Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4takt opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49606 - 4takt opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 46140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1989 6-5-2008 1:48 Print topicpost
Posts: 53
een vriendin van me heeft een 4 takt scootertje en wil wat harder rijden. hoe kun je zo'n viertakt opvoeren?
 

Uncle BLAM 6-5-2008 2:13 Print reply

Posts: 1025
tja, om wat voor brommer gaat het ??

meestal gaat 'ie al wat sneller als je er een onbegrensde cdi op zet ( nieuwere brommer )

daarna de uitlaat ontgrenzen en een grotere carb
 
een BF teller is sneller
ricardo 6-5-2008 2:25 Print reply
Posts: 605
vario ring eruit , prop uit de uitlaat , cdi electrische begrenzer draadje doorknippe, mischien luchtfilter begrenzer eruit dat is vaak een rubber dopje.. alleen wel drukveer , rolletjes , trekveertjes veranderen
je maakt meer toeren dus daar is hij niet helemaal op afgesteld
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
henk43 6-5-2008 17:25 Print reply

Posts: 916
prop uit uitlaat heeft geen zin, want 4 takt heeft de uitlaat bijna geen nut
 
Nobody said it was easy
Tombrom 6-5-2008 17:26 Print reply

Posts: 15925
met een verneuwing voorin word ie wel geknepen hoor
 
Tommyofzo 6-5-2008 17:27 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
prop uit uitlaat heeft geen zin, want 4 takt heeft de uitlaat bijna geen nut

Correctie: om een 4takt op te voeren heeft de uitlaat weinig/tot geen nut. Maar op de uitlaat begrenzen kan natuurlijk wèl omdat er gewoon minder uitlaatgassen uit kunnen, en dat dus begrenzend werkt. dus mocht hij op de uitlaat begresnd zijn dan zal dit wel degelijk effect hebben.
 
RowdyCross 6-5-2008 17:49 Print reply

Posts: 3211
Heb niet veel verstand van 4t opvoeren , maar volgens mij helpt een race nokken-as ook al een hoop.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Uncle BLAM 6-5-2008 17:49 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
prop uit uitlaat heeft geen zin, want 4 takt heeft de uitlaat bijna geen nut


bij 4takt heeft een uitlaat wel degelijk nut als het gaat om opvoeren/tunen

alleen een expansie zoals bij tweetakt heeft idd geen zin, dat werkt niet

een cb50 heeft een buisje in de uitlaat met een doorlaat van 10mm, als je die er uit haalt merk je wel verschil
 
een BF teller is sneller
johankreidlerman 6-5-2008 18:21 Print reply

Posts: 3693
volgens mij kun je ook iets met hel vliegwiel doen
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
RowdyCross 6-5-2008 18:23 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


bij 4takt heeft een uitlaat wel degelijk nut als het gaat om opvoeren/tunen

alleen een expansie zoals bij tweetakt heeft idd geen zin, dat werkt niet

een cb50 heeft een buisje in de uitlaat met een doorlaat van 10mm, als je die er uit haalt merk je wel verschil


Ja maar zoals eerder gezegt , dat is gewoon de luchtstroom optimaliseren, want dan is de buis eigenlijk te klein voor de gassen die de cillinder uitstoot.
En dat begrenst dan, maar grotere uitlaat of snelle uitlaat gaat niet harder dan een ongrenste uitlaat als deze al de optimale grote hebt.

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
needbrommer 6-5-2008 18:23 Print reply
Posts: 22
gwn het inlaatspruitstuk uitboren en da ga je wss 55-60, wel onbegrensde CDI steken.
 
needbrommer 6-5-2008 18:25 Print reply
Posts: 22
bij 4takt wordt niet begrens op de uitlaat, maar op de inlaat!!
 
farmer tuning 6-5-2008 18:25 Print reply

Posts: 703
kleppen polijsten. nokkenas aan passen. cdi ontgrensen. uitlaat mestal of in de demper of in de bocht. vedr een andere pijp maken kopen. let erop dat de gassen zo snel mogelijk kunnen verlaten. dus een pijp zonder al te veel bochten enz.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Mopar 6-5-2008 18:57 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: needbrommer
bij 4takt wordt niet begrens op de uitlaat, maar op de inlaat!!


HULDE !

Als je een uitlaat van een 4takt gaat knijpen verbranden de kleppen.

Inlaat kan je inderdaad veilig begrenzer, is bij me CBR ook gedaan, is van 75kw naar 25kw terug gebracht, op de inlaat dus.

Bij een nieuwe brommer kan het ook zijn dat ie op de CDI is begrenst, maar ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan heel goed.

Nokkenas zou ook nog kunnen.

Maar begin eens met de inlaat te controleren, ff kijken hoeveel mm de carb. is. Als het een 9mm is, zit je wel goed, daar is nog hard mee te rijden. Maar kijk dan ook eens verder in de inlaat, richting luchtfilter, als daar niks te vinden is zou er ook nog wat in het spruitstuk kunnen zitten.

CDI weet ik niet hoe je dat kan controleren, geen verstand van die electronische rommel.

Nokkenas zou ik het eigenlijk niet in hoeven zoeken, dat moet je weten wat erin ligt, en hoe snel het is.
ff vragen bij de dealer dus, je zou het daar natuurlijk ook kunnen vragen HOE die begrenst is

Als je echt pech hebt zijn de klepjes gewoon FUCKIN klein, maar dan moet het wel heel extreem miniscuul zijn, dus dat zal wel niet.

Anyway, CDI of Inlaat zal het wel zijn.

En alleen de oude Honda's hadden nog een uber mechanisch verlatings, of vervroeging's mechanisme in het vliegwiel zitten
Iets wat overigens na 40jaar nog perfect werkt.
 
ricardo 7-5-2008 1:51 Print reply
Posts: 605
als je niet al die moeite wil doen ... haal gewn vario ring eruit wss loopt ie dan rond de 60-65 ofzo
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
needbrommer 7-5-2008 17:39 Print reply
Posts: 22
gwn onbegrensde CDI insteken en inlaatspuitstuk uitboren.
 

Dit topic is 46140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved