Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49725 - Afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Top-honda 13-5-2008 14:54 Print topicpost

Posts: 158
Ik heb een nieuwe cilinder voor mijn mb, een 50cc snel. Maar deze heeft een hele hoge powerband, bij ongeveer 8000 toeren. Nou wil ik hem afstellen, maar dit lukt dus voor geen meter. Want nou loopt hij op de powerband mooi, maar ervoor loopt hij nogal waardeloos en trekt hij voor geen meter. Als ik hem nou afstel zodat hij voor de powerband mooi gaat lopen, trekt hij weer niet mooi door. Heeft iemand een idee hoe ik er iets aan kan doen? Door bijvoorbeeld de powerband op een of andere manier omlaag te halen.
 

Viertakt 13-5-2008 15:00 Print reply

Posts: 3586
Is het karakteristiek van de cilinder, kun je erg weinig aan doen.
 
Viertakt uber alles.
Top-honda 13-5-2008 15:01 Print reply

Posts: 158
Waarom worden deze cilinders dan in godsnaam gemaakt als je ze niet geheel goed kan afstellen
 
Viertakt 13-5-2008 15:03 Print reply

Posts: 3586
Het heeft weinig met afstellen te maken, je moet hem gewoon goed afstellen in de powerband. Dat hij voor de powerband weinig kracht heeft is meer het feit dat je een 50cc 2takt hebt, die zijn dus vooral hoogtoerig. Koppel uit een kleine 2takt zul je niet snel halen.
 
Viertakt uber alles.
Top-honda 13-5-2008 15:05 Print reply

Posts: 158
Eigenlijk komt het er op neer dat ik andere cilinder moet halen want een maat van mij heeft het ook zo gedaan. Maar hij had naar 2 weken zijn hele krukas naar de kloten
 
Coon 13-5-2008 15:07 Print reply

Posts: 142
dit is t hele principe van 2 tact, vermogen in hoge toeren
 
Fabio 13-5-2008 15:08 Print reply

Posts: 1737
dikke onzin

De cilinder is gewoon goed, ze horen namelijk gewoon hoogtoerig te zijn. bevalt het niet, dan haal je een hm166 en dan zal je zien dat je weer terug wil naar deze cilinder. Wil je een beetje kracht uit een 50cc halen, zal je toeren moeten maken! (2takt principe)

P.S. Je maat heeft hoogst waarschijnlijk een hele arme afstelling gehad. Vervolgens toeren gaan lopen janken en hij liep vast. Met een beetje pech is je krukas dan ook gaar. (of verkeerde montage, ook heel waarschijnlijk)

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 13-5-2008 om 15:09 uur.
 

Dit topic is 497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved