Derbi-Olaf |
4-5-2008 15:18 |
Posts: 14999 |
heeft ook wel wat weg van een verstopt luchtfilter?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:20 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
heeft ook wel wat weg van een verstopt luchtfilter?
ik heb zojuist laten draaien zonder luchtfilter aangekoppeld zelfde resultaat maar dan met meer lawaai
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
4-5-2008 15:23 |
Posts: 14999 |
en voor de rest is die niet elektronisch begrenst o.i.d.?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:25 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
en voor de rest is die niet elektronisch begrenst o.i.d.?
nee kabelboom is volledig gecheckt
ik heb de bobine ook al verwisseld alsook de ontsteking om te vergelijken maar nog steeds hetzelfde resultaat
|
|
|
|
Red-dragon |
4-5-2008 15:25 |
Posts: 1486 |
Als ie 5 jaar stil heeft gestaan, heb je dan wel het hele spul schoongemaakt van binnen, nieuwe benzine erin ed?
Of begrijp ik je verkeerd? Zo pas gereviseerd maar wel 5 jaar stil gestaan, wat is het nou?
Bougie vonkt ook mooi? (blauw)
Dit bericht is gewijzigd door Red-dragon op 4-5-2008 om 15:26 uur.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
Sj_dt |
4-5-2008 15:27 |
Posts: 886 |
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.
maar heb je hem wel afgesteld?
want je zegt dat origineel 125 in je carb zit, maar nu 105. hoe kom je erbij dat er origineel 125 in zit? bedoel je dat die er voorheen in zat? dan zou ik die er weer in doen
Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 4-5-2008 om 15:27 uur.
|
|
|
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:27 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Als ie 5 jaar stil heeft gestaan, heb je dan wel het hele spul schoongemaakt van binnen, nieuwe benzine erin ed?
Of begrijp ik je verkeerd? Zo pas gereviseerd maar wel 5 jaar stil gestaan, wat is het nou?
brommer stond 5 jaar stil is nu zojuist volledig gereviseerd alle beschadigde stukken nieuw en al de rest ook gekuist
|
|
|
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:28 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.
maar heb je hem wel afgesteld?
afgesteld ? met stroboscoop de onsteking juist gezet en varb staat ong. juist maar dit kan noet zo'n probleem veroorzaken
|
|
|
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:29 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik denk dat hij bedoelt dat hij 5 jaar stil heeft gestaan, vervolgens na die 5 jaar het blok gereviseerd en nu dan voor het eerst weer gestart heeft.
maar heb je hem wel afgesteld?
want je zegt dat origineel 125 in je carb zit, maar nu 105. hoe kom je erbij dat er origineel 125 in zit? bedoel je dat die er voorheen in zat? dan zou ik die er weer in doen
Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 4-5-2008 om 15:27 uur.
he WPHB geeft aan dat er een 125 in moet maar deze had ik momenteel niet voor handen en voorlopig zit er een 105 in maar dan nog zou dit het probleem nie zo groot maken
|
|
|
|
Sj_dt |
4-5-2008 15:30 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]
afgesteld ? met stroboscoop de onsteking juist gezet en varb staat ong. juist maar dit kan noet zo'n probleem veroorzaken
nou als hij extreem slecht afgesteld is denk ik dat het wel kan dat hij niet boven de 7000 toeren komt
|
|
|
|
Sj_dt |
4-5-2008 15:31 |
Posts: 886 |
heb jij een afstelapparaat ofzo?
maar als hij 125 aangeeft dan moet je die er sowieso in gaan doen, want als je teveel met die 105 rijd, dan houd je zuiger en cilinder het niet lang uit
|
|
|
|
honda cruiser |
4-5-2008 15:35 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
heb jij een afstelapparaat ofzo?
maar als hij 125 aangeeft dan moet je die er sowieso in gaan doen, want als je teveel met die 105 rijd, dan houd je zuiger en cilinder het niet lang uit
ja ik heb een stroboscoop om men onsteking juist te zetten
akkoord deze week ga ik naar de bromboer voor een 125 sproeier
maar voglgens mij ligt daar het probleem niet
|
|
|
|
MaartenGerlo |
4-5-2008 18:33 |
Posts: 556 |
125 sproeier, geloof ik nooit.
bij alle mtxen die ik al gehad heb zit er rond de 90-100 in..
en stroboscoop is niet nodig om ontsteking af te stellen hoor ,gewoon streepjes gelijk zetten en mss iets voorontsteking.
ik zou eerst eens wat met de sproiers proberen kloten, als je blok gereviseerd is en goed gedaan moet hij goed draaien.
membraam al eens gecheckt btw?
Mvg
|
|
|
|
honda cruiser |
4-5-2008 19:17 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
125 sproeier, geloof ik nooit.
bij alle mtxen die ik al gehad heb zit er rond de 90-100 in..
en stroboscoop is niet nodig om ontsteking af te stellen hoor ,gewoon streepjes gelijk zetten en mss iets voorontsteking.
ik zou eerst eens wat met de sproiers proberen kloten, als je blok gereviseerd is en goed gedaan moet hij goed draaien.
membraam al eens gecheckt btw?
Mvg
in het WPHB van Honda MBX (wat zelfde blok is als MTX) staat 125
ontsteking staat juist.
membraam heb ik ook al eens verwisseld met een ander en had hetzelde resultaat
|
|
|
|
MaartenGerlo |
4-5-2008 19:23 |
Posts: 556 |
das toch toevallig ni van nen mbx80 he?
want 125 is in mijn ogen gewoon teveel.
ebde de carbu al eens uitgekuist?
had ik bij demijnen ook wel eens..
al eens gekeken naar valse lucht?
Mvg
|
|
|
|