Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppelings problemen puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49749 - Koppelings problemen puch maxi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ciedric 14-5-2008 21:56 Print topicpost

Posts: 88
Aangezien m'n eigen blok een defect had aan de cilinder heb ik voor weinig een compleet blokje over kunnen nemen hier op zit:

Nieuwe 70 tccd icm een FA 70cc HC kop
Nieuwe 3 klauws kopp (blauwe veertjes),
Nieuwe onsteking
Nieuwe krukas lagers
Gebruikte rito krukas (geen dichte wangen)

Dit gaat icm een 15mm bing, proma warrior

De bedoeling was plug en play met eventueel een afstelling van de ontsteking/carburatie.
Het volgende probleem doet zich voor: je loopt de brommer aan maar je vliegwiel draait onregelmatig en te langzaam om de brommer lopend te krijgen. Heb het carterdekseltje er af getrokken, de veertjes van de koppeling zijn helemaal uitgedraaid. Verder zie ik niets bijzonders. Het is opgebouwd aan de hand van de exploded view. Overigens heb ik al een nieuwe drukplaat aangeschaft en aan het heveltje zitten stellen.
Zonder bougie doet hij het overigens wel prima. Nu zal je zeggen compressie en dat ik kippenkracht zou hebben. Met m'n andere blok rijd ik MK65 met een afgedraaide kop, 2-klauws kopp, 19,5mm DO en een Warrior. Dat lijkt mij toch meer compressie te hebben.

Nu hebben we de brommer aangekregen. Eén erop en iemand er achter (flik duwend op het achterwiel) Met moeite gaat ie aan, het loopt verder prima. Ontsteking zou het niet zijn, carburatie ook niet. Het gaat echt om het aangrijpen/starten.

Nogmaals het was de bedoeling er een plug and play actie van te maken. Ik wil het blokje nog niet open maken.
 

Banaan 14-5-2008 22:13 Print reply

Posts: 5725
aanloopkabel strak genoeg?

koppelingsveertjes moet je helemaal indraaien, en dan 2, of 1.5 slag terug.
 
mtx-motard 14-5-2008 22:14 Print reply

Posts: 14947
zijn je schoenen nog goed?

probeer anders een 3klauws koppeling van een puch maxi waarvan hij het zekerweten goed doet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Uncle BLAM 15-5-2008 8:20 Print reply

Posts: 1025
aanloop koppeling bedien je toch met de hand ?? ( hendeltje aan het stuur )

de 'uit slingerende' delen van de koppeling zijn alleen om weg te rijden als het blok eenmaal loopt

mss is het aanloop gedeelte versleten ? als het goed is zit er onder de drukplaat een laag koppelings/wrijvings materiaal, dit kan te ver afgesleten zijn
 
een BF teller is sneller
Ciedric 15-5-2008 19:48 Print reply

Posts: 88
De kabel staat op spanning, zonder bougie grijpt het zaakje wel goed aan. Veertjes aangedraaid idd, heeft trouwens geen effect op een 3-klauws. Maar dat terzijde.

@ mtx-motard zoals ik al aangaf is de koppeling nieuw, dus m´n schoenen zijn goed. Met een andere 3-klauws koppeling (kwam uit een lopend blok) is het zelfs zo dat het hele vliegwiel niet draait.

@ Uncle Blam de druk is geheel nieuw. Geen slijtage dus. Heb deze nl zelf nieuw gekocht omdat ik daar nl ook aan dacht.

Kan het druk veertje versleten zijn?


Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 15-5-2008 om 20:07 uur.
 
Banaan 15-5-2008 20:40 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ciedric
De kabel staat op spanning, zonder bougie grijpt het zaakje wel goed aan. Veertjes aangedraaid idd, heeft trouwens geen effect op een 3-klauws. Maar dat terzijde.

@ mtx-motard zoals ik al aangaf is de koppeling nieuw, dus m´n schoenen zijn goed. Met een andere 3-klauws koppeling (kwam uit een lopend blok) is het zelfs zo dat het hele vliegwiel niet draait.

@ Uncle Blam de druk is geheel nieuw. Geen slijtage dus. Heb deze nl zelf nieuw gekocht omdat ik daar nl ook aan dacht.

Kan het druk veertje versleten zijn?


Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 15-5-2008 om 20:07 uur.


drukveertje?

 
Ciedric 15-5-2008 22:28 Print reply

Posts: 88
Sorry bedoel de drukstift. Zit met een naaldlagertje in je drukplaat.
 

Dit topic is 1992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved