Harold |
7-5-2008 16:21 |
Posts: 1052 |
Wat banden betreft, voor grasland/bouwland gewoon de eerste beste goedkoopste crossbanden met een beetje grove noppen kopen met de goed maat. Rijd je vaak op de weg, een zachter soort nemen (harde noppen breken zo af op verhard wegdek) of gewoon off the road banden nemen (zoals op een crossbrommer).
Als je je veer een hogere voorspanning wilt geven kun je ze met de 2 moeren die boven aan de veer zit verder voorspannen. (zijn van die getande ringen met schroefdraad, waarvan 1 dient als borging).
Demping kun je ook nog afstellen met de schroef boven het oliereservoir.
|
|
|
|
arjenyz125power |
7-5-2008 16:38 |
Posts: 102 |
oke
maar zacht rubber slijt toch wel sneller?
maar hoeveel zou ik kwijt zijn als ik een paar goedkopere banden koope met een grof profiel?
en over die vering: moet ik nu aan die schroef gaan draaien of met die olie gaan? en wat is hiervan het verschil? want ik wil alleen dat ik niet veel inzak als ik erop gat zitten is dit mogelijk?
|
|
|
|
arjenyz125power |
7-5-2008 16:54 |
Posts: 102 |
ik heb even gekeken maar hoe verdraai je die ringen?
Met wat voor gereedschap?
want ik heb geen tang ofzo die zo dun is
|
|
|
|
Harold |
7-5-2008 16:56 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
oke
maar zacht rubber slijt toch wel sneller?
maar hoeveel zou ik kwijt zijn als ik een paar goedkopere banden koope met een grof profiel?
en over die vering: moet ik nu aan die schroef gaan draaien of met die olie gaan? en wat is hiervan het verschil? want ik wil alleen dat ik niet veel inzak als ik erop gat zitten is dit mogelijk?
Als je teveel in zakt als je er op zit, dan moet je de voorspanning vergroten. De veer strakker zetten dus. Gewoon even naar de veer kijken, spreekt voorzich. Van dat schroefje gewoon afblijven dus.
Zacht rubber slijt niet perse sneller dan hard rubber. Als je echt goedkope banden wilt, dan zou ik ff op marktplaats kijken. De noppen mogen niet rond afgesleten zijn.
edit: gereedschap die je nodig hebt zijn van die haak sleutels. (zal ff een foto zoeken)
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 7-5-2008 om 16:57 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 7-5-2008 om 16:58 uur.
|
|
|
|
arjenyz125power |
7-5-2008 17:25 |
Posts: 102 |
bedankt harold
maar als ik die even opspan dan wordt de vering ook wat harder zeker of niet?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2008 17:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
bedankt harold
maar als ik die even opspan dan wordt de vering ook wat harder zeker of niet?
jah
daar vraag je toch om
en je uitgaande demping zul je iets hoger moeten zetten.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Harold |
7-5-2008 17:34 |
Posts: 1052 |
Mocht je er met de veer/ demping afstellen niet uitkomen, dan heb ik hier nog wel een werkplaatsboek liggen van dat jaar.
Kan ik wel iets van inscannen als je een beetje gedult hebt (erg trage scanner)
Moet je maar ff een inbox sturen met je email adress...
|
|
|
|
arjenyz125power |
7-5-2008 21:20 |
Posts: 102 |
oke maar crossgek met iets hoger zetten bedoel je dan een paar slagen of hoeveel? en Harold als je dat zou willen doen zou ik dat heel mooi vinden Mijn adres is arjenosinga@hotmail.com alvast bedankt
groeten Arjen Osinga
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2008 22:07 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
oke maar crossgek met iets hoger zetten bedoel je dan een paar slagen of hoeveel? en Harold als je dat zou willen doen zou ik dat heel mooi vinden Mijn adres is arjenosinga@hotmail.com alvast bedankt
groeten Arjen Osinga
licht eraan hoeveel strakker je hem zet.
als je de uitgaande demping erg licht hebt staan en de veervoorspanning heel hoog , dan bokt hij enorm na inveren.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mt5_grolsch |
7-5-2008 22:31 |
Posts: 2014 |
je kunt je vering natuurlijk ook af laten stellen bij een gespecialiseerd bedrijf maar dit kost wel een beetje(naar heb je ook wat )
aantal bedrijven: reiger,van laar, wp, paardekam, hk, ultimate,pro max etc.
en hier is nog een zeer goedkope achterband kweet alleen niet of deze van goede kwaliteit is.
kost 39 euro.
http://www.powerplus.../PPT0953_0954_NL.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 7-5-2008 om 22:34 uur.
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Harold |
8-5-2008 0:23 |
Posts: 1052 |
Ik zal morgen is even in dat wp-boek kijken en wat kopieeren, zal vast wel in staan welke kant je bijv op moet draaien voor meer demping.
Het geheel is gewoon een kwestie van proberen (vooral voor de hobby)en dan kijken wat fijn aanvoeld.
Volgensmij(weet het dus niet zeker) heb je de voorspanning aardig goed afgesteld, dat als je er op gaat zitten de achterkant ongeveer 3 cm in de veren gaat (van montagepunt spatbord tot aan de grond gemeten), 3cm verschil tussen belast en onbelast dus. Demping afstellen is dan gewoon proberen.
Verder zou ik je email even weer weg halen(heb je adres opgeslagen), ivm spam.....
Kun je met de edit knop doen boven je post (papier met potlood logo)
een inbox kun je overigens sturen met het 3e knopje daarvan links )
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 8-5-2008 om 0:25 uur.
|
|
|
|
arjenyz125power |
8-5-2008 9:31 |
Posts: 102 |
|
|
|
|
arjenyz125power |
8-5-2008 17:41 |
Posts: 102 |
als de uitgaande demping laag staat dan spat ie weer heel snel naar boeven als je hem indrukt of niet?
|
|
|
|
ricardo |
8-5-2008 17:51 |
Posts: 605 |
voor banden zou ik voor duro gaan daar rijd ik zelf mee en gaat redelijk lang mee al,
ik weet niet of die er in noppenbanden zijn
en je vering ligt eraan of je die wel of niet kunt stellen.
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
Harold |
8-5-2008 17:52 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
als de uitgaande demping laag staat dan spat ie weer heel snel naar boeven als je hem indrukt of niet?
Klopt.
Ik heb je ook een mail gestuurd, hoop trouwens dat je engels kunt, want het boek is engels.
|
|
|
|