Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki tsx membraan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49580 - suzuki tsx membraan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 4-5-2008 18:34 Print topicpost
Posts: 856
weet iemand ook of er een 4 kleps membraam voor suzuki tsx is??

voor zover ik weet niet, daarom wil ik er zelf 1 maken. maar er is in het carter waar het membraam zit, erg weinig ruimte.

er is volgens mij wel een mogelijkheid om meer ruimte te creëren, dan moet het volgende weg:



kan ik dit eruit dremelen of moet dit blijven zitten?


gr. christian
 

Uncle BLAM 4-5-2008 19:23 Print reply

Posts: 1025
Suzuki tsx heeft weinig carterdruk door de grote carterinhoud, het zou misschien beter zijn om een groter membraanblokje te maken die de carter meer opvult
bovendien heeft een tsx ook een zuiger gestuurde inlaat die je nog iets kunt vervroegen waardoor niet alle mengsel van het membraan hoeft te komen ( wat wel het geval is bij de meeste brommers met membraan )

ik weet niet of je dat stukje weg kan halen, maar als het wel kan denk ik dat je geen winst haalt met een vierkleps membraan
 
een BF teller is sneller
Christian-tsx 4-5-2008 21:00 Print reply
Posts: 856
zou ik veel vermogen missen als ik een orginele membraam gebruik, met een getunde 70cc 24mm en opmaat uitlaat?

het is namelijk voor de brommersprint
 
Christian-tsx 4-5-2008 21:03 Print reply
Posts: 856
en hoe bedoel je dat met een membraamblokje maken? in plaats van het membraam?? omdat tsx toch een zuiger gestuurde inlaat heeft?

membraam past nu echt net in het carter.

als het me niet veel vermogen scheelt, 2 of 4 kleps membraam, laat ik gewoon een 2 kleps membraam erop.
 
Henk-88 4-5-2008 21:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
zou ik veel vermogen missen als ik een orginele membraam gebruik, met een getunde 70cc 24mm en opmaat uitlaat?

het is namelijk voor de brommersprint



TSX voor brommersprint

Dan zou ik -zoals Uncle BLAM al zei- het membraanblokje vervangen door een groter zelfgemaakt exemplaar, de toegenomen carterdruk zal je goed uitkomen bij zo'n set-up.
Polini carbon membraanklepjes zijn wel oke (zelf knippen).

Ik wil er cker bijzijn als je ermee gaat sprinten


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
membraam past nu echt net in het carter.




dat alu-blokje waar je membraanklepjes opzitten past te ruim eigenlijk. TSX-carter is te groot dus als je dat beter wilt dan kun je twee dingen doen: krukas opvullen en het membraanblokje opmaat maken dat 'ie exact past (dat scheelt behoorlijk).

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 4-5-2008 om 21:12 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 4-5-2008 22:25 Print reply
Posts: 856
ja tsx voor brommersprint. heb me voor damwoude ingeschreven, zal morgen even projectje aanmaken.

is gewoon een mooie uitdaging om met een tsx te sprinten.

dus je bedoelt dat ik het org. membraam moet vervangen door een zelfgemaakte, die nóg dichter op het carter zit, zodat er nog minder ruimte is.

en wat moet ik bij de krukas opvullen?
 
Raze 4-5-2008 22:38 Print reply

Posts: 461
gewaagd een Tsx bij een sprint . Echt heel cool kan je mischien filmpjes posten van je tsx als hij klaar is .

Veel succes, Gr tom
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Christian-tsx 4-5-2008 23:40 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



TSX voor brommersprint

Dan zou ik -zoals Uncle BLAM al zei- het membraanblokje vervangen door een groter zelfgemaakt exemplaar, de toegenomen carterdruk zal je goed uitkomen bij zo'n set-up.
Polini carbon membraanklepjes zijn wel oke (zelf knippen).

Ik wil er cker bijzijn als je ermee gaat sprinten


[...]



dat alu-blokje waar je membraanklepjes opzitten past te ruim eigenlijk. TSX-carter is te groot dus als je dat beter wilt dan kun je twee dingen doen: krukas opvullen en het membraanblokje opmaat maken dat 'ie exact past (dat scheelt behoorlijk).

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 4-5-2008 om 21:12 uur.



trouwens, kun je een tsx krukas opvullen? ze zijn altijd helemaal dicht. en zijn er nog meer mogelijkheden om de carterdruk te verhogen?
 
Henk-88 5-5-2008 0:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



trouwens, kun je een tsx krukas opvullen? ze zijn altijd helemaal dicht. en zijn er nog meer mogelijkheden om de carterdruk te verhogen?


Er kunnen ( volgens mijn tuner ) twee plaatjes tegen de binnenkanten van de krukas wangen maar dit is niet simpel ...

Het moet van een speciaal materiaal ( soort kunststof ) zijn en de krukas moet opnieuw uitgebalanceerd worden waarbij rekening gehouden moet worden met het gewicht van de drijfstang
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 5-5-2008 8:43 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Er kunnen ( volgens mijn tuner ) twee plaatjes tegen de binnenkanten van de krukas wangen maar dit is niet simpel ...

Het moet van een speciaal materiaal ( soort kunststof ) zijn en de krukas moet opnieuw uitgebalanceerd worden waarbij rekening gehouden moet worden met het gewicht van de drijfstang



volgens jouw tuner?

mag ik weten wie dat is? ik zoek namelijk nog iemand die m'n 70cc tuned. en eventueel m'n cilinderkop ook uitdraait.

ik zal de brommerzaak hier in de buurt eens vragen, die hebben aardig veel ervaring in de racerij. maar dat membraamblokje ga ik zeker doen.
 
Henk-88 5-5-2008 8:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



volgens jouw tuner?

mag ik weten wie dat is? ik zoek namelijk nog iemand die m'n 70cc tuned. en eventueel m'n cilinderkop ook uitdraait.

ik zal de brommerzaak hier in de buurt eens vragen, die hebben aardig veel ervaring in de racerij. maar dat membraamblokje ga ik zeker doen.



'Mijn tuner' is al bijna tien jaar geleden gestopt met tunen. Atm is hij voor mij bezig zijn laatste cilinder te tunen.
Je kunt Uncle BLAM (die mijn post hierboven maakte) of mij wel dingen vragen over TSX, we weten een hoop maar we weten niet alles.
Als die bromzaak bij jou in de buurt veel ervaring hebben in de racerij dan is dat wss een mooi uitgangspunt voor je eerste sprintcilinder.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 5-5-2008 8:57 Print reply
Posts: 856
ja wil aan de cilinder zelf niks doen. laat ik gewoon over aan iemand die er ervaring mee heeft. dus als iemand een goede tuner weet, laat het me dan weten. ik hoop dat ik via de brommerzaak hier in de buurt m'n cilinder kan tunen.

maar ik ga zelf eerst met m'n membraam aan de gang. als ik verder nog vragen heb horen jullie het wel.
 
Henk-88 5-5-2008 8:59 Print reply

Posts: 26703
Ok, en VEEEEL suc6
En maak ff een projectje aan idd

edit: ik zie 'm al

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-5-2008 om 9:01 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 4102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved