Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - HPI 06 oF PVL Analoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49588 - HPI 06 oF PVL Analoog
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackJack089 4-5-2008 22:55 Print topicpost
Posts: 6
Ik had een klein vraagje , voor welk onsteking zou ik gaan HPI 2006 analoog of de PVl ook analoog

Tnx
 

rick-mt5 4-5-2008 23:00 Print reply

Posts: 186
HPI 06 zou ik voor gaan, betere reactie's daarop .a
 
BSTS 4-5-2008 23:03 Print reply

Posts: 4241
ik kan uit ervaring spreken dat hpi hele goede ontstekingen maakt, met een erg lekkere reactie en een mooie curve.
 
sprintjah
Razor 5-5-2008 0:36 Print reply

Posts: 1554
dit is een beetje een discussie die je laatste tijd wel vaker ziet. Met beide worden goede resultaten behaald.

Ben ook wel benieuwd naar gegronde redenen waarom iemand een type beter vind. Ik kan ook wel zeggen welke ik beter vind maar het gaat om de motivatie/redenen.


 
blowdown en een powerband te koop!
PRO TUNING 5-5-2008 8:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackJack089
Ik had een klein vraagje , voor welk onsteking zou ik gaan HPI 2006 analoog of de PVl ook analoog

Tnx


Voor welke scooter - brommer en wat wil je er mee doen - racen - crossen - weggebruik ???

 
BlackJack089 6-5-2008 16:57 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Voor welke scooter - brommer en wat wil je er mee doen - racen - crossen - weggebruik ???



Mijn bedoeling is voor mee te gaan sprinten als alles goed verloopt natuurlijk , het is voor een honda wallaroo met minarelli horizontaal ac cilinder


 
Mt5_grolsch 7-5-2008 22:27 Print reply

Posts: 2014
ik was ook van plan deze vraag te stellen

zou in mijn situatie een PVL idealer zijn??

voor een brommercrosser 50cc

bij de brommercross zie ik zeer vaak (gemiddeld +- 5 v/d 25) brommers met hpi die de cdi van de hpi kapot hebben, dat zal dan waarschijnlijk wel komen door trillen en schudden. hier heb jij bij sprint minder last van omdat het tog maar voor 150 meter is.

en een stuk of 5 mensen rijden met een pvl onsteking en heb ik nog nooit gehoord dat deze er problemen mee hadden.

dus zou ik dan ook voor de pvl gaan?
en pvl is een goede binnenrotor mooi/makkelijk af te stellen?

mvg,
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
BlackJack089 11-5-2008 15:53 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ik was ook van plan deze vraag te stellen

zou in mijn situatie een PVL idealer zijn??

voor een brommercrosser 50cc

bij de brommercross zie ik zeer vaak (gemiddeld +- 5 v/d 25) brommers met hpi die de cdi van de hpi kapot hebben, dat zal dan waarschijnlijk wel komen door trillen en schudden. hier heb jij bij sprint minder last van omdat het tog maar voor 150 meter is.

en een stuk of 5 mensen rijden met een pvl onsteking en heb ik nog nooit gehoord dat deze er problemen mee hadden.

dus zou ik dan ook voor de pvl gaan?
en pvl is een goede binnenrotor mooi/makkelijk af te stellen?

mvg,

Ik zit ook aan een pvl te denke omdat hpi soms moeilijk kan zijn dat je een paar runs rijd en nadien nie meer in gang krijgt. Het enige voor deel van de hpi is dat de curve iets better is volgens mij. Maar ik ga ook voor de pvl Veel succes nog e

Dit bericht is gewijzigd door BlackJack089 op 11-5-2008 om 15:53 uur.
 
PRO TUNING 14-5-2008 20:03 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackJack089
[...]


Mijn bedoeling is voor mee te gaan sprinten als alles goed verloopt natuurlijk , het is voor een honda wallaroo met minarelli horizontaal ac cilinder




PVL maakt analoge met 3 of 12 ° verstelling en digitale met vast voorgeprogrammeerde verstelling b.v. 30 ° teruglopend en digitaal om zelf te programmeren.

HPI maakt ontstekingen die teruglopen (onstekingstijdstip) en een uitvoering om zelf te programmeren.

Zet je de ontsteking vroeg (bij HPI 3.5-4 mm of meer) zal de motor sneller oppakken maar ook behoorlijk warmer worden zodat je boven in toeren vermogen kwijtraakt.

Voor een snelle (wedstrijd) scooter is dit niet zo`n probleem omdat je direct boven de 7000 rpm zit.

Voor een geschakelde of automaat brommer is dit wel een probleem, vooral voor straatgebruik.
Hiervoor is een 3 ° PVL beter b.v. Kreidler - Puch Maxi 1.4 mm voorontsteking.

PVL heeft meestal ook de betere curves vast voorgeprogrammeerd.

Bij HPI zie je vaak motorschade door pingelen / te warm worden + gaten boven in de zuiger - kapotte (vooral L) zuigerveren.

Op de testbank zie je duidelijk het verschil.

 
b0nes 14-5-2008 20:07 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


PVL maakt analoge met 3 of 12 ° verstelling en digitale met vast voorgeprogrammeerde verstelling b.v. 30 ° teruglopend en digitaal om zelf te programmeren.

HPI maakt ontstekingen die teruglopen (onstekingstijdstip) en een uitvoering om zelf te programmeren.

Zet je de ontsteking vroeg (bij HPI 3.5-4 mm of meer) zal de motor sneller oppakken maar ook behoorlijk warmer worden zodat je boven in toeren vermogen kwijtraakt.

Voor een snelle (wedstrijd) scooter is dit niet zo`n probleem omdat je direct boven de 7000 rpm zit.

Voor een geschakelde of automaat brommer is dit wel een probleem, vooral voor straatgebruik.
Hiervoor is een 3 ° PVL beter b.v. Kreidler - Puch Maxi 1.4 mm voorontsteking.

PVL heeft meestal ook de betere curves vast voorgeprogrammeerd.

Bij HPI zie je vaak motorschade door pingelen / te warm worden + gaten boven in de zuiger - kapotte (vooral L) zuigerveren.

Op de testbank zie je duidelijk het verschil.



tering jij ben slim ...
 
driver004 14-5-2008 20:42 Print reply

Posts: 3418
oh en wat is dan beter op een brom crosser (honda 80cc mbx blok lc)

heb hpi 03 op 3,1 afgesteld is dan een pvl en hpi beter?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Mt5_grolsch 15-5-2008 21:59 Print reply

Posts: 2014
fout


Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 15-5-2008 om 21:59 uur.
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 3657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved