stephan777 |
12-5-2008 11:34 |
Posts: 7259 |
ligt er aan of die de odue type wil
Ja je heb veel sr watergekoelde
Nieuwe type:
Oude type:
Je heb ook van alle 2 de ditech versie maar die moet je NIET kopen.
want die is injectie dus computer gestuurd en valt bijna niet ana te sleutelen en als er wat kapot is heb je minimaal 600 euro der aan.
|
|
|
|
Erik 39 |
12-5-2008 11:35 |
Posts: 15088 |
Idd, Ik weet dat er veel gezeik met die Di-techs zijn, dus dat wordt't niet.
Gaat denk ik om het oude type, de nieuwe wordt wat te duur.
Van welk bouwjaar zijn de watergekoelde?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
stephan777 |
12-5-2008 11:37 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Idd, Ik weet dat er veel gezeik met die Di-techs zijn, dus dat wordt't niet.
Gaat denk ik om het oude type, de nieuwe wordt wat te duur.
Van welk bouwjaar zijn de watergekoelde?
dat weet ik niet maar tegenwoordig is zown beetje alles watergekoeld
maar de meeste sr's zijn watergekoeld.
en als die een mooie sr ziet bijv. op marktplaats kan je zo zien of die wel of niet watergekoeld is.
succes met zoeken
|
|
|
|
Erik 39 |
12-5-2008 11:38 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]
dat weet ik niet maar tegenwoordig is zown beetje alles watergekoeld
maar de meeste sr's zijn watergekoeld.
en als die een mooie sr ziet bijv. op marktplaats kan je zo zien of die wel of niet watergekoeld is.
succes met zoeken
Al die verrekte dingen zijn di-tech
Je kan toch wel beter een watergekoelde hebben, of kan een luchtgekoelde net zo goed?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
stephan777 |
12-5-2008 11:40 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Al die verrekte dingen zijn di-tech
Je kan toch wel beter een watergekoelde hebben, of kan een luchtgekoelde net zo goed?
nee joh dat valt reuze mee.
watergekoeld kan je beter opvoeren dan luchtgekoeld.
dat is het grootste verschil
|
|
|
|
Fallie |
12-5-2008 11:42 |
Posts: 1163 |
Waarom zou je dan watergekoeld beter op kenne voere dabn luchtgekoeld? Noem een reden dan?
|
|
|
|
Nouwk |
12-5-2008 11:52 |
Posts: 4242 |
Racekoelvloeistof.
Maar op easyparts enzo kun je vaak ook alle types zien, kijk daar eens tussen, kun je ook de jaartallen zien e.d.
|
|
|
|
bart de scootergek |
12-5-2008 11:54 |
Posts: 8916 |
SR www is de luchtgekoelde mino hori, sr 2000 heeft vloeistofgekoeld morini blok, later kregen ze lc mina hori en het nieuwe model heeft het goede lc piaggio blok.
De laatste twee zijn gewoon prima, maar het morini blok is std ook gewoon prima.
|
|
Honda RC-33 |
|
stephan777 |
12-5-2008 12:00 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schakelaar
Waarom zou je dan watergekoeld beter op kenne voere dabn luchtgekoeld? Noem een reden dan?
een LC raakt minder snel overhit dan de AC
Daarom zie je ook altijd sprinters rijden met LC blokken
|
|
|
|
Sypie_Honda |
12-5-2008 12:02 |
Posts: 13830 |
voor die LC blokken is gewoon meer snel spul voor te krijgen.
een watergekoeld blok hoeft niet per definitie sneller te wezen als een luchtgekoeld blok.
voor de sprint is luchtgekoeld zelfs in het voordeel, minder gewicht. en omdat het een korte afstand is doet de koeling er minder toe.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 12-5-2008 om 12:05 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
stephan777 |
12-5-2008 12:25 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor die LC blokken is gewoon meer snel spul voor te krijgen.
een watergekoeld blok hoeft niet per definitie sneller te wezen als een luchtgekoeld blok.
voor de sprint is luchtgekoeld zelfs in het voordeel, minder gewicht. en omdat het een korte afstand is doet de koeling er minder toe.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 12-5-2008 om 12:05 uur.
je zegt het al zelf
er is meer snel spul voor te krijge oftwel lc is sneller
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-5-2008 12:29 |
Posts: 10560 |
beter eentje kopen met schijfrem voor en achter , en een minareli of piagio blok , lc uiteraard.
deze geven minste problemen en zijn iets meer waard. een ac,sd sr met morini krijg je geen klap meer voor als je hem verkoopts
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kees2501 |
12-5-2008 12:41 |
Posts: 522 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek een ac,sd sr met morini krijg je geen klap meer voor als je hem verkoopts
dat laatste is niet echt een goed punt voor als hij um 2dehands wil kopen... dan kan hij die dus ook voor veel minder krijgen waarschijnlijk
|
|
|
|
ricardo |
12-5-2008 13:00 |
Posts: 605 |
LC met mina blok
di tech wel geinig is net een laptop onder je buddy zoveel aan electronica en je kan hem opvoeren met een gameboy maar als er iets stuk is heb je een probleem je hebt ook geen kickstarter,
voor sr morini hebbe de meeste bromshops niet veel dingen meer,
ik zou ook voor LC gaan ac heft schoepenrad aan zijkant en op hoge toeren klinkt dat net als een stofzuiger
Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 12-5-2008 om 13:03 uur.
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
-simon- |
12-5-2008 14:04 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]
nee joh dat valt reuze mee.
watergekoeld kan je beter opvoeren dan luchtgekoeld.
dat is het grootste verschil
bij de mina hori scooter blokjes is het enige echte verschil tussen ac en lc blokken de achter rem. ac heeft trommel en lc schijf. verder een lc cilinder en waterpomp ipv een fan.
verder als je er een met minarelli of piago blok haalt zit je wel goed.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|