Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb met lc blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49838 - mb met lc blok.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

G33RT 19-5-2008 17:12 Print reply
Posts: 376
borowed jij lult echt, mb's zijn hele goede brommers, die mits je ze beetje normaal onderhoud, heeel lang mee gaan. Maar als jij je kapotte onderdelen voor imi cilinders/carbs/ontstekingen gaat vervangen krijg je gewoon een bij elkaar geraapt zooitje.

Wat ook heel vaak het geval is, dat mensen niet goed afstellen, een brommer kan wel goed rijden als deze veel te arm staat, maar sltijt dat echt als de teering, en blijft er weining van over.

Als jij dus een goede basis mb hebt, dan kan een mb (net als alle hondas) heeeeel lang mee gaan.

Heb zelf 2 jaar op een mb rond gereden, zonder ook maar iets te vervangen, behalfe banden, licht pitjes enzovoorts...
 
Sypie_Honda 19-5-2008 17:13 Print reply

Posts: 13830
LC heeft zijn voordelen en AC heeft zijn voordelen.

ik vind dat AC er meer heeft als LC.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 19-5-2008 17:15 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
LC heeft zijn voordelen en AC heeft zijn voordelen.

ik vind dat AC er meer heeft als LC.


ac zit je minder met het gekloot dat die dan weer water lekt enzo. En met cilinders verwisselen enzo is ac ook veel makkelijker.

Maar lc is ook wel leuk
 
<10.000 posts
honda fryslan 19-5-2008 17:29 Print reply

Posts: 1914
waarom zou je cilinders gaan vervangen?
als het 1x goed loop moet je er gewoon afblijven..
als hij nou een lc blok wil, koopt hij een lc blok, bakt een paar ophangpunten en klaar ist..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Citta92 19-5-2008 17:29 Print reply

Posts: 614
Kijk ik wil LC, omdat het weer keer wat anders is.
En ik heb echt geen problemen met warmlopers etc.

Met mijn 125cc heb ik nog geen één warmloper gehad en met me 110cc malossi ook niet.

Kwestie van goed afstellen en bij goeie afstelling doe ik gewoon 1 maat grotere sproeier erin, zodat die altijd wat rijker rijdt.
Daarnaast nog eens smeren 1:40.

Verder blokophanging wis ik al, maar je hoek van je uitlaatpoort naar je uitlaat is toch anders dus er passen in prencipe alleen maar opmaat uitlaten op je cilinder of zie ik dit verkeerd?

Verder ophanging van die radiateur is dat gewoon kwestie van nsr beugels kopen en iets verbeugen zodat die goed onder me blok loopt en vastgemaakt kan worden of heel mijn mb beugel verbeugen zodat die goed zit.
En plaatje op lassen voor ophanging van radiateur?

Ik kies LC het is rustiger en ik vind persoonlijk beter rijden.

heb op NSR 80 (mbx80cc blok officieel) gereden en dat rijdt stuk rustiger dan mijn AC blokje.


 
G33RT 19-5-2008 17:34 Print reply
Posts: 376
Uitlaat is redelijk makkelijk pas te maken, kleine inkeping in de bocht maken, vlak na de vlens en naar je frame toe drukken en weer dicht lassen...

Maar nou moet je wel weer op dat mooie witte frame van je gaan lassen, vind je dat geen probleem?
 
Citta92 19-5-2008 17:37 Print reply

Posts: 614
Hoezo op me frame lassen als ik vragen mag, dat plaatje maak ik vast met RVS m10 of m12 bout en moeren.
en daarna op juiste plek 2 gaten boren voor ophanging van het blok, daarna plaatjes laten coaten.

die beugels moeten zoiezo nog gemaakt worden.

Van die uitlaat lijkt me niet zo handig idee? andere hoek is toch ten kostte van je prestatie of niet?

Mvg
 
G33RT 19-5-2008 17:46 Print reply
Posts: 376
je buigt je uitlaat niet 90 graden om, het is gewoon de bedoeling dat je uitlaat wat dichter tegen je frame aan komt, heeft geen invloed op je prestaties...
 
Saknet 19-5-2008 17:47 Print reply

Posts: 10355
als je zegmaar dat dikke stukje framebuis onderaan van je frame wegzaagt en de gaten uitboort kan je daar je blok ook aanhangen kan je originele bovenste ophangingpunt gebruiken en hoev je niet te bakken of met domme plaatjes te ouwehoeren waarbij je gigantische opvulbussen tussen je ophanging van het frame moet hangen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 19-5-2008 om 17:47 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
fietsie 19-5-2008 18:09 Print reply

Posts: 1438
het is eigelijk heel simpel lees mijn post in dit topic.... en de zie de foto' het is enkel van een mt5 maar frame klopt gewoon.

link: http://www.brommerforum.nl/showtopic/40758
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Saknet 19-5-2008 18:10 Print reply

Posts: 10355
nou ik vind het niet mooi zon grote jaap tussen het blok en frame maar dat is mijn mening
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
honda fryslan 19-5-2008 18:43 Print reply

Posts: 1914
ik heb ook een nsr(80) blok onder m'n mb..
misschien wil je het zo doen?
tis maar een idee hoe het ook kan..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Top-honda 19-5-2008 22:16 Print reply

Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
borowed jij lult echt, mb's zijn hele goede brommers, die mits je ze beetje normaal onderhoud, heeel lang mee gaan. Maar als jij je kapotte onderdelen voor imi cilinders/carbs/ontstekingen gaat vervangen krijg je gewoon een bij elkaar geraapt zooitje.

Wat ook heel vaak het geval is, dat mensen niet goed afstellen, een brommer kan wel goed rijden als deze veel te arm staat, maar sltijt dat echt als de teering, en blijft er weining van over.

Als jij dus een goede basis mb hebt, dan kan een mb (net als alle hondas) heeeeel lang mee gaan.

Heb zelf 2 jaar op een mb rond gereden, zonder ook maar iets te vervangen, behalfe banden, licht pitjes enzovoorts...


als ik zo lul hoe komt het dan dat (bijna) iedereen met een honda mb en 50cc snel immi. Last heeft van dat hij zo snel warm wordt. En je kunt wel zeggen dat wij niet goed kunnen afstellen. Bij die van mij kon je goed zien dat het niet de afstelling was. Hij had alle tekenen van een goeie afstelling, de bougie had een mooie bruine kleur, de zuiger was niet helemaal zwart, etc. Leg mij dat nou eens uit hoe het dan komt.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: borowed
[...]


als ik zo lul hoe komt het dan dat (bijna) iedereen met een honda mb en 50cc snel immi. Last heeft van dat hij zo snel warm wordt. En je kunt wel zeggen dat wij niet goed kunnen afstellen. Bij die van mij kon je goed zien dat het niet de afstelling was. Hij had alle tekenen van een goeie afstelling, de bougie had een mooie bruine kleur, de zuiger was niet helemaal zwart, etc. Leg mij dat nou eens uit hoe het dan komt.


punt 1
bougie is een waardeloze manier om de afstelling te controleren.

punt 2.
ik reed elke dag naar school met mijn import 32km heen en 32km terug. met geen overdreven zware vertanding of grote carb. en heb in een jaar nooit aan het blok gesleuteld. ook nooit te warm geworden oid.

punt 3.
warm is niet direct te warm.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 20-5-2008 17:54 Print reply

Posts: 614
Zou ik het zo zeggen, spaar wat geld of besteedt wat meer geld uit aan je mb, zodat je geen immi troep hoef te kopen kwa cilinders.

Maar doet er verder niet toe.
Ik ga eens verder kijken.
 

Dit topic is 2543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved