Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem Aprillia Sr Ditech ( Ja een Scooter)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49589 - Probleem Aprillia Sr Ditech ( Ja ee...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yellow 4-5-2008 23:07 Print topicpost

Posts: 126
Goedenavond Sinds kort wil de
aprillia sr50 ditech van een vriend van me niet meer rijden
hij start wel maar als je weg wilt rijden valt die uit
het lijkt dus wel of die geen benzine meer krijgt
nu heb ik de ecu uitgelezen en die gaf aan dat het foutcode
9 was dus ik heb foucode 9 bekeken maar het lijkt me niet echt logisch dus ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen

M.V.G Yellow

Hieronder de betekenis van Foutcode 9


ECU 09
Incorrect charging voltage

Batery to low
-Check batery charge . Check and restore battery connections if necessary

Red/brown wire connector 15 wire to the ECU not conected or conected to earth
-Check the continuity (R 0 Ohm of the Red/brown wire

Voltage regulation wires and/or connectors not wired up
-Check connectors. Fit the relais between the bleu wire and the red/black wire. If the relais closes check the continuity (R 0 Ohm) between the red/brown wire and orange wire . If the values are correct : check the general feed plant (batery,fse,main switch )


zou deze diagnose kloppen ?
 
Vespa Si :P

Dimitri 4-5-2008 23:09 Print reply
Posts: 1951
Ja euh is die accu wel goed? Alle kabels goed? Goede massa?
 
Yellow 4-5-2008 23:09 Print reply

Posts: 126
Ja maar dit lijkt me meer een benzine probleem ofniet
 
Vespa Si :P
MarTijn tzr 4-5-2008 23:13 Print reply

Posts: 6970
er staat dat ie te weinig stroom krijgt dus eerst ff accu opladen
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Saknet 4-5-2008 23:15 Print reply

Posts: 10355
aangezien de ditech een computer heeft die dmv sensoren voor de luchtdichtheid enzow de fijnafstelling bepaald vermoed ik dat je beter eerst zorgt dat je boordcomputer uberhaupt werkt door je accu op te laden..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Yellow 4-5-2008 23:16 Print reply

Posts: 126
Boordcomputer werkt gewoon accu is vol controle lampje brand ook gewoon lampen doen het electrische start ook en dan loopt die even en dan valt die uit echt precies of die geen benzine meer krijgt
 
Vespa Si :P
Saknet 4-5-2008 23:18 Print reply

Posts: 10355
geloof dat je dan de injector schoon moet maken, heb eens op aprilia forum ofzo een hele text gevonden over alle ditech punten die onderhoud vergen,

je hebt ook injector cleaner te koop trouwens in flesjes
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Yellow 4-5-2008 23:20 Print reply

Posts: 126
Oke dat is een id

maar ik snap deze diagnose ook niet de diagnose is van een elektrisch probleem terwijl het hier meer op een brandstof probleem lijkt

maarja het is en blijft een scooter
 
Vespa Si :P
MarTijn tzr 4-5-2008 23:22 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yellow
Oke dat is een id

maar ik snap deze diagnose ook niet de diagnose is van een elektrisch probleem terwijl het hier meer op een brandstof probleem lijkt

maarja het is en blijft een scooter


ja, maar het is een heel gemeggel met die injectiescooters.
het is niet zoals brommers met carbs. bij deze scooter word alles geregeld door een comp
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Saknet 4-5-2008 23:28 Print reply

Posts: 10355
idd als je je gas open doet geeft ie enkel meer lucht en de computer merkt dat dus en doet de rest..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mcdronkz 4-5-2008 23:30 Print reply

Posts: 32777
't Eerste wat ik zou doen als ik een Ditech had; een carburateur erop bouwen.

Scheelt een hoop ellende.
 
Yellow 4-5-2008 23:33 Print reply

Posts: 126
Het eerste wat ik zou doen als ik een ditech had was hem verkopen
ben ook blij dat die niet van mij is heb er een gehad en daar zelf genoegt ellende mee gehad
 
Vespa Si :P
Saknet 4-5-2008 23:38 Print reply

Posts: 10355
ik heb er laatst eentje helemaal uit elkaar gehaald om op te lappen :P
heb ook digitale versie van de engelse werkplaatshandleiding (interesse > inbox)

maar iets meer ontopic, heb even wat zoekwoorden voor je geselecteerd omdat ik wel nieuwsgierig was naar je ecu probleem

http://www.google.nl...itech+ecu+foutcode+9

las al iets over gasklep contactspray opdoen

en over de ecu resetten
http://www.scooter-f...wthread.php?t=236702
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Yellow 4-5-2008 23:44 Print reply

Posts: 126
Maar de vraag is moet ik hier zelf aan de gang mee gaan
of hem lekker naar de dealer brengen want ik lees net dat als je ermee gaat kloten het er vaak niet beter op word
 
Vespa Si :P
Djeep 4-5-2008 23:48 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yellow
Maar de vraag is moet ik hier zelf aan de gang mee gaan
of hem lekker naar de dealer brengen want ik lees net dat als je ermee gaat kloten het er vaak niet beter op word


... Breng gewoon naar dealer en laat die klote als je het zelf niet weet.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Yellow 4-5-2008 23:49 Print reply

Posts: 126
Daar is die Onze Nacht Poster je bent 10 min te vroeg hoor
denk dat ik hem maar wegbreng ja al die elektrische troep
Soms ben ik Toch maar blij met me vespa Si
 
Vespa Si :P

Dit topic is 4796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved