Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - CR80 onsteking op MT blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49743 - CR80 onsteking op MT blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 14-5-2008 17:57 Print topicpost

Posts: 13830
heu jonges en meisjes,

ik heb net een onsteking binnengekregen van een watergekoeld CR80 blok, volgens mij en kenny77 uit 1983 heen. het is een vliegwiel onsteking, maar wel een stuk kleiner als MT

deze onsteking wil ik dus pasmaken op een MT blokje. de grondplaat pas maken is niet zo'n probleem. dat kan met een opvul bus wel geregeld worden.

maar nu komt het probleem, deze onsteking heeft een losse pick-up. die zit dus niet op de grondplaat gemonteerd, maar apart op het carter, aan de buitenkant van het vliegwiel.

mijn vraag, moet die pick-up weer op precies de zelfde plaats ten op zichte van de grondplaat komen, als dat op het CR80 blokje het geval was?

nu heb ik nog een vraag,

er zat geen CDI bij, kan ik gewoon een MT CDI gebruiken? ik weet wel hoe ik een MT cdi aansluiten moet op deze CR80 onsteking, dat is het probleem niet. maar zou het werken?

ik denk zelf eigenlijk van wel, want een pick-up blijft een pick-up en een spoel een spoel.

alvast bedankt sybrand

p.s., dit spul heb ik gekocht:
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/26070

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

ikkejw 14-5-2008 18:06 Print reply

Posts: 9886
CDI gaat vast wel werken, dat moet je gewoon ff proberen. en je pickup moet inderdaad op precies dezelfde plek gefikst worden.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 14-5-2008 18:07 Print reply

Posts: 13830
jaah idd daar was ik dus al bang voor

dit is een beetje moeilijk te bepalen ben ik achter gekomen, de exate positie tov de grondplaat.

je kan bijna niks meten ed.

iemand nog typs of heldere ingevingen oid ?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
linge-tuning 14-5-2008 18:12 Print reply

Posts: 460
CDI van een MT zou ik niet doen, langzame zooi.

Zoek even uit wat het precieze bouwjaar is en ik regel CDI voor jou pm maar
 
Sypie_Honda 14-5-2008 18:30 Print reply

Posts: 13830
ah kijk eens aan, dat is goed nieuws

weet jij misschien ook hoe ik kan zien uit welk jaar hij komt?

hij heeft al zo'n extra dikke ingaande as, dikker als MT.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
linge-tuning 14-5-2008 18:41 Print reply

Posts: 460
ik zal ff in de explode vieuws kijken

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 6-6-2008 om 21:56 uur.
 
sabar 14-5-2008 19:05 Print reply
Posts: 320
Eyz sypie, ik heb hier ook een cr in onderdelen staan en heb hier zelf ook over zitten te denken om dit te maken. Maar zou dit wel sneller zijn als een hpi heb ik me zitten bedenken en mt iemand van dit forum overlecht en die zij dat ik beter een hpi kan gebruiken.
 
mtx-motard 14-5-2008 19:24 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Eyz sypie, ik heb hier ook een cr in onderdelen staan en heb hier zelf ook over zitten te denken om dit te maken. Maar zou dit wel sneller zijn als een hpi heb ik me zitten bedenken en mt iemand van dit forum overlecht en die zij dat ik beter een hpi kan gebruiken.


hpi is voor lutsers

en sypie, bak die pickup gewoon ergens. en kijken of het werkt.

en cdi heeft bepaalde weerstand waardes, wat imo niet gaat werken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
sabar 14-5-2008 19:30 Print reply
Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


hpi is voor lutsers

en sypie, bak die pickup gewoon ergens. en kijken of het werkt.

en cdi heeft bepaalde weerstand waardes, wat imo niet gaat werken.


Ik dacht dat sypie hem op zijn sprinter wou maken, dus ipv zijn hpi ?
 
Markjo 14-5-2008 19:34 Print reply

Posts: 1061
je kan altijd nog de pick-up gewoon op een willekeurige plek zetten, en dan een spiebaan steken op de goede plek

moet je wel het goede gereedschap hebben natuurlijk
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
De Schout 14-5-2008 19:43 Print reply
Posts: 5327
de hoek tussen pick-up en ontstekingsspoel is ook van belang geloof ik..
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtlover 14-5-2008 22:17 Print reply

Posts: 2372
De MT CDI gebruiken kan wel, maar heeft weinig nut. Dan zit je nog met die prut curve. Bouw dan zelf een CDI of regel een CR CDI. Overigens komt de plek van de opnemer zeker wel nauwkeurig, zeker als je een CR80 CDI neemt.
 
Sypie_Honda 14-5-2008 22:20 Print reply

Posts: 13830
deze onsteking was voor mijn crosser. dus niet voor me sprinter

de onsteking zelf pas maken is niet zo'n probleem, maar die pick-up plaatsen wel ben ik achtergekomen.

wil ik hem pas maken zou ik een blokje moeten frezen, en die er op de juiste plaats op moeten lassen. dan is het nog niet zeker of het goed gaat werken ed.

dit zou voor een crosser natuurlijk wel veel beter zijn als HPI. mja word eerst niks denk ik.

als ik er nog eens zin in krijg post ik het wel!

iig bedankt voor jullie hulp en info!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 14-5-2008 22:20 Print reply

Posts: 14947
zelf cdi fixen is miss dan wel leuk ja. mijn leraar had het er ook al over, met een heel diodes en weerstanden verhaal blabla

snel weer vergeten!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
barry 14-5-2008 22:50 Print reply

Posts: 7387
zo ff in de oude doos gedoken:

Deze heb je of niet?

Deze losse pick up is perfect gemaakt voor het NSR/MBX blok. Deze heeft bij de carters een uitsparing waardoor je makkelijk 2 gaten kunt tappen en het loss pickupje kunt monteren.


Hoe dat pickup op een mt te plaatsen?? geeeeeeen idee. ik denk dat het niet kan. OP de nsr blok komt het pickupje op 10over2 te zitten.

Hieronder zie je een mt blok met de cr80 onsteking. De rode circel daar moet ie komen. Bij de NSR/MBX carter kan dit perfect en vrij gemakkelijk. Zoals je ziet wordt dit bij een MT blok lastiger...





Dit bericht is gewijzigd door barry op 14-5-2008 om 22:54 uur.
 
He?
sabar 14-5-2008 23:01 Print reply
Posts: 320
als je de plaats weet dicht gieten met gietijzer, en daar dat vlakken, en daar draad in tappen en eraan maken ?
 

Dit topic is 3635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved