk je egt wel. carbon is gewoon stiller het ligt er natuurlijk ook aan of de hele demper of alleen de huls van carbon is. zo hou je altijd factoren maar naar mijn weten omdat de carbon minder geluid doorlaat zou hij in theorie stiller moeten zijn.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Convergence 20-5-2008 8:25 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning

daar zit wel degelijk verschil in. onderlangs is aan merkelijk sneller als een boven langs. omdat de gassen een snellere weg naar buiten af kunnen leggen.

en met die carbon demper merk je egt wel. carbon is gewoon stiller het ligt er natuurlijk ook aan of de hele demper of alleen de huls van carbon is. zo hou je altijd factoren maar naar mijn weten omdat de carbon minder geluid doorlaat zou hij in theorie stiller moeten zijn.


nee maat en ik hebben gianelli ik boven hij onder top is hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 20-5-2008 om 8:25 uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
farmer tuning 20-5-2008 8:33 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]


nee maat en ik hebben gianelli ik boven hij onder top is hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 20-5-2008 om 8:25 uur.


dat kan niet. de flow van een onderlangs is sneller als boven. de belly van jouw zal wel dik verschillen met hem. net zoasl eht expansie gedeelte
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dit topic is 13058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved