Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs wordt te warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 624 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49728 - rs wordt te warm
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 13-5-2008 18:03 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


jah dit kan gewoon.

als je te vroeg zet ga je veel vermogen missen.



oke nou dan doe ik het beetje voor beetje, per mm denk maar.
post wel foto's dalijk, haal ik eerst de hele meuk eraf
 
-Bassie- 13-5-2008 18:04 Print reply

Posts: 6617
ok suc 6 dan er mee hea
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 13-5-2008 18:06 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
ik heb t volgende probleem:

als ik ff volgas ga of ik rijd ''lang'' achter elkaar (30km)

wordt mn motor verschikkelijk heet, laatst zo heet dat er een put in me zuiger is gebrand.

daarna hittegraad 10 ipv 9 erin gedaan kvs bijgevuld (10ml) en een maatje rijker gesteld.

en toch wordt hij veels te snel te warm, na een klein stukje volgas (optrekken tot top en weer terug in 1km ofso) gaat mn temp meter weer naar t rooie, en de laatste keer dat ie dat deed brandde er een put in mn zuiger.

wat is de oorzaak hiervan?? bougie is inmiddels koffiebruin. ook aan de ontsteking heb ik niet gezeten


Is je thermostaat niet stuk ?
 
-Bassie- 13-5-2008 18:36 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Is je thermostaat niet stuk ?


hij gaat er van uit dat die goed is.

en dat wou hij even terzijde laten
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
falco 13-5-2008 19:10 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


hij gaat er van uit dat die goed is.

en dat wou hij even terzijde laten


hij geeft de temperatuur wel aan hoor, alleen dan gedeeld door 2 zegmaar:P als die meter op n kwart staat is ie op temperatuur, komt ie int midden.

dan is dat niet zo best ben ik wel achter gekomen
kheb me ontsteking btw wat verlaat, trekt er zeker niet minder om en ik kan gwoon stukken volgas zonder dat ie oververhit raakt, wel na een paar keer volgas ging mn temp. meter naar t midden toen ik de motor uit had tijdens het rijden en stationair blijft ie gewoon normaal
 
Elco 13-5-2008 19:55 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


hij geeft de temperatuur wel aan hoor, alleen dan gedeeld door 2 zegmaar:P als die meter op n kwart staat is ie op temperatuur, komt ie int midden.

dan is dat niet zo best ben ik wel achter gekomen
kheb me ontsteking btw wat verlaat, trekt er zeker niet minder om en ik kan gwoon stukken volgas zonder dat ie oververhit raakt, wel na een paar keer volgas ging mn temp. meter naar t midden toen ik de motor uit had tijdens het rijden en stationair blijft ie gewoon normaal



dan heb je het over je temperatuursensor,

die kan je vervangen voor een digitale,

een theromstaat zit in de koelslang, iig bij derbi, op de kop, die gaat bij een bepaald temperatuur open en dan kan de kvs de cillinder koelen, als die kapot is, koelt die cillinder niet !!
 
falco 13-5-2008 19:58 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



dan heb je het over je temperatuursensor,

die kan je vervangen voor een digitale,

een theromstaat zit in de koelslang, iig bij derbi, op de kop, die gaat bij een bepaald temperatuur open en dan kan de kvs de cillinder koelen, als die kapot is, koelt die cillinder niet !!


ohh wacht die maar is het dan niet zo dat de uitgaande slang van je waterpompje dan kouder is dan die boven je cil? of andersom? want de slangen waren even warm zoals eerder gezegd
 
Sj_dt 13-5-2008 20:39 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


hij geeft de temperatuur wel aan hoor, alleen dan gedeeld door 2 zegmaar:P als die meter op n kwart staat is ie op temperatuur, komt ie int midden.

dan is dat niet zo best ben ik wel achter gekomen
kheb me ontsteking btw wat verlaat, trekt er zeker niet minder om en ik kan gwoon stukken volgas zonder dat ie oververhit raakt, wel na een paar keer volgas ging mn temp. meter naar t midden toen ik de motor uit had tijdens het rijden en stationair blijft ie gewoon normaal


mijn temperatuurmeter geeft precies hetzelfde aan, een kwart dan is hij gewoon warm, maar komt hij halverweg dan is hij veel te warm. maar hij komt nog niet misschien in de buurt van het rode gedeelte, ook al is hij toch behoorlijk warm
 
falco 13-5-2008 20:54 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


mijn temperatuurmeter geeft precies hetzelfde aan, een kwart dan is hij gewoon warm, maar komt hij halverweg dan is hij veel te warm. maar hij komt nog niet misschien in de buurt van het rode gedeelte, ook al is hij toch behoorlijk warm


idd, geen idee waar dat aan ligt, maar het went
 
Viertakt 13-5-2008 21:17 Print reply

Posts: 3586
Haal je thermostaat er eens uit, flikker deze in een pan, stop er een thermometer bij in en breng het langsaam op tempratuur.
Kijk op welke tempratuur je thermostaat in werking gaat.

Mischien is deze wel kapot.


Dus het lag toch aan je ontsteking? of is je probleem nog niet opgelost?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 13-5-2008 om 21:21 uur.
 
Viertakt uber alles.
falco 13-5-2008 21:46 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Haal je thermostaat er eens uit, flikker deze in een pan, stop er een thermometer bij in en breng het langsaam op tempratuur.
Kijk op welke tempratuur je thermostaat in werking gaat.

Mischien is deze wel kapot.


Dus het lag toch aan je ontsteking? of is je probleem nog niet opgelost?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 13-5-2008 om 21:21 uur.


als het goed is wel, hij stond echt op zn vroegst, nu heb ik hem wat terug gezet. als er nog problemen zijn kom ik terug op dit topic.

bedankt voor de reacties allemaal

 
ricardo 13-5-2008 22:34 Print reply
Posts: 605
oké dit topic gaat dus over een rs die TE warm werd,


ik heb nu een vraagje,mijn gsm heeft dat ook en de ontsteking staat gewoon normaal , kvs zit er genoeg in , waterpomp draaid gewoon , en me blok word nog net niet roodgloeiend heet weet iemand hoe dit kan ?


ps de onsteking de streepjes op de grondplaat staat gelijk met de streepjes op het blok er is niets aan veranderd



 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Royal Club 13-5-2008 22:35 Print reply

Posts: 60390
heb je kvs systeem ontlucht?:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ricardo 13-5-2008 22:35 Print reply
Posts: 605
ja , thermostaat er helemaal uitgehaald ( sinds ik hem heb)
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
-Bassie- 13-5-2008 22:36 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
oké dit topic gaat dus over een rs die TE warm werd,


ik heb nu een vraagje,mijn gsm heeft dat ook en de ontsteking staat gewoon normaal , kvs zit er genoeg in , waterpomp draaid gewoon , en me blok word nog net niet roodgloeiend heet weet iemand hoe dit kan ?


ps de onsteking de streepjes op de grondplaat staat gelijk met de streepjes op het blok er is niets aan veranderd





rijd hij verder goed??

lkkr laten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 3686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved