Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia SR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49702 - Aprilia SR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 29855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 12-5-2008 11:30 Print topicpost

Posts: 15088
Hallo,

Hier even een scootertopic

Een maat van me wil een Aprilia SR halen, welke kan hij dan het best kopen?
Gaat om een 2ehandse.

Geen Di-tech iig, daar zijn gewoon veel problemen mee.
Hij vond er één maar die was luchtgekoeld, maar ik denk dat hij beter een watergekoelde kan hebben. Zijn die er eigenlijk wel van aprilia SR, en welke moet je dan hebben?

Gr
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

stephan777 12-5-2008 11:34 Print reply

Posts: 7259
ligt er aan of die de odue type wil

Ja je heb veel sr watergekoelde


Nieuwe type:





Oude type:






Je heb ook van alle 2 de ditech versie maar die moet je NIET kopen.

want die is injectie dus computer gestuurd en valt bijna niet ana te sleutelen en als er wat kapot is heb je minimaal 600 euro der aan.
 
Erik 39 12-5-2008 11:35 Print reply

Posts: 15088
Idd, Ik weet dat er veel gezeik met die Di-techs zijn, dus dat wordt't niet.

Gaat denk ik om het oude type, de nieuwe wordt wat te duur.

Van welk bouwjaar zijn de watergekoelde?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
stephan777 12-5-2008 11:37 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Idd, Ik weet dat er veel gezeik met die Di-techs zijn, dus dat wordt't niet.

Gaat denk ik om het oude type, de nieuwe wordt wat te duur.

Van welk bouwjaar zijn de watergekoelde?


dat weet ik niet maar tegenwoordig is zown beetje alles watergekoeld

maar de meeste sr's zijn watergekoeld.

en als die een mooie sr ziet bijv. op marktplaats kan je zo zien of die wel of niet watergekoeld is.

succes met zoeken
 
Erik 39 12-5-2008 11:38 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


dat weet ik niet maar tegenwoordig is zown beetje alles watergekoeld

maar de meeste sr's zijn watergekoeld.

en als die een mooie sr ziet bijv. op marktplaats kan je zo zien of die wel of niet watergekoeld is.

succes met zoeken

Al die verrekte dingen zijn di-tech

Je kan toch wel beter een watergekoelde hebben, of kan een luchtgekoelde net zo goed?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
stephan777 12-5-2008 11:40 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Al die verrekte dingen zijn di-tech

Je kan toch wel beter een watergekoelde hebben, of kan een luchtgekoelde net zo goed?


nee joh dat valt reuze mee.

watergekoeld kan je beter opvoeren dan luchtgekoeld.

dat is het grootste verschil
 
Fallie 12-5-2008 11:42 Print reply

Posts: 1163
Waarom zou je dan watergekoeld beter op kenne voere dabn luchtgekoeld? Noem een reden dan?
 
Nouwk 12-5-2008 11:52 Print reply

Posts: 4242
Racekoelvloeistof.

Maar op easyparts enzo kun je vaak ook alle types zien, kijk daar eens tussen, kun je ook de jaartallen zien e.d.
 
bart de scootergek 12-5-2008 11:54 Print reply

Posts: 8916
SR www is de luchtgekoelde mino hori, sr 2000 heeft vloeistofgekoeld morini blok, later kregen ze lc mina hori en het nieuwe model heeft het goede lc piaggio blok.

De laatste twee zijn gewoon prima, maar het morini blok is std ook gewoon prima.
 
Honda RC-33
stephan777 12-5-2008 12:00 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schakelaar
Waarom zou je dan watergekoeld beter op kenne voere dabn luchtgekoeld? Noem een reden dan?


een LC raakt minder snel overhit dan de AC

Daarom zie je ook altijd sprinters rijden met LC blokken
 
Sypie_Honda 12-5-2008 12:02 Print reply

Posts: 13830
voor die LC blokken is gewoon meer snel spul voor te krijgen.

een watergekoeld blok hoeft niet per definitie sneller te wezen als een luchtgekoeld blok.

voor de sprint is luchtgekoeld zelfs in het voordeel, minder gewicht. en omdat het een korte afstand is doet de koeling er minder toe.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 12-5-2008 om 12:05 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
stephan777 12-5-2008 12:25 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor die LC blokken is gewoon meer snel spul voor te krijgen.

een watergekoeld blok hoeft niet per definitie sneller te wezen als een luchtgekoeld blok.

voor de sprint is luchtgekoeld zelfs in het voordeel, minder gewicht. en omdat het een korte afstand is doet de koeling er minder toe.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 12-5-2008 om 12:05 uur.


je zegt het al zelf

er is meer snel spul voor te krijge oftwel lc is sneller
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-5-2008 12:29 Print reply

Posts: 10560
beter eentje kopen met schijfrem voor en achter , en een minareli of piagio blok , lc uiteraard.

deze geven minste problemen en zijn iets meer waard. een ac,sd sr met morini krijg je geen klap meer voor als je hem verkoopts
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kees2501 12-5-2008 12:41 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek een ac,sd sr met morini krijg je geen klap meer voor als je hem verkoopts




dat laatste is niet echt een goed punt voor als hij um 2dehands wil kopen... dan kan hij die dus ook voor veel minder krijgen waarschijnlijk
 
ricardo 12-5-2008 13:00 Print reply
Posts: 605
LC met mina blok

di tech wel geinig is net een laptop onder je buddy zoveel aan electronica en je kan hem opvoeren met een gameboy maar als er iets stuk is heb je een probleem je hebt ook geen kickstarter,

voor sr morini hebbe de meeste bromshops niet veel dingen meer,

ik zou ook voor LC gaan ac heft schoepenrad aan zijkant en op hoge toeren klinkt dat net als een stofzuiger

Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 12-5-2008 om 13:03 uur.
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
-simon- 12-5-2008 14:04 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


nee joh dat valt reuze mee.

watergekoeld kan je beter opvoeren dan luchtgekoeld.

dat is het grootste verschil


bij de mina hori scooter blokjes is het enige echte verschil tussen ac en lc blokken de achter rem. ac heeft trommel en lc schijf. verder een lc cilinder en waterpomp ipv een fan.

verder als je er een met minarelli of piago blok haalt zit je wel goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 29855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved