Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wtf!! is een POWERBOX???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4976 - Wtf!! is een POWERBOX???
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Markiej- 6-8-2002?13:22 Print topicpost

Posts: 1361
Ik was ff aan het rondkijken op www.50cc.nl.....en toen kwam een powerbox tegen..
Waar dient zoiets eigenlijk voor? En waar moet je het op aansluiten?? Krijg je meer snelheid of meer acceleratie?
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...

Blukaap 6-8-2002?13:41 Print reply

Posts: 10006
Je maakt ong 2000 toeren extra en krijgt ong 2PK extra als je 'm goed installeerd.
Verder kun je de sproeier gemiddeld 10 maten kleiner maken.
En het wordt veel makkelijker om je brommer goed af te stellen, bougie is veel makkelijker bruin (he lude ).
 
Bastila is lief
barry 6-8-2002?13:47 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Je maakt ong 2000 toeren extra en krijgt ong 2PK extra als je 'm goed installeerd.
Verder kun je de sproeier gemiddeld 10 maten kleiner maken.
En het wordt veel makkelijker om je brommer goed af te stellen, bougie is veel makkelijker bruin (he lude ).


en sommigen persen er vreemd genoeg wel 3pk uit, ik zelf heb toen iets van 1500rpm er bij gekregen of zo, aantal pk is mij onduidelijk

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 6-8-2002 13:49]
 
He?
-Markiej- 6-8-2002?13:46 Print reply

Posts: 1361
Ik heb dus een nsr 50 cc. Die loopt nu 90.
Als ik zoiets zou aansluiten..gaat ie dan sneller?? Raden jullie mij aan om dit te doen?
En waar moet het geval aan vast dan?? Gaat de brommer meer benzine gebruiken ofzo??
Oftewel; heeft het zin om zo'n ding op mijn nsr te zetten?
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Blukaap 6-8-2002?13:49 Print reply

Posts: 10006
Ik denk dat je rond de 100 komt.
Je moet een klein gaatje in je cilinderkop maken (net naast je bougie, wel opletten voor het schroefdraad) en daar de slang op aan sluiten.
Is niet zo lastig om te doen
En de sproeier kan vaak wel kleiner omdat de powerbox zorgt voor een efficienter gebruik van terugschietend, onverbrand, mengsel.
 
Bastila is lief
barry 6-8-2002?13:53 Print reply

Posts: 7387
maar je moet bij dat gaatje wel schroefdraad er op draaien anders hebje kans door de druk dat hij er weer uitwordt gedrukt, en door het schroefdraad blijft hij er gewoon in zitten
 
He?
Blukaap 6-8-2002?13:54 Print reply

Posts: 10006
owjah, klopt.
Was ik vergeten.
 
Bastila is lief
ronaldv56 6-8-2002?13:56 Print reply
Posts: 369
MM en wat is dan het verschil tussen die variable powerdoos van Malleossie en die andere?
Ook hebben ze 3 powerdozen van Doppler racing, verschillende prijsklasses, weet iemand het verschil daartussen?
 
vroem vroem vroem
de_koen 6-8-2002?13:58 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Ik denk dat je rond de 100 komt.
Je moet een klein gaatje in je cilinderkop maken (net naast je bougie, wel opletten voor het schroefdraad) en daar de slang op aan sluiten.
Is niet zo lastig om te doen
En de sproeier kan vaak wel kleiner omdat de powerbox zorgt voor een efficienter gebruik van terugschietend, onverbrand, mengsel.

Je moet het toch in het spruitstuk maken?
 
Honda 5-Bak te koop
barry 6-8-2002?13:59 Print reply

Posts: 7387
ze zijn allemaal voor verschillende soorten cilinders gemaakt, met allemaal verschilende soorten volume inhoud, dat is allemaal berekent, de ene powerbox loopt beter op een die cilinder dan op een andere
 
He?
Blukaap 6-8-2002?14:00 Print reply

Posts: 10006
kawa-250
Het moet echt in de cilinderkop.
Bij scooters moet ie in het spruitstuk.
Maar die voor een schakel werken iets anders (model is hetzelfde, alleen je moet 'm anders aansluiten).

Malossi variabele powerbox is niet zo geweldig, ziet er wel leuk uit.
 
Bastila is lief
Nelly 6-8-2002?14:00 Print reply
Posts: 597
volgendmij moeten die powerboxen op je spruitstuk worden gemaakt hoor, want die powerbox dient er juist voor om de gassen die normaal weer terug je cabu ingaan, weer te gebruiken voor de volgende keer...

Je hebt dus als je het goed hebt aangesloten, meer trekkracht, en een betere gasreactie.. ik heb in ieder geval nog nooit gehoord/gezien dat hij op je kop is vastgemaakt...
 
barry 6-8-2002?14:03 Print reply

Posts: 7387
de powerbox is ook bedoelt voor op de cilinderkop om de uitlaatgassen die niet kwijtkunnen op te worden gevangen door de powerbox, hierdoor heb je weer meer cilindervulling en betere prestaties, bij de volgende ontbranding gaan er weer wat uitlaatgassen uit de powerbox mee naar de uitlaat en het overtollige wordt weer in de powerbox gezogen, dit zorgt voor een efficentere ontbranding en betere prestaties

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 6-8-2002 14:05]
 
He?
Blukaap 6-8-2002?14:03 Print reply

Posts: 10006
Een schakel geeft steeds een klein schokje als je schakelt.
En dan schieten wat uitlaatgassen terug uit de uitlaat je cilinder in, vandaaar dat ie op de cilinderkop moet.

[This message is edited by Blukaap on 6-8-2002 14:05]
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 6-8-2002?14:15 Print reply

Posts: 2716
HAHAHAHA!!! LOL!!!
Jullie zitten die gast vet te verneuken man!

He maatje, je kan wel een powerbox nemen als je een leuke, oftewel ERG HOOGTOERIGE 50cc onder de kont hebt, of meer cc's natuurlijk, maar verder ook niet, en alleen doen als je centen over hebt.
Powerbox moet op je spruitstuk worden aangesloten (bovenop) en dan heb je kans dat je een goede hebt.
Wat je beter kan doen is er een berekenen met bimotion, kun je wel vinden dmv de search op het forum, en dan zelf maken.
Dan kan je nl. de diameter v/d slang invoeren, het gewenste effect (oftewel; werkt bij ong. hoeveel toeren (vlak voor je powerband, dus vlak voor dat hij begint te gieren zeg maar, dan hebben de meeste brom's een dipje)).
 
Blukaap 6-8-2002?14:23 Print reply

Posts: 10006
Hmm, naja, geloof je iemand die z'n cilinder verknoeit als ie aux intakes wil boren ?
Nee toch ?
 
Bastila is lief

Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved