mtx freak |
19-5-2008 16:27 |
Posts: 2711 |
ophangpunten kwamen niet uit dacht ik
|
|
|
|
Thijsje |
19-5-2008 16:28 |
Posts: 1687 |
net mn blokkie laten warmlopen.. zat dus nu ook al aan zo'n LC blokje te denken... lopen niet zo snel warm hooop ik
maar dr moest zover ik van iemand begreep,, wel veel gebeuren aan de ophanging etc...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 19-5-2008 om 16:29 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
ikkejw |
19-5-2008 16:31 |
Posts: 9886 |
onderste ophangpunt past meteen, zit je ketting ook meteen goed.
bovenste twee (of 1, weet zo niet of een LC nsr blok kopophanging heeft) zul je aan moeten passen
waarom zou je trouwens LC willen? gewoon weer een mt5 blokje eronder, heb je ook 50cc.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Thijsje |
19-5-2008 16:38 |
Posts: 1687 |
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
mtx freak |
19-5-2008 16:40 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht
ac is net zo goed
|
|
|
|
- Han - |
19-5-2008 16:41 |
Posts: 9667 |
ontluchte is ook onzin, misschien dat er wat lucht tusse zit, maar weinig kans.
verder zou ik er een buis onderdoor maken voor het onderste (Voorste) ophangpunt.
|
|
<10.000 posts |
|
G33RT |
19-5-2008 16:44 |
Posts: 376 |
Ontluchten is geen onzin, en ''als er wat lucht tussen zit'' is gewoon fuckt up voor het hele koellingsysteem, dus altijd even goed ontluchten.
En een lc blok onder een mb is nou niet echt beter voor je prestaties, of je koeling, een gewoon mb50 blok is gewoon goed. Maar als je een leuk projectje wil hebben, en een keer wat anders is het wel leuk om te doen.
Maar als je dat wil doen moet je een paar plaatjes staal halen, een las aparaat regelen, en een flex. En lekker zelf beginnen, zo moeilijk is het niet. Als je het blok er bij houd zie je meteen wat je moet veranderen, dus als je het echt wil, lekker mee beginnen zou ik zeggen.
|
|
|
|
ikkejw |
19-5-2008 16:48 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
fijner voor burnen enzo...
en volens mij beter bestemd tegen warmlopers.. als je maar goed ontlucht
LC is gewoon AC met een omweg.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
19-5-2008 16:58 |
Posts: 13830 |
idd op een brommer is LC gewoon indirecte AC.
op een boot is waterkoeling wel leuk omdat je daar genoeg water voor handen hebt. maar op een gewone straat brommer is het wat kansloos.
het ligt echt niet aan de luchtkoeling dat je brommer warmloopt. eerder aan een verkeerde zuigerspeling. of valse lucht, te kleine sproeier.
ga zo maar door.
komt er op neer,
op een straat brommer wil je geen waterkoeling, omdat luchtkoeling ook gewoon goed werkt. waarom zou je moeilijk doen als het net zo goed gemakkelijk kan
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
honda fryslan |
19-5-2008 17:06 |
Posts: 1914 |
je moet idd je bovenste ophangpunt veranderen en je moet natuurlijk een ophangpunt voor je radiateur maken..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Top-honda |
19-5-2008 17:07 |
Posts: 158 |
Volgens mij ligt het gewoon aan de mb's zelf. Ik heb zelf ook een mb en die wordt ook gigantisch snel abnormaal warm. Een tijd geleden is hij warmgelopen(al na 20 minuten rustig rijden, niet eens a-sociaal optrekken enzo) en toen moest ik de krukas vervangen want de big-end had wel een centimeter spelling. Maar als ik het zo hoor ben ik niet de enigste die een mb heeft en problemen heeft met de cilinder warmte
|
|
|
|
Thijsje |
19-5-2008 17:10 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: borowed
Volgens mij ligt het gewoon aan de mb's zelf. Ik heb zelf ook een mb en die wordt ook gigantisch snel abnormaal warm. Een tijd geleden is hij warmgelopen(al na 20 minuten rustig rijden, niet eens a-sociaal optrekken enzo) en toen moest ik de krukas vervangen want de big-end had wel een centimeter spelling. Maar als ik het zo hoor ben ik niet de enigste die een mb heeft en problemen heeft met de cilinder warmte
dát heb ik dus vandaag ook..
of mn kruk zó gaar is weet ik niet..
maar ik ga wel sparen voor gereviceerd blokje..
AFSTELLING WAS GOED!! iets te rijk, extra smering...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Sypie_Honda |
19-5-2008 17:10 |
Posts: 13830 |
owja het zal wel aan de MB's liggen
volgens mij (weet het bijna wel zeker) ligt het aan de beunhazen die aan die MB's sleutelen
sleutel en rijd al 3 jaar met die blokken rond, wel eens een warmloper gehad, maar dat lag aan mij, en niet aan die brommer
als jij je een MB blokje 1x even goed voor mekaar maakt, dus merk onderdelen monteren. en zorgen dat alles goed is, gaat zo'n blokje makkelijk 30k mee zonder te sleutelen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
19-5-2008 17:11 |
Posts: 9886 |
LC wordt eigenlijk vooral op brommers toegepast wegens milieu eisen. dat is ook 1 van de redenen waarom ik fel tegen LC ben
met LC is je temperatuur inderdaad iets constanter, daardoor kun je kleinere zuigerspeling toepassen. dat betekent betere compressie, meer vermogen (nvt op 50cc), en vooral minder co2 uitstoot.
LC schijnt ook minder geluid te maken dan AC.
met LC heb je alleen meer onderdelen die kapot kunnen. en het is lelijk.
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 19-5-2008 om 17:12 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-5-2008 17:12 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
LC wordt eigenlijk vooral op brommers toegepast wegens milieu eisen. dat is ook 1 van de redenen waarom ik fel tegen LC ben
met LC is je temperatuur inderdaad iets constanter, daardoor kun je kleinere zuigerspeling toepassen. dat betekent betere compressie, meer vermogen (nvt op 50cc), en vooral minder co2 uitstoot.
LC schijnt ook minder geluid te maken dan AC.
je zegt dus dat lc eigenlijk alleen maar voordelen heeft?
|
|
|
|