Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb met lc blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49838 - mb met lc blok.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 19-5-2008 16:25 Print topicpost

Posts: 614
Mensen ,

Ik heb een honda mb, maar omdat ik steeds vaker zie dat mb's met nsr 50 blok rijden.
Waterkoeling dus vroeg ik me af, wat moet er precies aangepast worden om het onder me brommer te zetten.

Ik heb nu 80cc blok, maar wil vanwege de politie weer naar 50cc gaan.

Mvg
 

mtx freak 19-5-2008 16:27 Print reply

Posts: 2711
ophangpunten kwamen niet uit dacht ik
 
Thijsje 19-5-2008 16:28 Print reply

Posts: 1687
net mn blokkie laten warmlopen.. zat dus nu ook al aan zo'n LC blokje te denken... lopen niet zo snel warm hooop ik


maar dr moest zover ik van iemand begreep,, wel veel gebeuren aan de ophanging etc...

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 19-5-2008 om 16:29 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ikkejw 19-5-2008 16:31 Print reply

Posts: 9886
onderste ophangpunt past meteen, zit je ketting ook meteen goed.
bovenste twee (of 1, weet zo niet of een LC nsr blok kopophanging heeft) zul je aan moeten passen

waarom zou je trouwens LC willen? gewoon weer een mt5 blokje eronder, heb je ook 50cc.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsje 19-5-2008 16:38 Print reply

Posts: 1687
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx freak 19-5-2008 16:40 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht



ac is net zo goed

 
- Han - 19-5-2008 16:41 Print reply

Posts: 9667
ontluchte is ook onzin, misschien dat er wat lucht tusse zit, maar weinig kans.

verder zou ik er een buis onderdoor maken voor het onderste (Voorste) ophangpunt.
 
<10.000 posts
G33RT 19-5-2008 16:44 Print reply
Posts: 376
Ontluchten is geen onzin, en ''als er wat lucht tussen zit'' is gewoon fuckt up voor het hele koellingsysteem, dus altijd even goed ontluchten.

En een lc blok onder een mb is nou niet echt beter voor je prestaties, of je koeling, een gewoon mb50 blok is gewoon goed. Maar als je een leuk projectje wil hebben, en een keer wat anders is het wel leuk om te doen.

Maar als je dat wil doen moet je een paar plaatjes staal halen, een las aparaat regelen, en een flex. En lekker zelf beginnen, zo moeilijk is het niet. Als je het blok er bij houd zie je meteen wat je moet veranderen, dus als je het echt wil, lekker mee beginnen zou ik zeggen.
 
ikkejw 19-5-2008 16:48 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht



LC is gewoon AC met een omweg.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 19-5-2008 16:58 Print reply

Posts: 13830
idd op een brommer is LC gewoon indirecte AC.

op een boot is waterkoeling wel leuk omdat je daar genoeg water voor handen hebt. maar op een gewone straat brommer is het wat kansloos.

het ligt echt niet aan de luchtkoeling dat je brommer warmloopt. eerder aan een verkeerde zuigerspeling. of valse lucht, te kleine sproeier.
ga zo maar door.

komt er op neer,
op een straat brommer wil je geen waterkoeling, omdat luchtkoeling ook gewoon goed werkt. waarom zou je moeilijk doen als het net zo goed gemakkelijk kan
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda fryslan 19-5-2008 17:06 Print reply

Posts: 1914
je moet idd je bovenste ophangpunt veranderen en je moet natuurlijk een ophangpunt voor je radiateur maken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Top-honda 19-5-2008 17:07 Print reply

Posts: 158
Volgens mij ligt het gewoon aan de mb's zelf. Ik heb zelf ook een mb en die wordt ook gigantisch snel abnormaal warm. Een tijd geleden is hij warmgelopen(al na 20 minuten rustig rijden, niet eens a-sociaal optrekken enzo) en toen moest ik de krukas vervangen want de big-end had wel een centimeter spelling. Maar als ik het zo hoor ben ik niet de enigste die een mb heeft en problemen heeft met de cilinder warmte
 
Thijsje 19-5-2008 17:10 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: borowed
Volgens mij ligt het gewoon aan de mb's zelf. Ik heb zelf ook een mb en die wordt ook gigantisch snel abnormaal warm. Een tijd geleden is hij warmgelopen(al na 20 minuten rustig rijden, niet eens a-sociaal optrekken enzo) en toen moest ik de krukas vervangen want de big-end had wel een centimeter spelling. Maar als ik het zo hoor ben ik niet de enigste die een mb heeft en problemen heeft met de cilinder warmte

dát heb ik dus vandaag ook..
of mn kruk zó gaar is weet ik niet..
maar ik ga wel sparen voor gereviceerd blokje..

AFSTELLING WAS GOED!! iets te rijk, extra smering...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Sypie_Honda 19-5-2008 17:10 Print reply

Posts: 13830
owja het zal wel aan de MB's liggen

volgens mij (weet het bijna wel zeker) ligt het aan de beunhazen die aan die MB's sleutelen

sleutel en rijd al 3 jaar met die blokken rond, wel eens een warmloper gehad, maar dat lag aan mij, en niet aan die brommer

als jij je een MB blokje 1x even goed voor mekaar maakt, dus merk onderdelen monteren. en zorgen dat alles goed is, gaat zo'n blokje makkelijk 30k mee zonder te sleutelen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 19-5-2008 17:11 Print reply

Posts: 9886
LC wordt eigenlijk vooral op brommers toegepast wegens milieu eisen. dat is ook 1 van de redenen waarom ik fel tegen LC ben

met LC is je temperatuur inderdaad iets constanter, daardoor kun je kleinere zuigerspeling toepassen. dat betekent betere compressie, meer vermogen (nvt op 50cc), en vooral minder co2 uitstoot.

LC schijnt ook minder geluid te maken dan AC.

met LC heb je alleen meer onderdelen die kapot kunnen. en het is lelijk.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 19-5-2008 om 17:12 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-5-2008 17:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
LC wordt eigenlijk vooral op brommers toegepast wegens milieu eisen. dat is ook 1 van de redenen waarom ik fel tegen LC ben

met LC is je temperatuur inderdaad iets constanter, daardoor kun je kleinere zuigerspeling toepassen. dat betekent betere compressie, meer vermogen (nvt op 50cc), en vooral minder co2 uitstoot.

LC schijnt ook minder geluid te maken dan AC.


je zegt dus dat lc eigenlijk alleen maar voordelen heeft?
 

Dit topic is 2541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved