Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hitte probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 525 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49800 - Hitte probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Top-honda 17-5-2008 17:13 Print topicpost

Posts: 158
Ik heb net 50cc snel op mijn mb gezet, en mijn probleem is dat deze cilinder donders snel warm wordt. Als ik van huis naar school ga(ong. 8 kilometer) is de cilinder al gigantisch warm. Nou durf ik door die hitte niet meer te toeren, want ik ben bang dat ik dan een warm loper of nog erger een vast loper krijg door die gigantische hitte. Nou wou ik graag weten of iemand anders ook een mb heeft met 50cc snel en of hij/zij ook zo'n last heeft van deze hitte.
 

Ariej 17-5-2008 17:17 Print reply

Posts: 3685
na 8 kilometer is menig motor wel warm gedraaid. maar als hij echt belachelijk heet wordt moet je even naar de afstelling van je sproeier in je carburateur kijken. het mengsel is een beetje benzine-arm zo te horen.
het kan zijn dat er ergens valse lucht word gezogen, of dat je sproeier simpelweg te klein is.
mijn advies is om eerst valse lucht uit te sluiten en vervolgens je carburateur af te stellen.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Makrolon 17-5-2008 17:23 Print reply

Posts: 6733
luchtgekoelt is na een kilometer ook al wel op temperatuur. en die worden wel zo warm dat je er je hand niet lang op kan houden.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Thijsje 17-5-2008 17:25 Print reply

Posts: 1687
kep m zelf ook, 50cc snel, imi.
is idd heel snel warm.. maar dat is normaal... hij is iig geen 100 graden ofzo
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Top-honda 17-5-2008 17:50 Print reply

Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
kep m zelf ook, 50cc snel, imi.
is idd heel snel warm.. maar dat is normaal... hij is iig geen 100 graden ofzo


toer jij er ook wel eens mee dan?
 
farmer tuning 17-5-2008 17:54 Print reply

Posts: 703
een cil kan maar een bepaalde temp halen als de verbranding goed is. meet je temp is op met een thermo meter ofzo. want ik denk dat hij wel redelijk goed is. want je kan in elk toeren gebied rustig rijden. en als je dan plots het gas erop gooit ook nog ofnie.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Maartuhhh 17-5-2008 17:58 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: borowed
Ik heb net 50cc snel op mijn mb gezet, en mijn probleem is dat deze cilinder donders snel warm wordt. Als ik van huis naar school ga(ong. 8 kilometer) is de cilinder al gigantisch warm. Nou durf ik door die hitte niet meer te toeren, want ik ben bang dat ik dan een warm loper of nog erger een vast loper krijg door die gigantische hitte. Nou wou ik graag weten of iemand anders ook een mb heeft met 50cc snel en of hij/zij ook zo'n last heeft van deze hitte.


Gewone 50cc wordt ook zó warm dat je je hand er niet tegenaan kunt houden, ik neem dus aan dat dit goed te doen is. Ook de uitlaat kan makkelijk zo warm worden dat je een gat in je broek brand... (Luchtgekoelde cilinders heb ik het over)
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
farmer tuning 17-5-2008 18:00 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Gewone 50cc wordt ook zó warm dat je je hand er niet tegenaan kunt houden, ik neem dus aan dat dit goed te doen is. Ook de uitlaat kan makkelijk zo warm worden dat je een gat in je broek brand... (Luchtgekoelde cilinders heb ik het over)


water niet dan. vaak niet altijd koeld lucht beter omdat die meet koel oppervlakte hebben. en een gat in je broek is nei zo gek aangezien de verbrande gassen zoon 700 graden zijn.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2008 18:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
[...]


water niet dan. vaak niet altijd koeld lucht beter omdat die meet koel oppervlakte hebben. en een gat in je broek is nei zo gek aangezien de verbrande gassen zoon 700 graden zijn.



en radiateur heeft een debiel groot oppervlakte om warmte af te geven.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
farmer tuning 17-5-2008 18:17 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



en radiateur heeft een debiel groot oppervlakte om warmte af te geven.



ja maar voel het verschil water koelt niet veel beter als lucht omdat water niet continu rond stroomt maar aan en uit gaat. door de thermostaat. ja en nog iets het gaat niet om het oppervlakte van de rad maar om de cil. als er niet genoeg oppv is om te koelen gebeurd er niks kan ej nog zoon groote rad hebben.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2008 18:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
[...]


ja maar voel het verschil water koelt niet veel beter als lucht omdat water niet continu rond stroomt maar aan en uit gaat. door de thermostaat. ja en nog iets het gaat niet om het oppervlakte van de rad maar om de cil. als er niet genoeg oppv is om te koelen gebeurd er niks kan ej nog zoon groote rad hebben.


gelul natuurlijk , thermostaat is gewoon een hulpmiddel om het op sneller op temperatuur te krijgen. zelfde id als een emmer op de ac cilinder zetten.

lc kan gewoon sneller warmte afvoeren
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
farmer tuning 17-5-2008 18:23 Print reply

Posts: 703
geen gelul. als je cil een bepaalde temp bereikt gaat je termosthaat pas open. daarvoor niet. en dan pomptie ook rond en als de temp dan zakt gaat thermostaat weer dicht. en ga zo veder. het oppervlakte van een ac is veel en veel meer. behalve als we over alu gaan praten want bij alu is alles weer heel anders. gietijzer is beter in ac en alu in lc.

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 17-5-2008 om 18:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 17-5-2008 om 18:24 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Saknet 17-5-2008 18:26 Print reply

Posts: 10355
die cilinder is gloednieuw? dan moet je nog inrijden he

heeft gietijzeren wand

zowiezo als een 2takt op bedrijfstemperatuur is dan wil je de cilinder/uitlaat niet aanraken hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-5-2008 om 18:27 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2008 18:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
geen gelul. als je cil een bepaalde temp bereikt gaat je termosthaat pas open. daarvoor niet. en dan pomptie ook rond en als de temp dan zakt gaat thermostaat weer dicht. en ga zo veder. het oppervlakte van een ac is veel en veel meer.


je hebt gewoon de warmte afgifte van ontbrandingruimte tot het dichstbijzijnde koudere spul wat de warmte kan afnemen.
bij lc heb je direct koud water. die het afvoerd naar een rad (en die rad heeft een VEEL en VEEL grotere oppervlakte als een paar koelribben.

lc kan gewoon meer warmte afvoeren. en wanneer hij dit nou doet maakt daarbij niks uit.

en daarbij is het materiaal niet belangrijk off iig veranderd het principe en werking van geen van beide en zal de verhouding koeling hetzelfde blijven

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2008 om 18:29 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 17-5-2008 18:27 Print reply
Posts: 5327
t onderschrift bij je post is nu wel heel toepasselijk.

edit: @ farmer beunhaas

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 17-5-2008 om 18:28 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
farmer tuning 17-5-2008 18:31 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je hebt gewoon de warmte afgifte van ontbrandingruimte tot het dichstbijzijnde koudere spul wat de warmte kan afnemen.
bij lc heb je direct koud water. die het afvoerd naar een rad (en die rad heeft een VEEL en VEEL grotere oppervlakte als een paar koelribben.

lc kan gewoon meer warmte afvoeren. en wanneer hij dit nou doet maakt daarbij niks uit.


bij ac is zijn het neit de koelribben he die koelen maar het totaal bloogestelde oppervlakte. ik ben het met je eens dat een rad een groter oppervlakte heeft. maar als we in de trand van gietijzer praten wat dus een slome warmte overdracht heeft. in lc is dat dus niet goed er stroomt koud water langs een wand die langzaam warmte afgeeft waardoor het dus resulteert. dat je je water koeling niet volkomen gebruikt. bij ac is gietijzer juist goed omdat je een groter oppervakte langs moet voordat het bij de lucht is.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dit topic is 1511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved