Ik had een vraagje kan een 80cc voor een puch op het standaart blokkie.
Ik zat te twijfelen om een 75cc te kopen of 80 maar ik hoorde iemand zeggen dat een 80cc niet past en dat je je blok uit moet veilen waar de cilinder het blokkie in gaat.
weet iemand of dat klopt, en wat denken jullie dat het beter doet 75cc 80cc met 19 mm caberateur. het is voor een skelter met een puchblok die veel trekkracht moet hebben omdat hij af en toe de bagger nog wel is 1 gat
alvast bedankt
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
moet idd je blok uitgekotterd worden..
zou ik niet doen, voor op zo'n skelter ding. spul heeft meestal geen koeling etc, en het zijn dure cils.
als je toch lekker eigenwijs bent, kies voor de 75cc Gilardoni. (gila)
72c past maar mooi is een ander verhaal. die spoelkanalen op je cil zijn vele malen groter als in je carter. waardoor je dus erg weinig aan je 72cc heb omdat je hem niet voledig kan vullen. veder met 80 moet hij inderdaad uitgekottert worden. en 75cc is zeker niet hetzelfde als 80. en koppeling houd het egt wel. als ie ongetuned is
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
dat de spoelpoorten netjes passen is waar, maar je koppeling gaat het niet lang houden, tenzij je met een std uitlaat gaat rijden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
dat de spoelpoorten netjes passen is waar, maar je koppeling gaat het niet lang houden, tenzij je met een std uitlaat gaat rijden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..
egt wel die koppeling houd het wel. die 72cc zijn tam als je er niks aan doet en eht is een puch he. ik denk dat je koppeling het wel houd en anders balen.
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
nieuwe type airsal zijn niet extreem maar het oude type brand (wanneer je een goede uitlaat + carburateur neemt) vrijwel zeker je koppeling kapot.. (ervaring)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
nieuwe type airsal zijn niet extreem maar het oude type brand (wanneer je een goede uitlaat + carburateur neemt) vrijwel zeker je koppeling kapot.. (ervaring)
Het oude type is ook geen 72cc maar 75cc. Beter bekend als 75cc Eurokit. Niet te vergelijken met de 72cc versie. Want daarvoor moet je wel kotteren e.d.
Koop een 70cc K-star. Deze cilinder trekt goed op en kan max een 17.5mm carb op. Scheel aanzienlijk in kosten(50 euro ipv 180) en rijdt nog leuk ook.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
een puch in ons sprint team (de JRT puchjes) rijdt ook met een 72 Airsal en was 4e in jubbega dit jaar.. dus loopt echt wel snel
Dan reden er weinig KX80 cilinders mee of?
Dit bericht is gewijzigd door ..Kevin.. op 18-5-2008 om 0:18 uur.