Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder tunen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49591 - Cilinder tunen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjan 2-Stroke 5-5-2008 9:00 Print topicpost

Posts: 595
hallo, ik wil graag mijn cilinder tunen, ik weet dat ik dan moet vijlen en mischien boren, ik heb nog een ouwe cilinder waar ik het op kan proberen!

nou is de vraag hoe moet ik weten hoe ver ik de uitlaat poort uit mag veilen en die andere poorten?

p.s. moet ik eerst ff een poortmapje maken en daar op berekenen?
 
Trekhaak FM 106.0MHz

Henk-88 5-5-2008 9:03 Print reply

Posts: 26703
Doe eerst maar een poortmapje en zeg erbij wat voor merk cilinder het is, hoeveel cc en voor welk merk en type het is
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
De Schout 5-5-2008 9:58 Print reply
Posts: 5327
en lees dit topic en de link die in de startpost ervan gegeven word een keer door. weet t het is veel leeswerk, maar staat heel veel nuttige info in.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660
 
tune tweak fiddle bang bummer
farmer tuning 5-5-2008 18:58 Print reply

Posts: 703
oke je begint ergens al fout het is niet boren maar vrezen. maar dat terwegen. je uitlaat poort tot max 67% van je boring breed. en de hoogte max 200 graden. je spoeltiming zou ik als ik jou was niet aankomen. is te lastig om dat goed te krijgen en heb je ook een haakse vrees nodig. veder kan je wel je kanalen aan de voet flowen dus vergroten en de spijl scherper maken. veder kan je nog je carters flowen dus ook glad maken en scherp. aan de voet van de cil zou ik de kanalen ong 4mm van de kant laten. dus de buitenkant van de cil. als je toch je spoeltiming wil doen ligt deze rond de 60 graden laager als de uitlaat ligt er wel aan wat voor cil het is. verbreden niet aan beginnen zonder goeie kennis. veder goed gereedschap is het halve werk en maak een poortmap.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
PRO TUNING 5-5-2008 19:08 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
hallo, ik wil graag mijn cilinder tunen, ik weet dat ik dan moet vijlen en mischien boren, ik heb nog een ouwe cilinder waar ik het op kan proberen!

nou is de vraag hoe moet ik weten hoe ver ik de uitlaat poort uit mag veilen en die andere poorten?

p.s. moet ik eerst ff een poortmapje maken en daar op berekenen?


Koop eerst een goed boek over tunen, zodat je bepaalde regels brgrijpt voor je ergens aan begint.

 
farmer tuning 5-5-2008 19:10 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Koop eerst een goed boek over tunen, zodat je bepaalde regels brgrijpt voor je ergens aan begint.



ik ben ook niet begonnen met boeken. eerst op ervaring van andere dus boeken zijn niet altijd nuttig.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Razor 5-5-2008 19:44 Print reply

Posts: 1554
he farmer tuning,

volgensmij zou je zelf eens moeten beginnen met een boek lezen. Denk maar niet dat 2 takt tuningsboeken lezen geen nut heeft. Integendeels zelfs !

En je noemt wat waardes, 60 graden, 200 graden, 67%... je moet natuurlijk wel weten wat z'n doel is met die cilinder.

en polijsten van je carter is nog niet bewezen dat dat beter is..

en scherp maken van je spijltjes in je cilinder is ook nog niet bewezen wat beter is..

En je spoelpoort-gangen onderaan je cilinder groter maken? ehm dat zou ik maar niet (zomaar) doen als ik jou was...



edit:

arjan 50: lees mijn faq anders even. Dat zal je iig al eindje op weg helpen.

http://www.apriliafo...um_docs/wiskunde.rtf

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 5-5-2008 om 19:46 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Citta92 5-5-2008 20:59 Print reply

Posts: 614
In praktijk leer je meer , als dan in theorie.
Zo heb ik alles geleerd om dingen te testen en uit te proberen.
Elke x weer verder.

Ik lees zo nu en dan wel wat over tuning & natuurlijk pik ik dan weer nieuwe dingen op, maar boeken hoef van mij niet.
Praktijk leer je meer en sneller.

Als jij in theorie helemaal kan, zeg nog niet dat je het in praktijk ook kan, integendeel zelfs meestal bak je er niets van.

Mvg
 
Tommyofzo 5-5-2008 21:00 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
In praktijk leer je meer , als dan in theorie.
Zo heb ik alles geleerd om dingen te testen en uit te proberen.
Elke x weer verder.

Ik lees zo nu en dan wel wat over tuning & natuurlijk pik ik dan weer nieuwe dingen op, maar boeken hoef van mij niet.
Praktijk leer je meer en sneller.

Als jij in theorie helemaal kan, zeg nog niet dat je het in praktijk ook kan, integendeel zelfs meestal bak je er niets van.

Mvg

jaa maaer als je lekker gaat zitte praktijken zonder een stukje theorie schiet het ook niet echt op.
 
farmer tuning 5-5-2008 23:28 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
he farmer tuning,

volgensmij zou je zelf eens moeten beginnen met een boek lezen. Denk maar niet dat 2 takt tuningsboeken lezen geen nut heeft. Integendeels zelfs !

En je noemt wat waardes, 60 graden, 200 graden, 67%... je moet natuurlijk wel weten wat z'n doel is met die cilinder.

en polijsten van je carter is nog niet bewezen dat dat beter is..

en scherp maken van je spijltjes in je cilinder is ook nog niet bewezen wat beter is..

En je spoelpoort-gangen onderaan je cilinder groter maken? ehm dat zou ik maar niet (zomaar) doen als ik jou was...




edit:

arjan 50: lees mijn faq anders even. Dat zal je iig al eindje op weg helpen.

http://www.apriliafo...um_docs/wiskunde.rtf

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 5-5-2008 om 19:46 uur.



als jij ook eens leest wat ik zeg en niet zomaar lult. en iets scherper maken helpt wel degelijk. een bot zwaard gaat toch ook nergens doorheen. denk daar maar over na. en die met die 60 graden is dat je spoelers in je zil meestal 60 graden laager liggen als de uitlaat poort. en onderaandevoet kan je het folume gewoon vergroten. dus de voorste wat groter als de achterste. en alles netjes afwerken. dan nog wat er al gezegt is in de praktijk leer je meer waar denk je dat die boeken op gebasseerd zijn. en van fouten leer je ook. en voor de meeste cil geldt egt wel een max van 200 graden uitlaat poort anders hou je niet genoeg compriesie afstand over. en die 67% is lei draad het verschilt per cil hoever je kan gaan. maar meestal ga ik niet verder als 67%. zo genoeg uitgelegd. he jonge

en wie zegt dat ik het over polijsten had. mooi niet dus flowen is heel wat anders. nog iets die maten en grades zijn lei draden en meestal is dat een max van een cil in praktijk valt het altijd anders uit. heb je nog wat te klagen hoor ik het wel

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 5-5-2008 om 23:31 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Henk-88 5-5-2008 23:44 Print reply

Posts: 26703
Ik heb wel wat te klagen Farmer Tuning..
Polijsten of veranderen van het carter is niet altijd goed. Bij tsx bijvoorbeeld zit een coating die je liever niet weghaalt als je niet precies weet wat je doet.
Niet alles wat glad is, is goed voor de flow. Maar misschien wist je dat al maar het blijkt niet uit je post.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
farmer tuning 5-5-2008 23:46 Print reply

Posts: 703
ik zeg niks over polijsten en glad zijn. flowen is dingen die er niet in hoeven zoals giet stukjes. je weet wel die naden. zal een foto proberen te posten. en bij een tsx zit gewoon kk onder die coating. dus die moet je ook niet weg halen. :P:P begrijpt niemand het begrip flowen.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Henk-88 5-5-2008 23:50 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
ik zeg niks over polijsten en glad zijn. flowen is dingen die er niet in hoeven zoals giet stukjes. je weet wel die naden. zal een foto proberen te posten. en bij een tsx zit gewoon kk onder die coating. dus die moet je ook niet weg halen. :P:P begrijpt niemand het begrip flowen.



Ik begrijp het begrip flowen een beetje

Het is alleen niet duidelijk uit jouw posts op te maken of jij dat ook doet
Het is handiger om duidelijker te posten (om te voorkomen dat je mss mensen op het verkeerde been zet) of om niet te posten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ikkejw 5-5-2008 23:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
ik zeg niks over polijsten en glad zijn. flowen is dingen die er niet in hoeven zoals giet stukjes. je weet wel die naden. zal een foto proberen te posten. en bij een tsx zit gewoon kk onder die coating. dus die moet je ook niet weg halen. :P:P begrijpt niemand het begrip flowen.



ooit een imitatie 24mm mikuni spruitstuk voor honda in handen gehad?

dat is het perfecte voorbeeld namelijk

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 2-2-2009 om 0:32 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
farmer tuning 5-5-2008 23:52 Print reply

Posts: 703
oke oke zal wel weer op me zins indelling gaan letten. maar begrijp je het wel dan anders ga ik het ff nog een keer goed tikken.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
farmer tuning 5-5-2008 23:54 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ooit een imitatie 24mm mikuni membraam voor honda in handen gehad?

dat is het perfecte voorbeeld namelijk


wie ik. ja zelf de 32 vallen onder je ogen uitelkaar. en verf eraf is gietfouten zien.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dit topic is 9426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved