Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Lichtweerstand en contactslot NSR??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49629 - Lichtweerstand en contactslot NSR??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorismb 6-5-2008 22:30 Print topicpost

Posts: 360
Vraag 1:

Ik heb dus zo'n kastje op mn brommer zitten, die ik ervan verdenk de lichtweerstand te zijn. Maar ik kan hem niet terugvinden in het bedradingsschema die hier op het forum staat. Het kastje waar ik het over heb:


Wat ik me nu afvraag, waar moet ik dit beste kastje monteren.
Want er zijn 2 verlichtingscircuits op een NSR.
Namelijk het circuit wat wordt gevoed door de accu (neutraallampje, temperatuur meter, etc) Deze krijgt zn spanning dus ook via de regulator.
En het circuit wat motorspanning krijgt, dus uit het blok, direct naar de hoofdverlichting van de brommer toe. Hier zit dus geen regulator tussen, moet daarom daarvoor in de plaats de lichtweerstand? Of moet die in het accucircuit worden opgenomen?



Vraag 2:
Toen ik mijn wrak-nsr kocht dat er een kroonplaat op zonder contactslot. Dus ik een contactslot gekocht bij motoimport. Nu geloof ik alleen dat ik een ander contactslot heb gekregen dan er eigenlijk op hoort. (in het bedradingsschema zitten andere aansluitingen)
Er zitten namlijk 'teveel' kabeltjes op. Namelijk:
Uit het slot zelf:
GROEN
GROENGEEL
ZWART
ZWARTWIT
ROOD

en dan nog 2 losse kabeltjes, met schuine schoentjes, lijkt wel alsof die op het remlichtrelais moeten, die lengte hebben de kabeltjes ook, én dezelfde kleur als in de originele kabelboom, namelijk:
ZWART
GROENGEEL

Mijn vraag, hoe moet ik dit contactslot nou aansluiten, en welke 2 of 3 kabeltjes worden met elkaar verbonden in welke stand van de schakelaar? Of bij welk bedradingsschema moet ik kijken voor dat contactslot?

alvast bedankt, Joris
 

Uncle BLAM 6-5-2008 23:22 Print reply

Posts: 1025
Het kastje op de foto is een knipperlichtrelais
 
een BF teller is sneller
Edwin_Nsr 7-5-2008 9:52 Print reply
Posts: 200
ja de cliccateur ofzo (knipperlicht relias)

 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
Tommyofzo 7-5-2008 9:53 Print reply

Posts: 6934
de kleuren van imitatie onderdelen willen volgensmij nog wel eens afwijken van de werkelijk heid.
 
De Schout 7-5-2008 10:17 Print reply
Posts: 5327
alle electro bij nsr gaat over de spanningregelaar. lichten gaan er rechtstreeks op idd en hij laat de accu bij, waar de rest van de rommel, (remlicht, richtingaanwijzers, temp meter, toeter, neutraal+olielampje) dan weer op aangesloten is.

edit: ori contactslot heeft 4 draden met de kleuren rood, zwart, groen, en zwart-wit.

rood is komt rechtstreeks vanaf de accu en word naar zwart geschakeld op het moment dat je het contact aan zet.

zwart-wit komt van de cdi af en word aan groen(massa) geschakeld op het moment dat je het contact uit zet.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-5-2008 om 10:19 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Edwin_Nsr 7-5-2008 10:50 Print reply
Posts: 200
bij mij nsr zat het contackt zo

van contacktslot naar de draadboom

zwart naar zwart
bruin naar rood
blauw naar groen
geel/groen naar zwart/wit

Dit bericht is gewijzigd door Edwin_Nsr op 7-5-2008 om 10:53 uur.
 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
jorismb 7-5-2008 11:19 Print reply

Posts: 360
Ik ga zelf toch een nieuwe boom leggen, met alleen de onderdelen die ik nodig heb. Knippers etc gaan eraf, dus dat kan ik al weglaten.

Maar nu wil ik nog steeds graag weten wáár die lichtweerstand dan wél zit?
Als dit het knipperlichtrelais is, waar zit dan mn weerstand?

En waar moet die geplaatst worden? In het circuit van de accu of van de motorspanning?
 
Djeep 7-5-2008 11:25 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Ik ga zelf toch een nieuwe boom leggen, met alleen de onderdelen die ik nodig heb. Knippers etc gaan eraf, dus dat kan ik al weglaten.

Maar nu wil ik nog steeds graag weten wáár die lichtweerstand dan wél zit?
Als dit het knipperlichtrelais is, waar zit dan mn weerstand?

En waar moet die geplaatst worden? In het circuit van de accu of van de motorspanning?


weerstand op motorspanning en naar je accu toe lijkt mij..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
jorismb 7-5-2008 11:28 Print reply

Posts: 360
Dus op beide circuits?

Jij hebt een nsr dus doe jij eens ff kijken voor mij
 
Djeep 7-5-2008 11:37 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Dus op beide circuits?

Jij hebt een nsr dus doe jij eens ff kijken voor mij


Beide circuis,

1 als je logisch nadacht had je dat al gevonden
-> accu kan geen wisselspanning aan dus die moet wel op gelijkrichter/regulator.
-> Lampjes kunnen nooit zoveel volt aan, dus daar moet ook de gelijkrichter/regulator op.

Tevens stuurt de accu de remlicht aan dus als je geen weerstand op 1 van de circuits zou zetten, zou die hele ander spanning krijgen.

2. Als je kan lezen, kon je zien in de KB bij bedradingschema dat de gelijkrichter/regulator gewoon is aangesloten op beide circuits.

Dus ja, beide circuits.

(NSR staat in Oegstgeest bij me ouders, en zit nu in op de Fontys in Eindhoven, dus bij me NSR kijke lukt niet)


En de zwart groengeel kabels had ik het idee van dat die op remlicht van je voorremschakkelaar moest, zelf nog niet geprobeert, maar die stekkers kwam bij mij wel overeen.

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 7-5-2008 om 11:37 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
jorismb 7-5-2008 12:00 Print reply

Posts: 360
Oke, bedankt voor de info. Maar daar ging dit topic niet over en dat wist ik allemaal al.

Het gaat hier over de lichtweerstand, niet over de regulator
 
Djeep 7-5-2008 12:02 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Oke, bedankt voor de info. Maar daar ging dit topic niet over en dat wist ik allemaal al.

Het gaat hier over de lichtweerstand, niet over de regulator


OKe, zalk je dan nog iets vertellen:

Regulator regeelt je spanning en stroom is dus een weerstand.

 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
jorismb 7-5-2008 12:07 Print reply

Posts: 360
Klopt, maar dit zit niet in het circuit van de motorspanning op de verlichting, die zit alleen in het accucircuit.

Ook het feit dat ik die lichtweerstand zoals die staat aangegeven op motoimport:


nog helemaal nooit heb gezien op mijn nsr.
Vandaar dit topic.
 
Djeep 7-5-2008 12:22 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Klopt, maar dit zit niet in het circuit van de motorspanning op de verlichting, die zit alleen in het accucircuit.

Ook het feit dat ik die lichtweerstand zoals die staat aangegeven op motoimport:
afbeelding

nog helemaal nooit heb gezien op mijn nsr.
Vandaar dit topic.


Hmm, komt me ook niet echt bekend voor.

Maar doen je lampen het niet gewoon dan?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Viertakt 7-5-2008 12:29 Print reply

Posts: 3586
Heeft een NSR eigenlijk wel een lichtweerstand? Of een spanningsregelaar? Volgensmij komt de electronica van een NSR aardig overeen met dat van een Mtx-sh, en die heeft een simpele spanningsregelaar.

EDIT: is al gezegt, laatmaar.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-5-2008 om 12:29 uur.
 
Viertakt uber alles.
Djeep 7-5-2008 12:34 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Heeft een NSR eigenlijk wel een lichtweerstand? Of een spanningsregelaar? Volgensmij komt de electronica van een NSR aardig overeen met dat van een Mtx-sh, en die heeft een simpele spanningsregelaar.

EDIT: is al gezegt, laatmaar.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-5-2008 om 12:29 uur.


Ja ik heb ook nog nooit een lichtweerstand gezien op me NSR, en me lampen doen het verder wel. De kastjes die ik weer

Omvormer
CDI
Bobine
Knipperrelais

Verder niets, en bij mij werkt alles..

TS je maakt je zorge om niets denk ik.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 3150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved