Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vraag cilindertje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49657 - Vraag cilindertje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lex ss50 8-5-2008 1:30 Print topicpost

Posts: 657
Goede morgen,

Zoals de titel al deed vermoeden een vraagje over cilinders. Ik ga binnekort een nieuw scoren maar twijfel tussen aluminium of gewoon gietijzer (voor de prijs hoef ik het niet te laten).

Wat aluminium cilinders betreft, maakt het qua

Prestatie wat uit?

Wordt warmte beter slechter of gelijk afgevoerd?

Is aluminium fatsoenlijk over te spuiten?

Is gietijzer of aluminium duurzamer?

En alle andere voor of nadelen van aluminium of gietijzer, roep maar wat.
 
-

ikkejw 8-5-2008 1:45 Print reply

Posts: 9886
alu (nicasil) is beter kwa warmte geleiding / olie vasthouden. en slijtvaster, mits je de zuiger op tijd vervangt.

gietijzer is daar iets minder in, maar het grote voordeel is dat je er in kunt boren/honen/lassen etc, dat kan met nicasil niet, of je moet er een nieuwe wand in laten zetten à 150+ euro

gietijzer is moeilijker stuk te krijgen, bij een vastloper komen er krassen in, die je er weer uit kunt boren

nicasil brokkelt af bij een vastloper, dan moet je er vaak een nieuwe wand in laten zetten wil je er weer mee kunnen rijden.

persoonlijk vind ik gietijzer (jitiizer ) toffer

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-5-2008 om 3:09 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Djeep 8-5-2008 3:02 Print reply

Posts: 8621
Ik heb een grote kras in me Nicasil cilinder gereden, nieuwe zuiger erin en reed weer als een trein (nog 5,5-6000 km mee gereden, met snelheden van 100kmpu+)

Met een gietijzer dit ook geprobeerd, maar dit werkte helemaal niet, starte niet eens. ( moest dus gelijk nieuwe wand in, om weer te werken)

Dit is natuurlijk maar one of a kind, maar je zou het kunnen meenemen
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Matthijsar50 8-5-2008 7:41 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Ik heb een grote kras in me Nicasil cilinder gereden, nieuwe zuiger erin en reed weer als een trein (nog 5,5-6000 km mee gereden, met snelheden van 100kmpu+)

Met een gietijzer dit ook geprobeerd, maar dit werkte helemaal niet, starte niet eens. ( moest dus gelijk nieuwe wand in, om weer te werken)

Dit is natuurlijk maar one of a kind, maar je zou het kunnen meenemen


slecht voorbeeld.. heb ook een WOESTE kras in een cil van ar50 liggen.. heeft hij nog gewoon mee gelopen.. licht er maar net aan waar die kras zit..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
De Schout 8-5-2008 9:31 Print reply
Posts: 5327
de ts heeft een ss50. de meeste alu cilinders hiervoor hebben naar mijn weten gewoon een gietijzer bus. voor de slijtage ed hoef je het dus niet te doen.

alle bij zijn prima over te spuiten. maar alu cilindertje zonder lak is veel mooier

weet niet wat voor boring je gaat rijden. als je het spul gewoon 50cc houd zou ik op zoek gaan naar een ori honda cilinder(meestal compleet gietijzer) gewoon omdat honda gietijzer veel beter is dan dat van alle aftermarket cilinders.

er is misschien wel iets voor te zeggen dat een alu cilinder beter koelt, maar de vraag is heeft t nut.? wat ben je van plan er allemaal mee te doen? word het gewoon een 50cc met snelle nok en 19mm of ga je voor 88cc met ot70 kop en nog wat leuks?

edit: als je er nu een ori honda cilinder op hebt zitten zou ik deze laten honen en een nieuw zuigertje in zetten van een goed merk. ben je veel beter mee dan een nieuwe namaak cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 8-5-2008 om 9:34 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Lex ss50 8-5-2008 22:59 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de ts heeft een ss50. de meeste alu cilinders hiervoor hebben naar mijn weten gewoon een gietijzer bus. voor de slijtage ed hoef je het dus niet te doen.

alle bij zijn prima over te spuiten. maar alu cilindertje zonder lak is veel mooier

weet niet wat voor boring je gaat rijden. als je het spul gewoon 50cc houd zou ik op zoek gaan naar een ori honda cilinder(meestal compleet gietijzer) gewoon omdat honda gietijzer veel beter is dan dat van alle aftermarket cilinders.

er is misschien wel iets voor te zeggen dat een alu cilinder beter koelt, maar de vraag is heeft t nut.? wat ben je van plan er allemaal mee te doen? word het gewoon een 50cc met snelle nok en 19mm of ga je voor 88cc met ot70 kop en nog wat leuks?

edit: als je er nu een ori honda cilinder op hebt zitten zou ik deze laten honen en een nieuw zuigertje in zetten van een goed merk. ben je veel beter mee dan een nieuwe namaak cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 8-5-2008 om 9:34 uur.


Ik wil binnekort naar een 70cc cilinder en 50 kop met grote inlaten met een 18mm carburateur. Toen zag ik dat ik tussen aluminium en gietijzer kon kiezen dus ik dacht vraag het hier ff, bedankt voor de info nog
 
-

Dit topic is 717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved