Vuile Beunkoe |
7-5-2008 17:02 |
Posts: 6114 |
Goede krimppassing wordt het meeste toegepast, evt kan je er nog een geleidende pasta tussen doen.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
markRD |
7-5-2008 17:04 |
Posts: 1179 |
Wat zou dan een goeie pasta zijn?
Of hij word natuurlijk ook warm, dus zet hij uit tijdens het rijden. En heeft automatisch een groot oppervlak om warmte aan af te staan..
Of zit ik er nu naast?! hmmm..
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:05 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
7-5-2008 17:04 |
Posts: 13830 |
he ik ben ook met een losse binnekop bezig!
heb me buitenkop enzo al helemaal klaar, nu nog even materiaal zoeken voor binnenkop.
ik heb ook nog ff gedacht aan die warmte overdracht, toch wel redelijk probleempje opzich. ik doe de binnekop denk ik gewoon iets groter, en met een vaste passing erin. (buitenkop verhitten, en dan binnenkop er in laten vallen) dan moet je alleen wel een soorte met trekker oid fabriceren om hem er weer uit te krijgen.
dat moet dan ook allemaal maar weer net goed gaan, kan natuurlijk beginnen te vreten enzo. wat je ook kan doen is hem gewoon precies even groot maken.
waar heb jij die kop btw uit gedraait? gewoon normaal alu, of iets speciaals?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Royal Club |
7-5-2008 17:05 |
Posts: 60390 |
ik heb geen ervaring hiermee, maar mn manston heeft een koperen binnenkop, is o.a. voor stabiele temperatuur. maar zou het ook schelen in warmteafvoer?
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-5-2008 om 17:05 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
markRD |
7-5-2008 17:06 |
Posts: 1179 |
Ja presies, kijk maar naar die vhm kopjes... die werken al jaren met verschillende legeringen..
@ sypie honda En mijn kopje heb ik gewoon uit een stukje aluminium gedraaid ja!
Een zuigerstopper modificeren is misschien een id voor een kopjestrekker..
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:08 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
7-5-2008 17:09 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Ja presies, kijk maar naar die vhm kopjes... die werken al jaren met verschillende legeringen..
ik weet verder dat ze vroeger bij de 250cc enzo met 100% koperen koppen reden, dus ook de koelvinnen e.d. maar dat had o.a. te maken met brandstoffen die telkens veranderen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
markRD |
7-5-2008 17:11 |
Posts: 1179 |
Ja maar gebruikten ze een perspassing of een normale strakke passing of iets anders?!? Dat is even de vraag..
Het gaat trouwens om dit kopje: http://www.brommerfo...detail_gallery/551/7
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:16 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
7-5-2008 17:16 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Ja maar gebruikten ze een perspassing of een normale strakke passing of iets anders?!? Dat is even de vraag..
ik opperde of je misschien niet een complete kop uit alu kan eh, frezen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mtlover |
7-5-2008 17:16 |
Posts: 2372 |
Ik weet dat er ook koppen zijn waarin ze gewoon vast zitten met vier losse imbusjes. Misschien ook een optie. Een koperen binnenkop is wel het mooiste qua warmteafvoering. Echter zal een aluminium kop ook prima voldoen.
Edit: @ Sypie: Dat zeg ik dus, het liefste koper, maar alu voldoet ook prima en is misschien makkelijker voor handen.
Btw, ooit eens naar een goed WC setje voor de pc gekeken? Vaak volledig koper of alu met een koperen hart. Dat is hier precies hetzelfde idee.
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 7-5-2008 om 17:22 uur.
|
|
|
|
markRD |
7-5-2008 17:17 |
Posts: 1179 |
owww sorry, nee ik heb een draaibank hier staan, dus daarmee zal ik het moeten doen...
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:18 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
7-5-2008 17:19 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Ik weet dat er ook koppen zijn waarin ze gewoon vast zitten met vier losse imbusjes. Misschien ook een optie. Een koperen binnenkop is wel het mooiste qua warmteafvoering. Echter zal een aluminium kop ook prima voldoen.
dat lijkt me het probleem niet echt, hij word wel vastgehouden door de kopbouten.
prolbeem is even de warmte afvoer...
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
markRD |
7-5-2008 17:20 |
Posts: 1179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
dat lijkt me het probleem niet echt, hij word wel vastgehouden door de kopbouten.
prolbeem is even de warmte afvoer...
Presies
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:24 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-5-2008 17:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
[...]
Presies
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:24 uur.
Hmmzz..
ik denk dat die door de druk die de buitenkop op de binnekop uitoefend (dus de druk die de binnekop vasthoud)
dat daardoor het contactvlak al groot word, +dat er nog eens bijkomt dat een warme binnenkop wat zal uitzetten, en dus extra gaan klemmen
Ik zou gewoon zorgen dat die zo precies mogelijk past (eventueel minimaal klemmend)
en ik denk dat dat voldoende zal zijn
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
markRD |
7-5-2008 17:40 |
Posts: 1179 |
Ik denk het persoonlijk ook, iemand nog een bevestiging... hoe bijv. foekema dit doet?!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-5-2008 om 17:40 uur.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
7-5-2008 18:06 |
Posts: 14514 |
als hij gewooon strak tegen de buitenkop aan zit moet het zo ook wel kunnen
en er bestaat van die warmtegeleidingpasta voor computers. die komt dan tussen het hitteblokje( buitenkop) en processor ( binnenkop ) dus mischien eens bij een computerzaak binnenlopen voor een tube van die troep
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|