Quote:
Oorspronkelijk gepost door: needbrommer
bij 4takt wordt niet begrens op de uitlaat, maar op de inlaat!!
HULDE !
Als je een uitlaat van een 4takt gaat knijpen verbranden de kleppen.
Inlaat kan je inderdaad veilig begrenzer, is bij me CBR ook gedaan, is van 75kw naar 25kw terug gebracht, op de inlaat dus.
Bij een nieuwe brommer kan het ook zijn dat ie op de CDI is begrenst, maar ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan heel goed.
Nokkenas zou ook nog kunnen.
Maar begin eens met de inlaat te controleren, ff kijken hoeveel mm de carb. is. Als het een 9mm is, zit je wel goed, daar is nog hard mee te rijden. Maar kijk dan ook eens verder in de inlaat, richting luchtfilter, als daar niks te vinden is zou er ook nog wat in het spruitstuk kunnen zitten.
CDI weet ik niet hoe je dat kan controleren, geen verstand van die electronische rommel.
Nokkenas zou ik het eigenlijk niet in hoeven zoeken, dat moet je weten wat erin ligt, en hoe snel het is.
ff vragen bij de dealer dus, je zou het daar natuurlijk ook kunnen vragen HOE die begrenst is
Als je echt pech hebt zijn de klepjes gewoon FUCKIN klein, maar dan moet het wel heel extreem miniscuul zijn, dus dat zal wel niet.
Anyway, CDI of Inlaat zal het wel zijn.
En alleen de oude Honda's hadden nog een uber mechanisch verlatings, of vervroeging's mechanisme in het vliegwiel zitten
Iets wat overigens na 40jaar nog perfect werkt.