Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wtf!! is een POWERBOX???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4976 - Wtf!! is een POWERBOX???
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroen 6-8-2002?15:16 Print reply

Posts: 15066
hahaha , dit is net zoiets als

ik heb een idee voor een injectie, boor een gat in je cilinder, en laat je benzine slang daar in 1 keer inlopen haha,

maar ik heb op mn spruitstuk een klein gaatje zitten waar een slangetje op moet, is dat voor je powerbox

[This message is edited by jeroen-MTX on 6-8-2002 18:40]
 
Blukaap 6-8-2002?15:24 Print reply

Posts: 10006
Das voor je olie aansluiting.
En waarom denk je dat barry en ik lullen ?
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 6-8-2002?15:27 Print reply

Posts: 2716
Ten 1e; wat is er mis met AUX poorten?
Bij Ludes oude Eurokit-Malossi look waren ze ook bijgeboord, en ik heb van hem begrepen dat dit een hele verbetering was, en ik heb op die MT gereden en dat trekt best hard op.
En waarom ik dat denk?
Je zaagt bij een AC cilinder de koelribben er toch ook niet af omdat je dan meer toeren kunt maken ivm gewichtsverlies?
Ik heb nog nooit gehoord van een gat in je cilinderkop boren, en al helemaal niet bij LC, spuit je koelvloeistof dan niet in je powerbox?
En als je dan zo'n Malossi kreng neemt dan smelt die geheid weg!!!
 
MBBBBBB 6-8-2002?16:24 Print reply
Posts: 2340
alsof het normaal al niet te heet is ( kneus )
 
Blukaap 6-8-2002?16:38 Print reply

Posts: 10006
MT7 Racer: Je bent d'r toch ingetrapt .

Die aux poorten zei ik voor de gein, ik had een keer van lude gehoord dat je d'r een cilinder mee verknald had.
 
Bastila is lief
Neonlampje 6-8-2002?22:26 Print reply

Posts: 14825
Jaa mijn mt trok wel leuk he met mn vorige cyl

Ik merkte wel veel van die poorten, alhoewel ik ze niet echt snap enzo

Maargoed, die cyl van jou was toch al verneukt toch? En het was nog wel te fixen...

Maaruh jah een powerbox, sjah euhhh... eehrrmmm... mn bougie is wel bruin nu (dus mensen, als jet lui bent om nieuwe sproeierste kopen, buy a powderbox )

over die aux-intakes, ik open r wel ff n nieuwe topic over...
 
Burnout_46 5-1-03?00:36 Print reply
Posts: 21
volgens mij, (maar ja, wie ben ik) moet je het slangetje van de powerbox gewoon op het spruitstuk maken en als het kan op het gaatje waar de olie normaal doorheen gaat,

De benzine die terug word geslagen en uit de carburateur gaat word opgevangen, via de powerbox komt ie bij het spruitstuk uit en dan word hij weer de carburateur ingezogen.

Zoiets dacht ik.

Mzzl
 
NSR RULEZZ 5-1-03?00:46 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Burnout_46

volgens mij, (maar ja, wie ben ik) moet je het slangetje van de powerbox gewoon op het spruitstuk maken en als het kan op het gaatje waar de olie normaal doorheen gaat,

De benzine die terug word geslagen en uit de carburateur gaat word opgevangen, via de powerbox komt ie bij het spruitstuk uit en dan word hij weer de carburateur ingezogen.

Zoiets dacht ik.

Mzzl

ja doe he
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 5-1-03?00:46 Print reply

Posts: 14825
Nee klopt niet, je zit met een bepaalde doorlaatdiameter waar je bij de berekeningen rekening mee moet houden. Hier heb je een minimale diameter voor nodig, anders kan hij simpelweg niet genoeg aanzuigen.
Op de site van blair (te vinden via links sectie) staat programma waarmee je het uit kan rekenen

btw: kleinere doorlaatdiameter betekent langere lengte van de slang tussen de powerbox en het spruitstuk, wat nadelig kan zijn voor je prestaties
 
Martijn 5-1-03?02:03 Print reply
Posts: 10000
gast...je praat trouwens na wat al gezegd is...tis gvd een oud topic...en er is al gezegd dat de helft gelul was......
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 5-1-03?02:42 Print reply

Posts: 2716
Ja, en ik zie trouwens nu pas wat Blukmeester (FUCKMEESTER!!!) me geflikt heeft...
Enne, die aux poorten in m'n cilinder waren mooi gelukt, alleen 1tje te ver naar het gat voor het tapeind.
Het was toch maar een oude 70 imi...(wel de snelste die ik gehad heb trouwens bleek achteraf).
 
Denracer 1-8-2004 17:58 Print reply

Posts: 1440
okay NU FF VOOR DE DUIDELIJKHEID

eeen powerbox moet wel op het spruitstuk

Ga naar http:/www.vanseggeren.nl en dan klik je op tuning en dan universele onderdelen dan powerbox en daar staat een complete uitleg

DIT HEB IK VAN 50cc AF GEPLUKT
Vraag: Wat doet een powerbox, waar monteer ik het ? En welke is het beste?
Antwoord: Een powerbox geeft GEEN extra top snelheid.
Maar een snellere reactie op je gashendel, en een klein beetje meer acceleratie.

De powerbox wordt aangesloten op je spruitstuk.
Op de vacuumaansluiting, of als je die niet hebt, dan boor je een klein gaatje in het spruitstuk, en monteerd het daar op.
Daarmee sloop je niet je spruitstuk, je kan het altijd nog dichten met bv een schroefje.

Alle powerboxen zijn gelijk in prestaties, het verschil zit in het merk, en het formaat.
Als je er een wil monteren kijk dan even hoeveel plaats je hebt.
bv.Malossi is flexibel, Doppler ziet er leuk uit( verschillende kleuren) , en is klein.

Snappie
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
Roedie 1-8-2004 17:59 Print reply

Posts: 3531
oud topic
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
tsxerr 1-8-2004 18:08 Print reply

Posts: 1478
Dubbele PP + Close
 
http://groups.msn.com/tsxer
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-8-2004 18:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

Dubbele PP + Close


wannabe mod
 

Dit topic is 3852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved