Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Probleem met remklauwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 534 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49697 - Probleem met remklauwen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chain 11-5-2008 22:54 Print topicpost
Posts: 30
Ok hier is mijn verhaal. Ik reed op mijn brommer en toen ging ie terug in zn toeren en ging ie uit. Ik keek naar mijn remklauw en er kwam allemaal rook uit. Mijn remklauw hield mijn achterwiel vast zodat ie niet kon draaien. Dat was denk ik omdat ik mijn wiel niet recht had gemonteerd. Mijn remblokken waren helemaal verbrand ik moest dus nieuwe remblokken halen. Toen ik de nieuwe remblokken erin wou doen, kon de remzuiger niet naar achteren. Zonder mijn weten heeft mijn pap eraan gewerkt en die heeft de remklauw in tweeen opengescroefd en heeft hij met een hamer op de remzuiger geslagen waardoor een van de twee zuigers helemaal is ingedrukt en de andere steekt nog 1 mm boven uit. Toen was dat ventieltje open dus er kwam allemaal olie uit. Nu heeft ie alles gemonteerd en ik probeerde het te ontluchten maar ik krijg geen beweging in de zuigers. Het lijkt alsof ie vast zit. Hoe kun je zoiets repareren? Ik deed het ontluchten hetzelfde als met mijn voorrem, en die doet het gewoon. Het gaat om een GILERA GSM met derbi blok.

alvast bedankt
 

MarTijn tzr 11-5-2008 22:59 Print reply

Posts: 6970
heb je het volgens dit gedaan
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
chain 11-5-2008 23:32 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
heb je het volgens dit gedaan
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21

Nee, ik heb het volgens de manier van een motorzaak hier gedaan. Je doet zeg maar heel veel de rem ''inkijpen'' en op een gegeven moment hou je de rem in en doe je het nippeltje open zodat er wat belletje eruit gaan en dan weer dicht en verder gaan. Ik heb dit zelf bij mijn voorrem gedaan en het werkt perfect, moet ik het toch volgens die faq doen?

Dit bericht is gewijzigd door chain op 11-5-2008 om 23:33 uur.
 
Derbi-Olaf 11-5-2008 23:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chain
[...]

Nee, ik heb het volgens de manier van een motorzaak hier gedaan. Je doet zeg maar heel veel de rem ''inkijpen'' en op een gegeven moment hou je de rem in en doe je het nippeltje open zodat er wat belletje eruit gaan en dan weer dicht en verder gaan. Ik heb dit zelf bij mijn voorrem gedaan en het werkt perfect, moet ik het toch volgens die faq doen?

Dit bericht is gewijzigd door chain op 11-5-2008 om 23:33 uur.

tja, als alle lucht eruit is moet het goed zijn
maar aangezien je pa er met een hamer op heeft liggen slaan, en hij zit nog vast zou ik hem ff reviseren (+/-15 euro voor een setje)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
chain 12-5-2008 10:27 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

tja, als alle lucht eruit is moet het goed zijn
maar aangezien je pa er met een hamer op heeft liggen slaan, en hij zit nog vast zou ik hem ff reviseren (+/-15 euro voor een setje)

Het probleem met reviseren is dan, zoals ik eerder heb gezegd, dat een van de remzuigers helemaal is ingedrukt, dus ik kan het er niet meer uithalen.
 
Harold 12-5-2008 12:37 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chain
[...]

Het probleem met reviseren is dan, zoals ik eerder heb gezegd, dat een van de remzuigers helemaal is ingedrukt, dus ik kan het er niet meer uithalen.


De 2 delen van de klauw even los halen en met de compressor op het olie toevoer gaatje blazen. Wel even in een doek wikkelen en de zuiger tegen houden met je duim, anders zit je onder de olie en vliegt je zuiger een eind weg.
Moet lukken.
 
De Schout 12-5-2008 12:42 Print reply
Posts: 5327
als alle lucht eruit is gaan je zuigers vanzelf wel weer naar de schijf toe. dan klauw uit elkaar halen en alles schoonmaken en moteren met nieuwe afdichtingen. met je rempomp kun je er veel meer druk op zetten dan met compressor..
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved