Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Probleem Mtxr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49576 - Probleem Mtxr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda cruiser 4-5-2008 15:14 Print topicpost
Posts: 78
Ik heb onlangs men MTX50r volledig gereviseerd en
setup;
50cc charmo
originele kop
16mm met 105 sproeier (origineel is 125)
nieuwe lagers, keerringen, pakkingen,...

maar zopas starte ik mijn mtx voor het eerst na 5 jaar
en als ik volgas trek blijft men teller tussen de 6000 a 7000 toeren schommelen en wil jiet hoger gaan
ringel is uit de uitlaat
zie filmpje

http://nl.youtube.com/watch?v=miVyx0O7i8g

wie kan mij helpe ?
 

Derbi-Olaf 4-5-2008 15:18 Print reply

Posts: 14999
heeft ook wel wat weg van een verstopt luchtfilter?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda cruiser 4-5-2008 15:20 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
heeft ook wel wat weg van een verstopt luchtfilter?


ik heb zojuist laten draaien zonder luchtfilter aangekoppeld zelfde resultaat maar dan met meer lawaai
 
Derbi-Olaf 4-5-2008 15:23 Print reply

Posts: 14999
en voor de rest is die niet elektronisch begrenst o.i.d.?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda cruiser 4-5-2008 15:25 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
en voor de rest is die niet elektronisch begrenst o.i.d.?


nee kabelboom is volledig gecheckt
ik heb de bobine ook al verwisseld alsook de ontsteking om te vergelijken maar nog steeds hetzelfde resultaat

 
Red-dragon 4-5-2008 15:25 Print reply

Posts: 1486
Als ie 5 jaar stil heeft gestaan, heb je dan wel het hele spul schoongemaakt van binnen, nieuwe benzine erin ed?

Of begrijp ik je verkeerd? Zo pas gereviseerd maar wel 5 jaar stil gestaan, wat is het nou?

Bougie vonkt ook mooi? (blauw)

Dit bericht is gewijzigd door Red-dragon op 4-5-2008 om 15:26 uur.
 
Fly like an Eagle...
Sj_dt 4-5-2008 15:27 Print reply
Posts: 886
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.

maar heb je hem wel afgesteld?
want je zegt dat origineel 125 in je carb zit, maar nu 105. hoe kom je erbij dat er origineel 125 in zit? bedoel je dat die er voorheen in zat? dan zou ik die er weer in doen

Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 4-5-2008 om 15:27 uur.
 
honda cruiser 4-5-2008 15:27 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Als ie 5 jaar stil heeft gestaan, heb je dan wel het hele spul schoongemaakt van binnen, nieuwe benzine erin ed?

Of begrijp ik je verkeerd? Zo pas gereviseerd maar wel 5 jaar stil gestaan, wat is het nou?


brommer stond 5 jaar stil is nu zojuist volledig gereviseerd alle beschadigde stukken nieuw en al de rest ook gekuist
 
honda cruiser 4-5-2008 15:28 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.

maar heb je hem wel afgesteld?


afgesteld ? met stroboscoop de onsteking juist gezet en varb staat ong. juist maar dit kan noet zo'n probleem veroorzaken

 
honda cruiser 4-5-2008 15:29 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.

maar heb je hem wel afgesteld?
want je zegt dat origineel 125 in je carb zit, maar nu 105. hoe kom je erbij dat er origineel 125 in zit? bedoel je dat die er voorheen in zat? dan zou ik die er weer in doen

Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 4-5-2008 om 15:27 uur.


he WPHB geeft aan dat er een 125 in moet maar deze had ik momenteel niet voor handen en voorlopig zit er een 105 in maar dan nog zou dit het probleem nie zo groot maken
 
Sj_dt 4-5-2008 15:30 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]


afgesteld ? met stroboscoop de onsteking juist gezet en varb staat ong. juist maar dit kan noet zo'n probleem veroorzaken



nou als hij extreem slecht afgesteld is denk ik dat het wel kan dat hij niet boven de 7000 toeren komt

 
Sj_dt 4-5-2008 15:31 Print reply
Posts: 886
heb jij een afstelapparaat ofzo?
maar als hij 125 aangeeft dan moet je die er sowieso in gaan doen, want als je teveel met die 105 rijd, dan houd je zuiger en cilinder het niet lang uit
 
honda cruiser 4-5-2008 15:35 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
heb jij een afstelapparaat ofzo?
maar als hij 125 aangeeft dan moet je die er sowieso in gaan doen, want als je teveel met die 105 rijd, dan houd je zuiger en cilinder het niet lang uit



ja ik heb een stroboscoop om men onsteking juist te zetten
akkoord deze week ga ik naar de bromboer voor een 125 sproeier
maar voglgens mij ligt daar het probleem niet
 
MaartenGerlo 4-5-2008 18:33 Print reply
Posts: 556
125 sproeier, geloof ik nooit.
bij alle mtxen die ik al gehad heb zit er rond de 90-100 in..

en stroboscoop is niet nodig om ontsteking af te stellen hoor ,gewoon streepjes gelijk zetten en mss iets voorontsteking.

ik zou eerst eens wat met de sproiers proberen kloten, als je blok gereviseerd is en goed gedaan moet hij goed draaien.
membraam al eens gecheckt btw?

Mvg

 
honda cruiser 4-5-2008 19:17 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
125 sproeier, geloof ik nooit.
bij alle mtxen die ik al gehad heb zit er rond de 90-100 in..

en stroboscoop is niet nodig om ontsteking af te stellen hoor ,gewoon streepjes gelijk zetten en mss iets voorontsteking.

ik zou eerst eens wat met de sproiers proberen kloten, als je blok gereviseerd is en goed gedaan moet hij goed draaien.
membraam al eens gecheckt btw?

Mvg



in het WPHB van Honda MBX (wat zelfde blok is als MTX) staat 125
ontsteking staat juist.
membraam heb ik ook al eens verwisseld met een ander en had hetzelde resultaat
 
MaartenGerlo 4-5-2008 19:23 Print reply
Posts: 556
das toch toevallig ni van nen mbx80 he?
want 125 is in mijn ogen gewoon teveel.

ebde de carbu al eens uitgekuist?
had ik bij demijnen ook wel eens..

al eens gekeken naar valse lucht?

Mvg
 

Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved