Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ikke ken RS krijgen, lees verder!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4958 - Ikke ken RS krijgen, lees verder!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 4-8-2002?16:08 Print topicpost

Posts: 2716
Mooi dingetje, oud type, '94 ofsow, Chesterfield (zwart dus).
Set-up;
* 74cc Top (Racing of Performances) cil,
* Metrakit uitlaat,
* 19mm AMAL carb,
* 4 kleps Adige membraam
* nieuwe banden + tandwielen + ket
* achterrem niet geweldig, wel op te lossen,
* powerfilter,
* HEEL BELANGRIJK; HPI!!!
en verder weet ik het niet meer, owja, Top Nogiets krukas en 4 mnd. gelden gereviseerd, met bonnen van álle onderdelen en de revisie, en de originele ontsteking + lampen + dashboard e.d. zijn aanwezig...
VOOR MAAR 850 PLEURO!!! en het ding komt van een vriend van een goede kameraad van me...
Lijkt me wel kewl...

Maar zijn er met deze set-up ook nog dingen waar ik op moet letten naast dat wat in Michiel z'n topic staat??

[This message is edited by MT7 Racer on 4-8-2002 16:17]
 

gran turismo 4-8-2002?16:42 Print reply
Posts: 735
Als ie al 8 jaar met die 70cc rijd zal het hele blok/brommer wel behoorlijk afgeracht zijn.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Chris. 4-8-2002?17:11 Print reply
Posts: 83
Quote:
Originally posted by: - ViPER -?

Als ie al 8 jaar met die 70cc rijd zal het hele blok/brommer wel behoorlijk afgeracht zijn.

ik zou hem kopen je hebt meschien nog wat kleine reperaties eraan ofzo maar dan zeg je gewoon ik koop hem voor 800 euro dan kun je er nog voor 50 aan repareren.
 
gran turismo 4-8-2002?18:18 Print reply
Posts: 735
Zou me niks verbazen als er speling op de big end zit, knap als je dat voor 50 eypo kan fixen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
-Michiel RS- 4-8-2002?20:08 Print reply
Posts: 2803
blok is toch gereviseerd ?
Die eerste Rs modellen zijn gewoon niet zo heel duur meer, die zitten rond de 1000 euro, deze zal wel een 4 kante koplamp hebben (minder mooi) en veel km's op de teller en al aardig wat krassen hier en daar wiellagers,tandwielen en ketting en remblokken misschien aan vervanging toe, etc etc. misschien wat elektro problemen, startmotor heeft hij niet meer want dat heb je met hpi enne doordat er een 70cc op zit is hij vaak ook wat lager in prijs dan dat ie origineel is.

je moet gewoon kijken, dat zegt het meest

[This message is edited by -Michiel- on 4-8-2002 20:13]
 
Steve_ZHC 5-8-2002?02:44 Print reply

Posts: 2716
als ik hem koop, en dat lijkt me vet strak, dan zet ik wel weer het originele filter erop, en de HPI vervang ik weer door de originele ontsteking, die kan ik altijd nog wel kwijt.
Maar de brommer rijdt nog niet zo lang met deze set-up denk ik, de krukas is nieuw iig, de cilinder ook, de uitlaat is geloof ik ook (vrij) nieuw, alleen tja, ik vind het gewoon zo zonde om m'n MT weg te doen na ?l die moeite snappen jullie?
Ik heb btw niet zoveel problemen met enkele pikjes uit de lak, of wat krasjes, da's niet zo erg want dat houdt je toch altijd.
Volgende week kwam hij ff langs, maar ik vind hem wel mooi, jammer dat ze bij Appie de RS Extrema's niet meer produceren, die vind ik z? mooi, maar een RS is altijd een soort droom geweest...
 
megieltje 6-8-2002?12:40 Print reply
Posts: 7
voor die prijs zou ik hem gewoon kopen,
maar als je die prijs hoort dan zou je hoger verwachten met die nieuwe set ups, en dan is er waarschijnlijk toch iets mis.

:(
 
Steve_ZHC 6-8-2002?14:21 Print reply

Posts: 2716
ja klopt;
de achterrem...het gaatje van de ontluchtingsnippel is schroefdraadloos zeg maar.
maar da's een kwestie van gat uitboren, nieuw draad tappen en bout erin draaien, enige nadeel is dan dat je bij het ontluchten de bout er helemaal uit moet draaien i.p.v. gewoon ff los draaien, maar dat is voor mij geen probleem, ik was nl. a-technisch toen ik mijn MT kreeg, en nu sloop ik zo mijn motorblok cpl. uit elkaar en dan weer in elkaar zoals het hoort...
 
B3AST 7-8-2002?17:52 Print reply
Posts: 2469
ja jonge dat is makkelijk te fixen, gewoonm halen die banaan, en die HPI mag je aan mij geven die ga ik rustig op me NSR bouwen dan

je moet gewoon ff loeren, en als ie 4 maand geleden gereficeerd is + nieuwe krukas lijkt het me dat ie echt geen big-end speling heeft ofso hoor (tenzij de zuiger en de cylinderkop mekaar erg liev vinden en die dude dat niet door had/lomp is)
 
- insane in the brain -
Chris. 7-8-2002?18:36 Print reply
Posts: 83
gewoon zoals ik zei je gaat erheen en zegt ik neem hem nu mee voor 800 en dan haal je je voor die 50 euro een setje nieuwe remblokken en een volle tank en dan maar knallen.

ps kom je ermee naar de brabant meeting???? lijkt me wel heftig
 
Blukaap 7-8-2002?18:50 Print reply

Posts: 10006
Hij woont in groningen .
 
Bastila is lief
Nasic 7-8-2002?19:25 Print reply
Posts: 890
lijkt me wel een leuk ding, maar let op wat je koopt, anders kun je hele dagen gaan sleutelen.

bijvoorbeeld bij die hpi zet ik ook mijn vraagtekens.... waarom koopt ie zon dure onsteking op een oudere brommer? zou de originele fucked up zijn?

pas dus heeeeel goed op wat je koopt, want ik heb ook een sleutelbak van een rs gehad, en je krijgt er echt spijt van, ook omdat aprilia-shit uber duur is.
 
Ducati 900SS
RastaPasta 7-8-2002?21:03 Print reply
Posts: 92
Quote:
Originally posted by: Nasic Siwarn?'Rie-eg-goe'
pas dus heeeeel goed op wat je koopt, want ik heb ook een sleutelbak van een rs gehad, en je krijgt er echt spijt van, ook omdat aprilia-shit uber duur is.

Yep, echt heeeeeeeeel goed kijken... Ik heb een (helaas nog een beetje oudere) Appie gekoopt en delen ervoor zijn met bv Honda vergleken ongeloofelijk duur :p
Maarja, ik hou van mijn brommer
 
Neonlampje 7-8-2002?22:16 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

ja jonge dat is makkelijk te fixen, gewoonm halen die banaan, en die HPI mag je aan mij geven die ga ik rustig op me NSR bouwen dan

je moet gewoon ff loeren, en als ie 4 maand geleden gereficeerd is + nieuwe krukas lijkt het me dat ie echt geen big-end speling heeft ofso hoor (tenzij de zuiger en de cylinderkop mekaar erg liev vinden en die dude dat niet door had/lomp is)
haha over lomp gesproken, ik heb stefan een cylinder zien tunen (te lijf zien gaan) met een bijl!! neej dat is niet rs-waardig, AANMIJGEVEN!!
 
Steve_ZHC 8-8-2002?01:33 Print reply

Posts: 2716
Ok als ik hem eenmaal heb mag je best mijn HPI overnemen hoor, helemaal cpl. voor 150 euro, want ja, ik zal denk ik minder moeten krijgen voor mijn MT dan dat 'ie waard is, en dan zal ik toch geld moeten lenen :a :p en dat moet terug betaald worden binnen zo kort mogelijke tijd.
Hehehe.
Waarom lach ik? ik zat net te bedenken dat ik een BV ga oprichten; "Appie RS voor Stefan finianciering B.V."
Geintje, het wordt een N.V. en ik ga de AEX ff opkrikken. "Winstwaarschuwing N.V."
Maar ja, al iemand een ander weet die de MT ook wel wil kopen voor 700 euro, dan mag dat ook wel ben ik bang...
 
NSR RULEZZ 15-8-2002?01:12 Print reply

Posts: 4934
heb i hem al?? kben benieuwd ook meteen ff foto's makuh als je hem hebt
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved