Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs wordt te warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49728 - rs wordt te warm
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 13-5-2008 17:18 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


schroef het vliegwiel eraf en je kunt het zien.
en zou je anders niet no een wat grotere sproeier proberen of de luchtschroef helemaal dicht.


hmm, zat eerst 102 in met standaart filter, en nu 100 met power1 schuim, beetje onlogisch. maar als ik er bijv. 104 indoe, stotterd ie weer onder de powerband,

heeft niemand een foto van een ducati ontsteking nog op een am6 blok gemonteerd zonder vliegwiel? misschien ben ik in verwarring gebracht door iets anders, want ik heb die sleuven wel zien zitten
 
-simon- 13-5-2008 17:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


hmm, zat eerst 102 in met standaart filter, en nu 100 met power1 schuim, beetje onlogisch. maar als ik er bijv. 104 indoe, stotterd ie weer onder de powerband,

heeft niemand een foto van een ducati ontsteking nog op een am6 blok gemonteerd zonder vliegwiel? misschien ben ik in verwarring gebracht door iets anders, want ik heb die sleuven wel zien zitten


kvs verder wel goed ontlucht? en je gasnaald of luchtschroef kun je daar niks meer mee doen dat het mischien minder wordt?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
falco 13-5-2008 17:21 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


kvs verder wel goed ontlucht? en je gasnaald of luchtschroef kun je daar niks meer mee doen dat het mischien minder wordt?



ik denk dat ik het al weet, de vorige eigenaar had gezegd dat ie een ducati ontsteking had gekocht, nou vond ik dat niet zo bijzonder, maar ik denk dus dat ie er 1 van derbi heeft besteld zodat ie em kon vervroegen, hij stond namelijk ook op zn vroegst die grondplaat.
 
Sj_dt 13-5-2008 17:21 Print reply
Posts: 886
die van mij heeft een ongeveer vergelijkbaar probleem. Als ik met mijn rs grootere afstanden vol gas blijf rijden krijg ik na zoveel km ook een warmloper oid, dan stopt hij er iig even mee, maar kan na 2 min gewoon weer verder rijden en is niks aan de hand. Dit is me nu al een paar x overkomen, maar ik heb de zuiger laatst bekeken en is niks aan te zien.

bij mij doet hij dat als de temperatuurmeter op halverwege staat, dan is mijn blok flink warm, maar de temperatuurmeter geeft dan aan van niet. maar als ik normaal rustig rijd staat die ook een stukje lager. Ik denk dat die gewoon niet helemaal goed meer is.

Bij mij is het alleen wel zo dat als ik dat krijg dat ik continu 9 a 10k toeren maak, dus miss is het dan logisch dat hij dat doet, omdat dat er teveel zijn voor ori cilinder?
Ik had mijn tandwielverhouding wel aangepast. van 11 naar 13.

ik denk niet dat je hier iets aan hebt, maargoed:P
 
RM-sm 13-5-2008 17:23 Print reply

Posts: 3908
weet niet als het is gezegt al hoor.


maar draait je pompje nog wel?

ja: weet je dat 100% zeker?
nee: kijk hier maar eerst goed na.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Riejurat 13-5-2008 17:25 Print reply

Posts: 302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
weet niet als het is gezegt al hoor.


maar draait je pompje nog wel?

ja: weet je dat 100% zeker?
nee: kijk hier maar eerst goed na.

Of je haalt je thermostaat er ook even uit
Maar denk dat je t wel goed heb met die ontsteking
 
falco 13-5-2008 17:26 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
die van mij heeft een ongeveer vergelijkbaar probleem. Als ik met mijn rs grootere afstanden vol gas blijf rijden krijg ik na zoveel km ook een warmloper oid, dan stopt hij er iig even mee, maar kan na 2 min gewoon weer verder rijden en is niks aan de hand. Dit is me nu al een paar x overkomen, maar ik heb de zuiger laatst bekeken en is niks aan te zien.

bij mij doet hij dat als de temperatuurmeter op halverwege staat, dan is mijn blok flink warm, maar de temperatuurmeter geeft dan aan van niet. maar als ik normaal rustig rijd staat die ook een stukje lager. Ik denk dat die gewoon niet helemaal goed meer is.

Bij mij is het alleen wel zo dat als ik dat krijg dat ik continu 9 a 10k toeren maak, dus miss is het dan logisch dat hij dat doet, omdat dat er teveel zijn voor ori cilinder?
Ik had mijn tandwielverhouding wel aangepast. van 11 naar 13.

ik denk niet dat je hier iets aan hebt, maargoed:P



ik heb exact hetzelfde, ook met die temp meter die als ie int midden staat al veeels te warm is in werkelijkheid,

@rm: die werkt, als ik de slang erafhaal laat eerst alles eruitstromen en ik duw em dan voorzichtig nog aan, dan komt er nog wat kvs uit t pompje.

 
-Bassie- 13-5-2008 17:27 Print reply

Posts: 6617
is je thermostaat nog wel goed??

en koop anders een digi temp meter
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
falco 13-5-2008 17:32 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
is je thermostaat nog wel goed??

en koop anders een digi temp meter


ja maar dat even terzijde, hoe stel ik een am6(eigenlijk derbi) ontsteking af? staat nu dus op zn allervroegst dat weet ik zeker, maar hoe zet ik em goed?

 
Torque 13-5-2008 17:33 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ja maar dat even terzijde, hoe stel ik een am6(eigenlijk derbi) ontsteking af? staat nu dus op zn allervroegst dat weet ik zeker, maar hoe zet ik em goed?


je kan je ontsteking niet vervroegen bij een am6 blok, dan heb je een verstelbare grondplaat nodig?
 
gaat ie dat zeggen
Viertakt 13-5-2008 17:36 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ja maar dat even terzijde, hoe stel ik een am6(eigenlijk derbi) ontsteking af? staat nu dus op zn allervroegst dat weet ik zeker, maar hoe zet ik em goed?



Ontstekingstijdstip controleren met stroboscoop denkik
 
Viertakt uber alles.
-Bassie- 13-5-2008 17:38 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: afca-j
[...]

je kan je ontsteking niet vervroegen bij een am6 blok, dan heb je een verstelbare grondplaat nodig?


ga jij is terug naar groep 3 en zeg tegen de meester:

meester ik kan wel schrijven maar nog niet lezen wil je mij dat leren

en falco ik denk dat je dat moet doen met strobo
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
falco 13-5-2008 17:39 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Ontstekingstijdstip controleren met stroboscoop denkik


kan toch ook met bdp meten enzo, met schuifmaat?

Dit bericht is gewijzigd door falco op 13-5-2008 om 17:40 uur.
 
falco 13-5-2008 17:51 Print reply

Posts: 3724
en kan ik hem niet gwoon een klein stukje later zetten? al is het een mm of 2, dat ie niet op zn vroegst staat??
 
-Bassie- 13-5-2008 17:58 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
en kan ik hem niet gwoon een klein stukje later zetten? al is het een mm of 2, dat ie niet op zn vroegst staat??


jah dit kan gewoon.

als je te vroeg zet ga je veel vermogen missen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 3717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved