Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aux intakes -=the-topic=- *pling*

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4983 - Aux intakes -=the-topic=- *pling*
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 6-8-2002?22:29 Print topicpost

Posts: 14825
Ok, zoals in [URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=4976&fid=1&page=2[/t]Wtf!! is een POWERBOX???[/URL] al gezegt zou ik ff een topic openen over de in's and out's about aux-intakes...

Voor de mensen die het niet weten, dit zijn 2 of meer kanalen vanuit je inlaat (Waar je je membraam in duwt) naar je de inlaat voor de spoelpoorten op je cyl.
Volgens mij heeft de 110 en 128 eurocylindro's deze standaard, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb het dus getest op mijn eurokit-malossi, en kreeg er veel meer power van onder mn powderband...
Nu vraag ik mij af.. hoe komt dit?

Ik heb mijn practisch nieuwe zeta eraf liggen, heb al wat schoonheidsfoutjes weggewerkt met de dremel, en overweeg nu weer het boren van aux's.. dus... wel/niet? en waarom?
 

Rens 7-8-2002?00:44 Print reply

Posts: 6863
op een 128euro zitten ze nie verder weet ik niet of het werkt, ik heb ze bij mijn zeta wel geboort, en bij m`n 110 imi, maar ik heb ook bepaalde dingen met de inlaat spoel een uitlaatpoort gedaan dus ik weet niet hoeveel die aux porten hebben meegeholpen.
 
achter de maan is alles beter
MBBBBBB 7-8-2002?09:42 Print reply
Posts: 2340
Die kanalen gaan van de inlaat naar de spoelkanalen, dat bedoel je he?....
Heb ik laatst voor de gein in oude imitatie geboord, ziet er wel snel uit
Maar misshien omdat sneller nieuw mengsel in de spoelkanalen kan komen? Zou het anders ook niet weten
 
Blukaap 7-8-2002?11:35 Print reply

Posts: 10006
Crossboer hier zei dat het niet zoveel uitmaakte (de 50imi op m'n MT had ze ook).

Maar ik weet niet waar mijn eurocilindro anders z'n kracht onderin vandaan haalde, want compressie had ie niet echt veel.
 
Bastila is lief
Neonlampje 7-8-2002?13:28 Print reply

Posts: 14825
Hmmzz nouwjah ik wilde ze er dus net in gaan boren.. ff alles uitgemeten, damn op een zeta zit nog minder vlees dan op een malossi!! ik heb 7mm speling.. dus kanalen van 8mm zoals bij mn eurokit-malossi lukt niet.. en ben toch wel klein beetje enorm bang dat ik door de wand heen boor mayb dat ik eerst een 4mm erin rag..
of anders gewoon niet...
 
Rick 7-8-2002?13:45 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Crossboer hier zei dat het niet zoveel uitmaakte (de 50imi op m'n MT had ze ook).

Maar ik weet niet waar mijn eurocilindro anders z'n kracht onderin vandaan haalde, want compressie had ie niet echt veel.


had je de mijne gevoeld op de meeting?
die vinnik tog wel flinke compressie hebben
maarem had je hoge drukkop eigenlijk aap of niet?
 
Ride like your ass is on fire!!!
Blukaap 7-8-2002?14:13 Print reply

Posts: 10006
Ik had ori kop, niet uitgedraaid.
Maar die butcilinder was ong 1mm te hoog....
 
Bastila is lief
Joost 7-8-2002?20:41 Print reply
Posts: 1108
http://www.macdizzy.com/porting101.htm

Volgens mij werkt het als volgt, op een gegeven moment sluit je zuiger het inlaat kanaal af. Op dat moment is er echter nog wel onderdruk door uit je uitlaat. Door aux poorten te maken kun op dat moment nog wel extra spoeling creeeren via de spoel kanalen.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 7-8-2002?21:03 Print reply

Posts: 14825
Hmm kay, dat doet dus jan's theorie teniet, die had als theorie dat dan de inlaat 360 graden open staat en dat als je gaten in je zuiger had het niet nodig was.. geloofde hem al niet, maar kan nu wat naar zn hoofd gooien

Hmm heb jij ze eigenlijk in joun cylinder joost?
 
Joost 8-8-2002?20:17 Print reply
Posts: 1108
Wat jan zegt klopt dus ook wel. Als je gaten in je zuiger hebt, blijft idd de inlaat 360 open staan en hebben ze weinig zin denk ik.

Ik heb ze een keer in een oude imi 70cc gemaakt, en daar merkte ik helemaal niets. Maar die was ook zodanig piekerig dat die aux kanalen weinig nut hadden gehad.

Ik zou het gewoon proberen zonder en met, loop het met minder goed dan smeer je de boel weer mooi dicht met defcon-f.


[This message is edited by Joost ? on 8-8-2002 20:22]
 
It is going to be a Endless summer...
MB50TUNED 8-8-2002?20:24 Print reply
Posts: 1054
Zelfs bij een standaard mb staat de inlaat 360 graden open, je boostpoort wordt gevoedt door je carter, daar tussen in zit je membraan. Je membraan staat dus altijd in verbinding met je carter.

[This message is edited by MB50 TUNED on 8-8-2002 20:27]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 8-8-2002?22:09 Print reply

Posts: 14825
idd, daarom klopte het zowiezo al niet..
 
Steve_ZHC 9-8-2002?01:20 Print reply

Posts: 2716
Heu, eh, Lude, jij had het in een ander topic over mijn tuningproject '45mm Import; Bijl-tuning' en ik had daar links een gat in geboord van 6mm, dat kon perfect, maar rechts ook, en daarna heb ik er rechts nog een 8mm doorheen gebeukt met als effect dat de dichtsbijzijnde uitgang v/h mengsel een v/d 4 'tapeindgeleiders' was.
Maar 6mm wil dus wel heel goed, en anders druk je 2 X 4mm boven elkaar, en dan schuin zodat ze naar elkaar toelopen zeg maar...
 
Joost 9-8-2002?20:29 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Zelfs bij een standaard mb staat de inlaat 360 graden open, je boostpoort wordt gevoedt door je carter, daar tussen in zit je membraan. Je membraan staat dus altijd in verbinding met je carter.



Daar ben ik het niet mee eens, je carter word gevult via de inlaat poort onder in je cilinder. Zonder uitkeping in de zuiger staat deze poort slechts 260 graden open.

Volgens bell was het grote voordeel van de boost poort dat er een 'non-reversble flow' door stroomt. Dat klinkt wel loschisch aangezien de stroming van de de carb/membraam door de boost poort makkelijk gaat dan via het carter en de spoel poorten. Als je nu aux poorten maakt kun je ook via de spoel poorten gebruik maken van die 'non-reversble flow'. Das mijn theorie in idd geval.


ps. Wat houd een 'power-ported' inlaat eigenlijk in?

 
It is going to be a Endless summer...
Martijn 10-8-2002?02:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Joost ??

ps. Wat houd een 'power-ported' inlaat eigenlijk in?



bedoel je niet powder ported??? dan word er cocaine in je inlaat gespoten/gesnoven.


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 10-8-2002?03:02 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

Quote:
Originally posted by: Joost ??

ps. Wat houd een 'power-ported' inlaat eigenlijk in?



bedoel je niet powder ported??? dan word er cocaine in je inlaat gespoten/gesnoven.




Droogkloot

 

Dit topic is 1534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved