Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem Aprilia RS 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49685 - Probleem Aprilia RS 50
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 10-5-2008 22:04 Print topicpost

Posts: 15925
Hallo allemaal.

Ik heb een best wel vaag probleem met me rs.

Wat ik ook doe ding komt niet voorbij de 5000 toeren.

En gaat ook precies 40 ermee.

Wat gedaan.

  • Sproeier 88-102 geprobeert (en 108 en 125 maar dan liep die nog kutten).
  • Meerdere bougi`s geprobert.
  • Twee bobines geprobeert.
  • Rode en witte draad na gekeken of er geen begrenzer op zat. Zit er dus niet op.
  • Gecheckt op valselucht.


Ik snap er geen fuck van.

Wie kan mij helpen?

Gaat om een aprilia rs om met AM5 blok.
 

Makrolon 10-5-2008 22:11 Print reply

Posts: 6733
wat gebeurt er als hij aan die 5000 toeren zit? is hij opeens weg? dus accelereert vlot door tot de 5k, en dan pats boem niet verder, stottert ie bij die 5k? valt ie dood bij die 5k?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Tombrom 10-5-2008 22:12 Print reply

Posts: 15925
gaat gewoon niet verder dan 5k

rijd gewoon lekker pakt redelijk vlot op maar houd ook gewoon op bij 5k

en als ik heuveltje af rij gaat ie mis tot de 5.5 k en meer ook niet dan remt ie dik af.

vandaar ik denk begrenzer maar ik kan niks vinden
 
Makrolon 10-5-2008 22:13 Print reply

Posts: 6733
stottert helemaal niets nada? dan is het zo goed als zeker je ontsteking. kan je misschien een cdi van een vriend ofzo lenen? heb je de ontsteking wel op tijd staan?

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 10-5-2008 om 22:14 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Tombrom 10-5-2008 22:15 Print reply

Posts: 15925
ontsteking staat vast bij am6 en am5

bobine is zelfde als van drd die heb ik geprobeert.

en die bobine van me rs doet het gewoon op mijn drd.

en me vliegwiel staat gewoon opt spietje als het goed is.

miss dat die verschoven is omdat spietje plat was?

maar dat lijkt me opzich wel stug.
 
Raze 11-5-2008 16:32 Print reply

Posts: 461
Damm dat is wel heel erg vaag tom.
Setup is btw: 70cc airsal 21mm do en hmr2
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat het je cilinder/zuiger is. Slijtage, of mischien iets niet helemaal goed gemonteerd? (andere zuigerveren idn )

Gr tom
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
falco 11-5-2008 16:34 Print reply

Posts: 3724
heb je nog compressie?? misschien nog een kleinere sproeier?? wie weet
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2008 16:35 Print reply

Posts: 10560
zijn je bobine en cdi 1 geheel of 2 apparte delen ?

als ze appart zijn zou ik cdi even proberen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tombrom 11-5-2008 16:35 Print reply

Posts: 15925
compressie vond ik best weinig eig..

kon hem in me 1 gewoon mee lopen/joggen

dus ik denk/hoop zuigerveer?

vanaaf gaat de cyl er maar af dan

crosser 1 geheel

Dit bericht is gewijzigd door tombrom op 11-5-2008 om 16:42 uur.
 
rubbert 11-5-2008 16:50 Print reply

Posts: 8825
en wat als je volgas gaat rijden, in z'n 6 en dan terug gaat schakelen, wat gebeurt er dan? gaat hij dan langzaam terug naar de 5k toeren, of is het net als bij een begrenzer dat hij dan heel erg stotterd en gelijk terug zakt?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tombrom 11-5-2008 16:51 Print reply

Posts: 15925
remt dan dik af en gaat weer naar de 5k toe.
 
rubbert 11-5-2008 17:02 Print reply

Posts: 8825
maar heeft hij dan nog wel ontbrandingen?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tombrom 11-5-2008 17:02 Print reply

Posts: 15925
hoe bedoel je?
 
-Bassie- 11-5-2008 17:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
hoe bedoel je?


of er dan nog wel je benzine verbrand.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
rubbert 11-5-2008 17:05 Print reply

Posts: 8825
nou, als je rijdt en je draaid je contactslot uit hoor je dat hij geen ontbrandingen meer heeft, als jij terugschakeld hoort het dan ook even zo?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tombrom 11-5-2008 17:07 Print reply

Posts: 15925
zo ver ik weet niet

niet op gelet eigenlijk
 

Dit topic is 3944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved