Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rs probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49778 - Rs probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 16-5-2008 19:22 Print topicpost
Posts: 521
Zit met een probleem met me rs.
Namelijk:
Had een standaard uitlaat gekocht, Deed het prima, precies 45. Wou de prop iets groter maken, maar vond ik teveel moeite, dus toen heb ik van een maatje een dichtgerotte uitlaat geprobeerd schoon te maken. Met een staalkabel aan een boormachine. Er kwam veel shit uit. Toen eronder egzet, zonder hem van binne schoon te maken.
Liep ie maar 30 mee.
Toen weer me eigen uitlaat eronder en die nog een beetje bijgevijlt bij de prop. En hiermee loopt ie opeens ook maar 30? Die heb ik wel goed schoongemaakt. hij maakt gewoon 8k in z'n vrij, en in de 1stetm 3 versnelling gewoon 6,5k. Maar bij de 4 kakt ie helemaal in. Wat kan dit zijn?(probeer morgen weer me (andere) eigen vertrouwde ontgrenste uitlaat. maar dit is toch vreemd?
 

falco 16-5-2008 19:26 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Zit met een probleem met me rs.
Namelijk:
Had een standaard uitlaat gekocht, Deed het prima, precies 45. Wou de prop iets groter maken, maar vond ik teveel moeite, dus toen heb ik van een maatje een dichtgerotte uitlaat geprobeerd schoon te maken. Met een staalkabel aan een boormachine. Er kwam veel shit uit. Toen eronder egzet, zonder hem van binne schoon te maken.
Liep ie maar 30 mee.
Toen weer me eigen uitlaat eronder en die nog een beetje bijgevijlt bij de prop. En hiermee loopt ie opeens ook maar 30? Die heb ik wel goed schoongemaakt. hij maakt gewoon 8k in z'n vrij, en in de 1stetm 3 versnelling gewoon 6,5k. Maar bij de 4 kakt ie helemaal in. Wat kan dit zijn?(probeer morgen weer me (andere) eigen vertrouwde ontgrenste uitlaat. maar dit is toch vreemd?



wel eens gehoord van afstellen?

van snel naar standaart uitlaat meestal kleinere sproeier
en aan je filmpje te zien staat ie ook veeeels te rijk

Dit bericht is gewijzigd door falco op 16-5-2008 om 19:27 uur.
 
Jelle rs50 16-5-2008 19:28 Print reply
Posts: 521
filmpje? ik heb het over em RS he.
en hij is goed afgesteld.

 
falco 16-5-2008 19:30 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
filmpje? ik heb het over em RS he.
en hij is goed afgesteld.



ohh wacht, een rs, maar alsnog kan het haast niet goed lopen als je van een snelle uitlaat naar een begrensde gaat zonder af te stellen.

doe er een kleinere sproeier in, hoe weet je btw dat ie goed is afgesteld? hij komt toch niet boven 7k ofso uit?



Dit bericht is gewijzigd door falco op 16-5-2008 om 19:31 uur.
 
Jelle rs50 16-5-2008 19:42 Print reply
Posts: 521
Luister. Ik reed eerst ontgrenst. Daarne begrenst gaan rijden(opnieuw afgesteld) reed ie goed mee. Toen wou ik hem 10km harder laten lopen door een andere soort van prop, die in de dichtgerotte uitlaat van een vriend van me zat. Daar mee liep hij toen 30. Toen me iegen begrenste uitlaat eorp egzet, en nu loopt ie daarmee ook opeens 30(voorheen 50). Verder ga ik morgen mijn Andere ONTGRENSTe uitlaat proberen, om te kijken of daarmee het probleem is verholpen. Maar mijn vraga is. WAT is het probleem dat ie nu opeens 30 loopt, terwijl voorheen 50?
 
tzrpower 16-5-2008 22:03 Print reply
Posts: 123
ben ik ook benieuwd naar het antwoord
 
Yamaha Power
Raze 16-5-2008 23:56 Print reply

Posts: 461
Mischien heeft je cilinder wel een deel van de troep naar binnengezogen van de uitlaat? je zuiger zuigt bij het omhoog-gaan altijd een beetje lucht & mengel terug vanuit je uitlaat even simple gezecht.

moelijke versie:
De negatief gereflecteerde golf bereikt de uitlaatpoort,
juist op tijd om een grote hoeveelheid vers mengsel uit de spoelpoorten in de cilinder te zuigen. In feite kan deze zo veel mengsel trekken,dat dit niet alleen de cilinder vult, maar het verse mengsel ook nog door de uitlaatpoort de uitlaatpijp in trekt.
(Al lijkt dit op het eerste gezicht verlies)
De oorspronkelijke golf is inmiddels in energie verminderd, maar loopt nog steeds verder de uitlaat in.

Deze bereikt de reflector (convergerende) conus en begint dan als een + golf terug te lopen naar de uitlaatpoort. De reflectorhoek is meestal 2x zo groot als de diffusorhoek en geeft zo
een behoorlijk sterke, maar korte puls. Dit wordt wel de vulpuls genoemd, omdat juist als de zuiger de uitlaatpoort gat sluiten en hierbij overtollig vers mengsel buitensluit, -->de vulpuls arriveert en een flink deel hiervan terug de cilinder in perst<--


Dit bericht is gewijzigd door Raze op 17-5-2008 om 0:06 uur.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
corradovr6 17-5-2008 10:50 Print reply
Posts: 828
.

Dit bericht is gewijzigd door corradovr6 op 17-5-2008 om 10:52 uur.
 

Dit topic is 605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved