Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder nu al vastgelopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49705 - Cilinder nu al vastgelopen?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jellerrr 12-5-2008 17:25 Print topicpost

Posts: 572
Hallo,

Ik heb een nieuwe cilinder gekocht en gemonteerd op m'n Derbi Senda. Verder is hij helemaal uit elkaar geweest, dus ook ontsteking, uitlaat, carburateur, etc is allemaal los geweest. Nu kreeg ik de brommer vanmiddag wel gestart, met sproeier 96 erin. Ik reed ongeveer 300 m om even te kijken of de sproeiermaat al in de buurt kwam, maar hij hield in bij hoge toeren (BLUUHH) dus ik dacht: de sproeier zal wel te klein zijn.

Toen zette ik de brommer in m'n tuin, en terwijl hij nog aan stond draaide ik een beetje aan de luchtschroef en stationairsschroef om te kijken of dat nog wat uitmaakte. Vervolgens viel de brommer uit, en toen ik hem weer probeerde te starten ging hij wel aan, maar hij maakte een heel zwaar geluid en trilde best heftig. Toen heb ik de brommer uitgezet en weer gestart, maar nog steeds maakte deze een heel zwaar geluid en trilde heftig. De uitlaat zat nog steeds vast, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Nu ben ik bang dat misschien nu al m'n cilinder is warmgelopen/zuigerveer gebroken of whatever. Maar voordat ik weer de hele cilinder eraf trek voor niks, toch eerst even aan jullie de vraag wat jullie denken dat dit kan zijn?

Setup:
DR50 cilinder
Leovincie uitlaat
12mm carburateur
Originele ducati ontsteking
Sproeier 96

Alvast bedankt!
 

Derbi-Olaf 12-5-2008 17:26 Print reply

Posts: 14999
detoneren?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jellerrr 12-5-2008 17:32 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
detoneren?

Ik heb zojuist opgezocht wat dat betekend: de "vlamfronten" komen met elkaar in botsing. Ik begrijp wel wat ik me hierbij moet voorstellen, maar dit lijkt me een beetje vreemd aangezien hij hier ineens last van had toen ik hem opnieuw gestart had. Aan de andere kant zou ik het ook vreemd vinden dat een brommer warmloopt op het moment dat je hem start

Maar oke, zou het misschien kunnen zijn dat de grondplaat van de ontsteking is losgeschoten / ik iets fout heb gedaan bij het afstellen van de ontsteking? Dan krijg je wel detonatie toch?
 
Joel_koningslust 12-5-2008 17:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
[...]

Ik heb zojuist opgezocht wat dat betekend: de "vlamfronten" komen met elkaar in botsing. Ik begrijp wel wat ik me hierbij moet voorstellen, maar dit lijkt me een beetje vreemd aangezien hij hier ineens last van had toen ik hem opnieuw gestart had. Aan de andere kant zou ik het ook vreemd vinden dat een brommer warmloopt op het moment dat je hem start

Maar oke, zou het misschien kunnen zijn dat de grondplaat van de ontsteking is losgeschoten / ik iets fout heb gedaan bij het afstellen van de ontsteking? Dan krijg je wel detonatie toch?


als hij veels te arm staat krijg je ook last van detonatie
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jellerrr 12-5-2008 17:39 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


als hij veels te arm staat krijg je ook last van detonatie

Oke, dus ik kan toch het beste proberen er eerst een grotere sproeier in te doen? Welke maat dan ongeveer? Mij leek sproeier 96 met deze setup namelijk nog aan de grote kant.

En het klopt dus wel dat hij door detoneren echt heel erg trilt en een tractorgeluid maakt? Want het is niet een klein beetje ofzo, neej het klinkt gewoon echt eng .
 
Derbi-Olaf 12-5-2008 17:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
[...]

Ik heb zojuist opgezocht wat dat betekend: de "vlamfronten" komen met elkaar in botsing. Ik begrijp wel wat ik me hierbij moet voorstellen, maar dit lijkt me een beetje vreemd aangezien hij hier ineens last van had toen ik hem opnieuw gestart had. Aan de andere kant zou ik het ook vreemd vinden dat een brommer warmloopt op het moment dat je hem start

Maar oke, zou het misschien kunnen zijn dat de grondplaat van de ontsteking is losgeschoten / ik iets fout heb gedaan bij het afstellen van de ontsteking? Dan krijg je wel detonatie toch?

detoneren houd in dat hij gaat ontsteken door je compressie (zelf ontbranding)
het is dus een onregelmatige verbranding die je dan krijgt,
vaak krijg je dit pas als je motor al een beetje warm is...
gooi je er 95 in?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-5-2008 17:41 Print reply

Posts: 9841
waarom ga je sowieso meteen in de hoge toeren in 300 meter met een nieuwe cilinder?

 
Too cool for school!
jellerrr 12-5-2008 17:44 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

detoneren houd in dat hij gaat ontsteken door je compressie (zelf ontbranding)
het is dus een onregelmatige verbranding die je dan krijgt,
vaak krijg je dit pas als je motor al een beetje warm is...
gooi je er 95 in?

Nee ik gooi er brommix in want heb geen olietankje. Euro95 zou natuurlijk beter zijn, maar het lijkt me niet dat dit het probleem is. Maar oke, dan hoop ik in elk geval maar dat het detoneren is, en moet ik dus een grotere sproeier erin doen. Voor welke maat zouden jullie ongeveer gaan? Met sproeier 96 kwam ik niet verder dan de 3de versnelling, en kan ik in de 2de versnelling al niet in hele hoge toeren rijden omdat hij dan BLUUH doet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom ga je sowieso meteen in de hoge toeren in 300 meter met een nieuwe cilinder?


Vergeleken met gewoon rijden bleef ik wel in lage toeren zitten. Ik bedoel alleen dat als hij wat meer toeren ging maken dat hij dan op een gegeven moment BLUUH deed.

Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 12-5-2008 om 17:47 uur.
 
rick-mt5 12-5-2008 17:47 Print reply

Posts: 186
haal gewoon een paar sproeiers..
maat van me had zelfde setup en sproeier 130 en die liep heerlijk
 
jellerrr 12-5-2008 17:49 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rick-mt5
haal gewoon een paar sproeiers..
maat van me had zelfde setup en sproeier 130 en die liep heerlijk

Hmm oke dan ga ik sproeier 120, 130, 140 ofzo wel halen en dan maar beetje kijken!

Hou dit topic nog maar ff open, ik hou jullie op de hoogte als ik het met een nieuwe sproeier heb geprobeerd!
 
Derbi-Olaf 12-5-2008 17:53 Print reply

Posts: 14999
mijn punt was dat 95 eerder ontbrand door een hoge compressie dan 98, probeer gewoon eens te mengen met 98 (olie en 98 dus) en kijk eens of het weg is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jellerrr 12-5-2008 17:56 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
mijn punt was dat 95 eerder ontbrand door een hoge compressie dan 98, probeer gewoon eens te mengen met 98 (olie en 98 dus) en kijk eens of het weg is

Ohw op die manier. Maar dan ga ik toch eerst een grotere sproeier proberen, want dat moet sowieso gebeuren, en misschien komt het daar wel door. Als dat het niet op lost, zal ik daarna ook nog even 98 proberen te mengen met olie!

Bedankt allemaal, en ik laat nog weten of het gelukt is!
 
jellerrr 12-5-2008 18:35 Print reply

Posts: 572
Mensen, ik ben bang dat er toch iets stuk is aan de cilinder nu al. Als de brommmer namelijk uit staat en in z'n vrij en ik kick, dan hoor je ook dat de zuiger niet soepel door de cilinder gaat, het klinkt een beetje alsof je 2 zware stalen blokken op elkaar laat vallen. Lijkt me dan toch dat het niet anders kan dan dat er iets mis is met de cilinder?
 
Royal Club 12-5-2008 18:36 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
Mensen, ik ben bang dat er toch iets stuk is aan de cilinder nu al. Als de brommmer namelijk uit staat en in z'n vrij en ik kick, dan hoor je ook dat de zuiger niet soepel door de cilinder gaat, het klinkt een beetje alsof je 2 zware stalen blokken op elkaar laat vallen. Lijkt me dan toch dat het niet anders kan dan dat er iets mis is met de cilinder?

zuiger wel goed om ingedaan?:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
HONDA MTX-TREME 12-5-2008 18:37 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
Mensen, ik ben bang dat er toch iets stuk is aan de cilinder nu al. Als de brommmer namelijk uit staat en in z'n vrij en ik kick, dan hoor je ook dat de zuiger niet soepel door de cilinder gaat, het klinkt een beetje alsof je 2 zware stalen blokken op elkaar laat vallen. Lijkt me dan toch dat het niet anders kan dan dat er iets mis is met de cilinder?


Trek hem open en je weet het.

Voor de rest kan ik niet bedenken wat zon geluid maakt.
 
rick-mt5 12-5-2008 18:37 Print reply

Posts: 186
Hmm zou wel aan een paar dingen kunnen liggen:

Warmloper? Hd ik ook met nieuwe cilinder nadat ie erop kwam 200 meter rijden beetje touren proberen te maken.. dan bloahh en toen hadie een warmloper.

niet goed afgesteld dus denk ik?
 

Dit topic is 4041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved