Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Binnenkop vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49646 - Binnenkop vraag
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 7-5-2008 20:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Ja maar gebruikten ze een perspassing of een normale strakke passing of iets anders?!? Dat is even de vraag..

Het gaat trouwens om dit kopje: http://www.brommerfo...detail_gallery/551/7

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:16 uur.



Welke versie van Bimotion is dit ?

Berekening (en vorm) lijkt me niet goed.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 7-5-2008 om 20:08 uur.
 
Arjan 2-Stroke 7-5-2008 20:53 Print reply

Posts: 595
heel mooi gemaakt enzo maar wat verandert dit de prestaties?
 
Trekhaak FM 106.0MHz
markRD 7-5-2008 21:49 Print reply

Posts: 1179
@ Pro tuning

Ik heb geen idee welke bimotion dit is, ik hem alleen gebruik om de squish velocity uit te rekenen. Wat vind je er niet goed aan?

@ Arjen 50

Nou dat lijkt me wel ja, de compressie verhouding is meer van verdubbeld en de squish is nu de gewenste breedte en loopt tenminste netjes met mijn huidige zuigerbolling mee. Dus het kan niet anders dat dit een dramatische verbetering is ja.
 
PRO TUNING 8-5-2008 9:18 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
@ Pro tuning

Ik heb geen idee welke bimotion dit is, ik hem alleen gebruik om de squish velocity uit te rekenen. Wat vind je er niet goed aan?



Normaal rekent Bimotion een " Bolletje " verbrandingskamer, terwijl jij een badkuip model hebt.

Een poorthoogte van .3 mm lijkt me erg laag en dat de uitlaatpoort opent op 168 graden
 
jorismb 8-5-2008 10:06 Print reply

Posts: 360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Normaal rekent Bimotion een " Bolletje " verbrandingskamer, terwijl jij een badkuip model hebt.

Een poorthoogte van .3 mm lijkt me erg laag en dat de uitlaatpoort opent op 168 graden


Zn trapped compression is ook hetzelfde als via de oude rekenmethode, dan klopt er ook iets niet
Mja aardig hoge timing dan in je uitlaatpoort
 
markRD 8-5-2008 11:12 Print reply

Posts: 1179
Poorthoogte klopt idd niet, maar daar gaat het in bimotion ook niet om, nogmaals hier ging het om de Max squish velocity. De uitlaatpoort is alles behalve een hoge timing. 168 graden voor een 50cc is ong. het optimaal toerental 7000 omw/min. Ook daarom zal de compressie ook niet al te veel afnemen op weg naar top dead center.

Daarnaast, het ik gewoon een conische kop en zeker geen badkuip model. En bimition vraagt ook naar dit soort kop (Gewoon de gebruikelijke squish kop.)



Voor de rest nog aanmerkingen op de maten van de kop?!
 
PRO TUNING 8-5-2008 14:26 Print reply

Posts: 4000
Maar waarom vul je geen werkelijke waarden in ??
 
markRD 8-5-2008 17:57 Print reply

Posts: 1179
Nou, ik vul geen verzonnen waardes in.. Bimotion komt zelf met een rijtje uitkomsten, waarmee jij als gebruiker wat mee kunt.

Maar over de kop, de waardes die ik heb ingevult kloppen.. Maar wat klopt er nou niet aan de maten van de kop???? Dan bekijk ik dat nog even, nu kan het nog...

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 8-5-2008 om 17:57 uur.
 
PRO TUNING 8-5-2008 19:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Nou, ik vul geen verzonnen waardes in.. Bimotion komt zelf met een rijtje uitkomsten, waarmee jij als gebruiker wat mee kunt.

Maar over de kop, de waardes die ik heb ingevult kloppen.. Maar wat klopt er nou niet aan de maten van de kop???? Dan bekijk ik dat nog even, nu kan het nog...

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 8-5-2008 om 17:57 uur.


Je vult in elk geval een verkeerde waarde in voor de uitlaat opening


Verder een MSV van 16.3 ??
 
markRD 8-5-2008 20:07 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Je vult in elk geval een verkeerde waarde in voor de uitlaat opening


Verder een MSV van 16.3 ??


Nogmaals, dat is een uitkomst van bimotion, NIET hetgene wat ik invul.. of denk je soms dat ik voor uitlaatpoorthoogte 0.3mm in ga vullen?! Voor de rest zit de squishsnelheid netjes binnen de normen. Maar, laat nu bimotion eens achterwegen.. Dat is niks anders als bijzaak, want zoals ik zei heb ik die alleen gebruikt voor de squishsnelheid.

WAT vind je nu niet goed aan de VORM van de kop?

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 8-5-2008 om 20:07 uur.
 
PRO TUNING 9-5-2008 7:46 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
[...]


Nogmaals, dat is een uitkomst van bimotion, NIET hetgene wat ik invul.. of denk je soms dat ik voor uitlaatpoorthoogte 0.3mm in ga vullen?! Voor de rest zit de squishsnelheid netjes binnen de normen. Maar, laat nu bimotion eens achterwegen.. Dat is niks anders als bijzaak, want zoals ik zei heb ik die alleen gebruikt voor de squishsnelheid.

WAT vind je nu niet goed aan de VORM van de kop?

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 8-5-2008 om 20:07 uur.


Jij geeft Bimotion de schuld van iets wat jij verkeerd invult.
De totale uitlaat periode is 168 graden.
Je moet invullen wanneer de uitlaatpoort opent

Verder is je MSV veel te laag, zo trek je nog geen (Hema) worst van een plat bord.
 
allbrezz 9-5-2008 9:26 Print reply

Posts: 493
waarom staat dit niet op het pro forum ?
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
markRD 9-5-2008 11:57 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Jij geeft Bimotion de schuld van iets wat jij verkeerd invult.
De totale uitlaat periode is 168 graden.
Je moet invullen wanneer de uitlaatpoort opent

Verder is je MSV veel te laag, zo trek je nog geen (Hema) worst van een plat bord.


jaja, ik zal niet nog een keer zeggen dat ik het alleen heb gebruikt om de msv uit te rekenen. Dit is naar mijn mening prima in orde. Maar als we dat achterwege laten, over het invullen van bimotion, kunnen we eindeloos doorgaan, hier was ik alleen bij, en alleen ik weet de specifieke eisen die ik aan de kop stel. Dus, laat dat aub nu achterwege, Ik heb nog steeds geen aanmerking gehad over de vorm van de kop?! Laten we het daar bij houden.

Hier trouwens goede lectuur (literatuur bijna) over binnenkopjes: http://www.2stroke-t...de%20cilinderkop.pdf
 

Dit topic is 2536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved