Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 80 cc op puch??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49801 - 80 cc op puch??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

patrick tzr rijder 17-5-2008 17:23 Print topicpost
Posts: 273
hey,

Ik had een vraagje kan een 80cc voor een puch op het standaart blokkie.

Ik zat te twijfelen om een 75cc te kopen of 80 maar ik hoorde iemand zeggen dat een 80cc niet past en dat je je blok uit moet veilen waar de cilinder het blokkie in gaat.

weet iemand of dat klopt, en wat denken jullie dat het beter doet 75cc 80cc met 19 mm caberateur. het is voor een skelter met een puchblok die veel trekkracht moet hebben omdat hij af en toe de bagger nog wel is 1 gat

alvast bedankt
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.

supermotaaah 17-5-2008 17:26 Print reply
Posts: 3082
je blok moet gekotterd worden, en ik geloof dat het 75cc is en geen 80
 
:|
Thijsje 17-5-2008 17:29 Print reply

Posts: 1687
moet idd je blok uitgekotterd worden..
zou ik niet doen, voor op zo'n skelter ding. spul heeft meestal geen koeling etc, en het zijn dure cils.
als je toch lekker eigenwijs bent, kies voor de 75cc Gilardoni. (gila)


75cc is bij puch zelfde als 80cc..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Banaan 17-5-2008 17:30 Print reply

Posts: 5725
dr is ook een 72cc cil ofso.. die past wel in 1x..
 
honda fryslan 17-5-2008 17:41 Print reply

Posts: 1914
72cc airsal past gewoon..
dan maar hopen dat je koppeling het gaat houden..

 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 17-5-2008 17:46 Print reply

Posts: 703
72c past maar mooi is een ander verhaal. die spoelkanalen op je cil zijn vele malen groter als in je carter. waardoor je dus erg weinig aan je 72cc heb omdat je hem niet voledig kan vullen. veder met 80 moet hij inderdaad uitgekottert worden. en 75cc is zeker niet hetzelfde als 80. en koppeling houd het egt wel. als ie ongetuned is
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
honda fryslan 17-5-2008 18:14 Print reply

Posts: 1914
dat de spoelpoorten netjes passen is waar, maar je koppeling gaat het niet lang houden, tenzij je met een std uitlaat gaat rijden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 17-5-2008 18:15 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
dat de spoelpoorten netjes passen is waar, maar je koppeling gaat het niet lang houden, tenzij je met een std uitlaat gaat rijden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..


egt wel die koppeling houd het wel. die 72cc zijn tam als je er niks aan doet en eht is een puch he. ik denk dat je koppeling het wel houd en anders balen.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
honda fryslan 17-5-2008 18:17 Print reply

Posts: 1914
heb jij zo'n cilinder gehad?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 17-5-2008 18:19 Print reply

Posts: 703
de 75 wel puch is zoiezo tam. maarja das mijn mening. weet veder niet veel over de 72 maar gok dat het het zelfde is als 75.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
honda fryslan 17-5-2008 18:20 Print reply

Posts: 1914
nieuwe type airsal zijn niet extreem maar het oude type brand (wanneer je een goede uitlaat + carburateur neemt) vrijwel zeker je koppeling kapot.. (ervaring)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 17-5-2008 18:22 Print reply

Posts: 703
ik geloof jouw woord heb niet zolang puch gehad om alle types uit teproberen.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
honda fryslan 17-5-2008 18:27 Print reply

Posts: 1914
een puch in ons sprint team (de JRT puchjes) rijdt ook met een 72 Airsal en was 4e in jubbega dit jaar.. dus loopt echt wel snel
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
..Kevin.. 18-5-2008 0:17 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
nieuwe type airsal zijn niet extreem maar het oude type brand (wanneer je een goede uitlaat + carburateur neemt) vrijwel zeker je koppeling kapot.. (ervaring)


Het oude type is ook geen 72cc maar 75cc. Beter bekend als 75cc Eurokit. Niet te vergelijken met de 72cc versie. Want daarvoor moet je wel kotteren e.d.

Koop een 70cc K-star. Deze cilinder trekt goed op en kan max een 17.5mm carb op. Scheel aanzienlijk in kosten(50 euro ipv 180) en rijdt nog leuk ook.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
een puch in ons sprint team (de JRT puchjes) rijdt ook met een 72 Airsal en was 4e in jubbega dit jaar.. dus loopt echt wel snel


Dan reden er weinig KX80 cilinders mee of?

Dit bericht is gewijzigd door ..Kevin.. op 18-5-2008 om 0:18 uur.
 
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?p=553894#553894

Dit topic is 994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved