Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder opboren dmv draaibank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49803 - Cilinder opboren dmv draaibank
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 17-5-2008 19:57 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
beter koop je een 45mm zuiger voor een 70cc cilinder en laat je het doen bij een gespecialiseerd bedrijf ( een bedrijf dat die dingen vaker doet zoals boren en honen )
vervolgens laat je hun ook een mm of twee ? van de bovenkant afdraaien en zet je een alu plaat onder de cilinder

dan heb je gelijk een snelle 70cc waarvan je de uitlaatpoort zelf nog kunt verbreden o.i.d.

... 't is maar een idee


zie mijn eerder geplaatste post. Het gaat vooral om het zelf doen en er wat van leren, en gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Uncle BLAM 17-5-2008 20:15 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


zie mijn eerder geplaatste post. Het gaat vooral om het zelf doen en er wat van leren, en gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.



Tja, begrijp ik maar het komt behoorlijk nauwkeurig, vooral het honen naar de juiste zuigermaat ( in honderdsten van mm )

maar zie mijn post, van boven een stukje afdraaien en een opvulplaat voor een hogere poort timing blijft een optie
( eventueel de maten vergelijken met een 70cc cilinder )

iig succes
 
een BF teller is sneller
PRO TUNING 17-5-2008 20:16 Print reply

Posts: 4000
Bij ± 43.50 mm ga je meestal door je cilinderbus
 
mtx_owned 17-5-2008 20:38 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Bij ± 43.50 mm ga je meestal door je cilinderbus


eventueel zou ik de boring dan ook op wat minder kunnen houden, 42mm bijvoorbeeld
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- Han - 17-5-2008 20:41 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Bij ± 43.50 mm ga je meestal door je cilinderbus


waarom dat?

zover ik weet zijn de 50 en 70 imi voor mt hetzelfde hoor. Alleen zit er in die 50 een dikkere wand. Dus dat snap ik niet eik
 
<10.000 posts
Matthijsar50 17-5-2008 21:02 Print reply

Posts: 1029
er al over nagedacht dat een cilinders konisch is?? hoe wou je dat gaan doen dan..?

anders heb je dus compressie van een zak aardappels in een RIETEN mand..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
mtx_owned 17-5-2008 21:06 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
er al over nagedacht dat een cilinders konisch is?? hoe wou je dat gaan doen dan..?

anders heb je dus compressie van een zak aardappels in een RIETEN mand..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.


een cilinder konisch? haha, goeie grap heej:P:P
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Viertakt 17-5-2008 21:17 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
er al over nagedacht dat een cilinders konisch is??


Nee.
 
Viertakt uber alles.
Makrolon 17-5-2008 21:21 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
er al over nagedacht dat een cilinders konisch is?? hoe wou je dat gaan doen dan..?

anders heb je dus compressie van een zak aardappels in een RIETEN mand..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 17-5-2008 om 21:02 uur.

cylinder van nitro wagentjes enzo is conisch, niet van een brommer.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Harold 17-5-2008 21:26 Print reply

Posts: 1052
Als je gaat draaien... toerental heel laag en in de laagste voeding.
Gietijzer verspaant niet zo mooi en met een beitel die ver uit steek wordt dat helemaal moeilijk.

Het zou mooi zijn als je een binnenbeitel van 30+ mm kunt gebruiken, want dunere beitels gaan haperen en trillen met zo'n uitsteek en door de onderbrekingen van de poorten.

Uitdraaien tot ong 3 honderdsten voor je uiteindelijke maat. Dat laatste kun je dan weg poetsen met zo'n 3 poot. Alleen valt het glad krijgen nogal tegen.

Ik zou ook eerst maar is uitzoeken waat voor zuigerspeling je moet hebben.
 
mtx_owned 17-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Als je gaat draaien... toerental heel laag en in de laagste voeding.
Gietijzer verspaant niet zo mooi en met een beitel die ver uit steek wordt dat helemaal moeilijk.

Het zou mooi zijn als je een binnenbeitel van 30+ mm kunt gebruiken, want dunere beitels gaan haperen en trillen met zo'n uitsteek en door de onderbrekingen van de poorten.

Uitdraaien tot ong 3 honderdsten voor je uiteindelijke maat. Dat laatste kun je dan weg poetsen met zo'n 3 poot. Alleen valt het glad krijgen nogal tegen.

Ik zou ook eerst maar is uitzoeken waat voor zuigerspeling je moet hebben.


zuigerspeling moet minimaal 3 honderdste zijn en mag maximaal 8 honderdste zijn

ik heb mn poorten zonet ook ff berekend:

uitlaatpoorttiming is 174 graden
spoelpoorttiming is 122 graden
en mn blowdown is dus 26.

die waarde is nogal laag. als ik mn blowdown verhoog, wat gebeurt er dan eigenlijk? wordt ie hoogtoeriger? bredere powerband?

en wat zou je aan je inlaatpoorten moeten doen? moet je dat ook eerst berekenen, of kun je die gewoon blind wat groter maken?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-5-2008 om 21:45 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
jan-dx11 25-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 4931
het is een oud topic, maar dat boeid niet. hoef ik geen andere te maken.

Ik wil dit dus ook doen bij am6. 50mm is mogelijk???

En als ik hem nou boor ipv draai?? dus gewoon met een ? 49.5mm ? boor uit boor??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Royal Club 25-11-2008 20:57 Print reply

Posts: 60390
uit een 50cc een 50mm maken?

waarom zou je dat doen/
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-11-2008 20:59 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
het is een oud topic, maar dat boeid niet. hoef ik geen andere te maken.

Ik wil dit dus ook doen bij am6. 50mm is mogelijk???

En als ik hem nou boor ipv draai?? dus gewoon met een ? 49.5mm ? boor uit boor??


dream on, je hebt t over precisiewerk, en hij gaat er ff een boor van 49,5 doorheen raggen

het heeft geen zin om je cilinder op te boren, aangezien je poorttimingen ruk zijn na het boren, dus kun je beter een 70cc kopen

 
jan-dx11 25-11-2008 21:02 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dream on, je hebt t over precisiewerk, en hij gaat er ff een boor van 49,5 doorheen raggen

het heeft geen zin om je cilinder op te boren, aangezien je poorttimingen ruk zijn na het boren, dus kun je beter een 70cc kopen


nouw, 49,5 boren, de rest laten poetsen, langeslag krukas er in, en een opvulplaat er onder?? beedje tunen, ik heb sins vandaag 3 verneukte cilinders liggen dus ik heb er genoeg
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 9776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved