Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remmen werken niet goed+standaard rulez?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4959 - Remmen werken niet goed+standaard r...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FastCrosser 4-8-2002?17:16 Print topicpost
Posts: 473
Zelfs na nieuwe remschoentjes, wielen er duizend keer af halen en checken (trommelrem op suzuki ts50x) werken die remmen niet goed, weet iemand hoe je dat goed maakt (niet opruwen ofzo, want dat werkt ook niet).

En nog iets. Wij hebben eindelijk onze schuur verbouwd waardoor ik zeeen van 'knutsel-ruimte'heb. Dus ik verveelde me gisteravond, haalde mijn halve brommer uit elkaar en propte er een standaard-uitlaat op (met scheurtje, waardoor beetje herrie) i.p.v. mijn 13-53 vertanding een 15-46 vertanding in de hoop dat ie dat met standaard uitlaat wel zou trekken (veel kracht in lage toeren). Nottttt. Nu zit er 13-46 op en hij trekt nog niet lekker door, weet iemand hoe je zo een lage toeren setup (max 8k toeren in 4 en 5 en 9.5k toeren in 1,2,3 versnellling) nog meer kracht kan laten krijgen, zodat ie wel doortrekt?

(anders moet ik weer 2 uur sleutelen om m'n proma uitlaat en lichte vertanding erop te krijgen.)

En heeft iemand nog een leuk ideetje qua turbo maken ofzo? Iets grappigs, want het is nu vakantie en ik moet die nieuwe schuur ff benutten natuurlijk!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Rens 4-8-2002?18:15 Print reply

Posts: 6863
als je imitatie (goedkope troep) remschoenen hebt gekocht is het best logisch dat je niet remt.

je kan het best originele suzuki remschoenen kopen die zijn wel duurder maaaaaar ze remmen wel, en dat is handig.
 
achter de maan is alles beter
erikrulezz 4-8-2002?18:18 Print reply
Posts: 382
passen die remschoentjes wel goed? misschien zijn jouw trommels zo ver gesleten dat als je de rem in knijpt er maar een klein stukje van de remschien tegen de trommel drukt. dan werkt ie niet zo goed.
 
erikrulezz 4-8-2002?18:21 Print reply
Posts: 382
Quote:
Originally posted by: Rens?

als je imitatie (goedkope troep) remschoenen hebt gekocht is het best logisch dat je niet remt.

je kan het best originele suzuki remschoenen kopen die zijn wel duurder maaaaaar ze remmen wel, en dat is handig.


ooh ja dat kan natuurlijk ook he
 
FastCrosser 4-8-2002?20:59 Print reply
Posts: 473
Nou, ik heb het gefixed, ik weet niet wat het was. Uit elkaar gehaald, in elkaar gezet, kabels mooi recht gedaan, en nou kan ik zowat een wheelie-stop-voorover maken! :n (met (ik weet niet zeker) imitatie-remschoenen)
En achter remt ie ook goed, maar nog leuk idee voor turbo ofzo?
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
SIWWN 4-8-2002?21:04 Print reply
Posts: 7079
Koop een lopende spartamet/snorfiets en ga die eens tunen Vlam je in 1 x iedereen



Spartamet heeft trouwens ook een powerfiltertje Zit achter het dekseltje achteraan het blok

[This message is edited by SIWWN (JUNK TWOEH) MT on 4-8-2002 21:07]
 
Rens 4-8-2002?21:06 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Koop een lopende spartamet/snorfiets en ga die eens tunen Vlam je in 1 x iedereen


nee hoor en spartamet heeft een toerenbegrenzer in de cdi, dus je moet er eerst een andere ontsteking op fixxen voordat het wat wil
 
achter de maan is alles beter
SIWWN 4-8-2002?21:09 Print reply
Posts: 7079
Ja weet ik...


Ik dacht dat je het blauwe draadje most doorknippen maar weet ik niet zeker
 
Blorn 4-8-2002?21:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Rens?

Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Koop een lopende spartamet/snorfiets en ga die eens tunen Vlam je in 1 x iedereen


nee hoor en spartamet heeft een toerenbegrenzer in de cdi, dus je moet er eerst een andere ontsteking op fixxen voordat het wat wil
hier hoor ik graag meer over, want mn zus heeft een spartamet en die loopt 35 ( :n ) met een lekke uitlaat, dus die wou ik wel eens gaan opfokken, homoet van vespa pas maken oid, en cil tjoenen (dat zal dan mn eerste worden :-P) maja als de cdi een mega begrenzer is die er niet uit te halen is doe ik geen moeite
 
SIWWN 4-8-2002?22:05 Print reply
Posts: 7079
setup spartamet

Technische gegevens motor Sachs 301/A 301/AB

Type ??n cilinder 2-takt Otto-motor
Koelingsysteem Luchtkoeling door rijwind
Cilinderinhoud 30cm?
Boring ? 33mm.
Slag 36mm.
Kompressie 7,5
Vermogen 0,5kW (0,7PK) bij 3750/min.
Motorsmering Tweetaktmengsel, superbenzine met synthetische tweetaktolie in de verhouding 1:100
Aandrijving d.m.v. tandwielen
Cartersmering 70 cm? resp. 90 cm? Sachs transmissieolie
Koppeling Centrifugaalkoppeling in krukaswang
Ontsteking Elektronische contactloze magneet ontsteking (onderhoudsvrij)
Ontstekings tijdstip 1,0 ? 0,2 mm.(17?) voor b.d.p.
Ruimte tussen ontstekings spoel en vliegwiel 0,4 mm.
Bougie BOSCH WR 10 FC of Champion RJI2YC
Elektroden afstand 0,5 mm.
Carburateur BING enkelvoudige carburateur ?8mm. met startinrichting en benzinekraan
BING nr. 81/8/101 sproeier 42
SACHS enkelvoudige carburateur ?8mm. met startinrichting en benzinekraan
TK sproeier 48
Stationair toerental 2300...2500/min.
Luchtfilter Papieren filter in aanzuiggeruisdemper
Startsysteem Handstart met trekkabel
E-start (accu en startmotor + handstart

 
User 927 4-8-2002?22:39 Print reply

Posts: 6405
Sparta met 100 km/u over de weg, zie ut al voor me

Zet er gewoon een 80cc in, een andere CDI (vast wel te vinden) en dan heb je dus een superfiets
 
barry 4-8-2002?22:43 Print reply

Posts: 7387
flikker die remmen er af, ga je alleen maar hardervan
 
He?
wipe-out 4-8-2002?22:43 Print reply

Posts: 7672
bij een vriend van mij hebben ze ook een spartamet thuis, en dat ding loopt ongeveer 25km/h ofzo. hadden we er een keertje van die nitro-methanol of whatever voor van die kleine rc benzine autotjes ingeflikkerd, en hij liep ineens 40
 
SIWWN 4-8-2002?22:55 Print reply
Posts: 7079
kikke!!!!

Hoe snel trokt ie
en het geluid, hoe was dat dan
en raakte dat ding niet overhit?
 
Tarzan 4-8-2002?23:06 Print reply
Posts: 196
Ik ken dat, ik had een gare 70cc Puch maxi, en een goede vriend van mij doet aan wedstrijdkarten. Die dingen lopen ook op speciale benzine: hoger octaan(over de 105!), speciale toevoegingen, NITRO!, en dan nog raceolie en die shit. Dus wij gaan brouwen en dat in die maxi gegooid! Hij liep toen echt vet harder, weet niet hoe hard, want iemand met een plee die zogenaamd 90 moest lopen hield me niet bij . Maar ja..na 10min liep het ding volledig vast(ging bijna op me plaat neer).

Opzich best een leuk projectje geweest.(is nu gedoneert aan de oudijzerboer)
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
wipe-out 4-8-2002?23:47 Print reply

Posts: 7672
mwa, geluid enzo was gewoon ongeveer hetzelfde, en optrekken deed hij iets beter, maar hij liep 15 km/h harder

maar er zat ook nog een klein beetje (kwart liter ofzo) gewone benzine (+ olie) in de tank, en daar hadden we toen 100 ml van die nitro methanol oid bij gegooid

 

Dit topic is 3835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved