Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontgrenzen derbi senda drd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49680 - ontgrenzen derbi senda drd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 14988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marc_senda 10-5-2008 12:27 Print topicpost
Posts: 76
hallo,

ik heb een derbi senda drd 2005.. ik wil hem ontgrenzen.. ik heb zelf al een beetje rondgezocht waar allemaal begrenzers zitten.. hierbij kwam ik uit op op tandwielverhouding, uitlaat en luchtfilter ( 3 pijpjes )...

maar volgens mij zit er een toerenbegrenzer in.. want hij komt wel op toeren maar in de hogere toeren gaat hij niet meer vooruit.. ik ben zelf niet zoon held wat betreft werking van uitlaten enz... dus ik heb eigk vraagje of het aan de uitlaat licht of de luchtfilter etc... wie heeft dit zelf gedaan of weet hoe het moet enz...

gr marc

ps. ik wil het tandwiel eigk zo houden omdat ie dan lkkr optrekt..
 

-Bassie- 10-5-2008 12:36 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
hallo,

ik heb een derbi senda drd 2005.. ik wil hem ontgrenzen.. ik heb zelf al een beetje rondgezocht waar allemaal begrenzers zitten.. hierbij kwam ik uit op op tandwielverhouding, uitlaat en luchtfilter ( 3 pijpjes )...

maar volgens mij zit er een toerenbegrenzer in.. want hij komt wel op toeren maar in de hogere toeren gaat hij niet meer vooruit.. ik ben zelf niet zoon held wat betreft werking van uitlaten enz... dus ik heb eigk vraagje of het aan de uitlaat licht of de luchtfilter etc... wie heeft dit zelf gedaan of weet hoe het moet enz...

gr marc

ps. ik wil het tandwiel eigk zo houden omdat ie dan lkkr optrekt..


die prop zorgt dat hij minder vermogen heeft en boven in dood is.

door prop er uit te halen zal je het vermogen terug krijgen wat die had.

na het ontgrensen moet je wel opnieuw afstellen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
VerteX 10-5-2008 16:57 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


die prop zorgt dat hij minder vermogen heeft en boven in dood is.

door prop er uit te halen zal je het vermogen terug krijgen wat die had.

na het ontgrensen moet je wel opnieuw afstellen.


spaar de originele uitlaat en koop gewoon een gianelli conti
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Onevia 10-5-2008 18:36 Print reply

Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi senda man
[...]


spaar de originele uitlaat en koop gewoon een gianelli conti




Wat jij zegt!

Als je dan een keer word aangehoude, kan je hem zo binne half uur weer origineel maken!
 
Marc_senda 11-5-2008 1:00 Print reply
Posts: 76
ik heb bij de aankoop ( particulier ) een andere uitlaatbocht erbij gekrege.. van de cilinder naar die dikke pot zulle we maar zegge... zit daar die prop??

ps ik ga er geen opvoeruitlaat onder gooien.. ik moet ermee naar school en in die stad staat heel veel politie hebk gehoord.. en zoon uitlaat maakt veel herrie tegenover een ori uitlaat dus valt owk meer op dus meer kans om aangehouden te worden...
 
b e r t 11-5-2008 9:15 Print reply

Posts: 1855
Geen geld in een andere uitlaat steken. Gewoon ander cilindertje. Veel betere vermogen/prijsverhouding.
 
daanmtx 11-5-2008 10:16 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Geen geld in een andere uitlaat steken. Gewoon ander cilindertje. Veel betere vermogen/prijsverhouding.


eindelijk iemand die het begrijpt! Lekker stil en toch een prima koppel hebben!

Maar haal je uitlaat er eens af en kijk of je een ring ziet, deze kun je eruit flexen met welke gereedschappen je ook hebt liggen. Daarna even informeren welke sproeier je hebt en je zult al een stuk geholpen zijn!
 
Honda VFR400R
Marc_senda 11-5-2008 15:22 Print reply
Posts: 76
alst goed is zit die er wel in... maar ik heb een andere uitlaatbocht ligge... volgens die vent waar ik hem van kocht loopt ie dan wel gewoon 65 70 maar mijn vraag was of ie dan in de hoge toeren owk gewoon doortrekt... of zit er nog een toerenbegrenzer in die het electronisch tegehoud zulle we maar zegge...

gr marc
 
YZ50crosser 11-5-2008 15:55 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
alst goed is zit die er wel in... maar ik heb een andere uitlaatbocht ligge... volgens die vent waar ik hem van kocht loopt ie dan wel gewoon 65 70 maar mijn vraag was of ie dan in de hoge toeren owk gewoon doortrekt... of zit er nog een toerenbegrenzer in die het electronisch tegehoud zulle we maar zegge...

gr marc


probeer het zou ik zeggen
 
www.bxteamlg.tk
Tombrom 11-5-2008 16:13 Print reply

Posts: 15925
2003 model?

dan klopt het dat je een losse bocht in de uitlaat hebt

een dunne das de begrenste en de dikke dan is die ontgrenst.

dus even die dikke voorbocht erop zetten vertandin aanpassen naar 13-54 oid en dan is het goed

luchtfilter scheelt niks gaat alleen kut klinken lekker laten zitten dus
 
Marc_senda 11-5-2008 21:43 Print reply
Posts: 76
ok bedankt hoop dak er wat aan heb... harstikke bedankt

gr marc

ps luchtfilter doek nie... want ik wil um ook nog kunne verkope zonder dah ik er dinge af heb getrokke enz... hij moet gewoon helemaal origineel trug te krijge zijn
 
harmor 21-10-2008 21:19 Print reply

Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
ok bedankt hoop dak er wat aan heb... harstikke bedankt

gr marc

ps luchtfilter doek nie... want ik wil um ook nog kunne verkope zonder dah ik er dinge af heb getrokke enz... hij moet gewoon helemaal origineel trug te krijge zijn


t is helemaal geen begrenzing, dempt alleen geluid
je krijgt een veel mooier geluid als je die rubberen toeter dr af trekt, en kan m gewoon terugduwen met een beetje silicone kit als j m wil verkopen
 
bulteman 21-10-2008 21:34 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harmor
[...]


t is helemaal geen begrenzing, dempt alleen geluid
je krijgt een veel mooier geluid als je die rubberen toeter dr af trekt, en kan m gewoon terugduwen met een beetje silicone kit als j m wil verkopen



dat word denk ik niet bedoeld met de luchtfilter begrenzer,,
er zit bij sommige series (ook bij de mijne ) origineel een koperen plaatje bij de tussen de uitlaat van de luchtfilter en de inlaat van de carb.

dit plaatje werkt ook als een begrenzer omdat de brommer zo minder lucht kan krijgen.


 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Elco 21-10-2008 21:40 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harmor
[...]


t is helemaal geen begrenzing, dempt alleen geluid
je krijgt een veel mooier geluid als je die rubberen toeter dr af trekt, en kan m gewoon terugduwen met een beetje silicone kit als j m wil verkopen




Theeft geen meerwaarde om te verwijderen

nu komt er een stuk minder vuil in je luchtfilter en het geluid is beschaafder. gewoon laten zitten


Als je een oud type Senda hebt.

Dikke bocht erop Tandwiel 13/14-53 en dan ongeveer sproeier 76. probeer dat maar eens. meestal loopt het dan wel goed. sproeier is per brommer anders. kan groter of kleiner in moeten. Maar dan moet je even kijken naar de afstel faq
 
-Bassie- 21-10-2008 21:41 Print reply

Posts: 6617
jongens en dames.

dit is een topic van 5 maanden oud.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
grasmaaier89 21-10-2008 21:42 Print reply

Posts: 14412
slot erop en wegwezen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 14988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved