Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pas vork mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49573 - pas vork mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nielskempen 3-5-2008 22:29 Print topicpost

Posts: 469
hoi ik vertrouw dei voorvorkjes van honda mb niet zo dus ik dat al een beetje te kijken op internet naar een andere (dikker) passende voorvork
maar heeb iemand ervaring of weet welke vork toevalling past in het balhoofd
een beetje aanpassen kan wel maar het gaat me er om dat ie zo op het balhoofd pas
 

ikkejw 3-5-2008 22:30 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielskempen
hoi ik vertrouw dei voorvorkjes van honda mb niet zo dus ik dat al een beetje te kijken op internet naar een andere (dikker) passende voorvork
maar heeb iemand ervaring of weet welke vork toevalling past in het balhoofd
een beetje aanpassen kan wel maar het gaat me er om dat ie zo op het balhoofd pas



NSR vork, past er zo in

moet je wel NSR kroonplaten/stuur/rem erbij hebben
 
Preserve nature - Always wear a helmet
nielskempen 3-5-2008 22:31 Print reply

Posts: 469
daar d8 ik ok al aan maar die zijn tog even dik ???
of niet ???
 
ikkejw 3-5-2008 22:33 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielskempen
daar d8 ik ok al aan maar die zijn tog even dik ???
of niet ???



nee NSR voorvork is 31 mm ofzo. en MB is 27.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
rik hulkenberg 3-5-2008 22:33 Print reply

Posts: 10029
nee zijn dikker wat ben je van plan met je mb dan ? die voorvorken kunnen ook nog wel het een en ander hebben
 
nielskempen 3-5-2008 22:36 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
nee zijn dikker wat ben je van plan met je mb dan ? die voorvorken kunnen ook nog wel het een en ander hebben


het is ook niet helemaal nix maar als ik een stukkie gras pak zit ie wel eens op t end en een dikkere is mooier
en deze zijn nou niet dat je zegt heel stevig
 
Thijsje 3-5-2008 22:37 Print reply

Posts: 1687
zijn best wel stevig hoor, die vorkjes van mb..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ikkejw 3-5-2008 22:39 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielskempen
[...]


het is ook niet helemaal nix maar als ik een stukkie gras pak zit ie wel eens op t end en een dikkere is mooier
en deze zijn nou niet dat je zegt heel stevig



dan moet je je voorvork olie eens bijvullen, wordt ie al veel stugger van
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 3-5-2008 22:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



dan moet je je voorvork olie eens bijvullen, wordt ie al veel stugger van

niet echt?
de veren bepalen de stugheid, de olie de demping
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 3-5-2008 22:41 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

niet echt?
de veren bepalen de stugheid, de olie de demping



jaa ik bedoel dat ie dan minder snel tegen de onderpoten klapt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 3-5-2008 22:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



jaa ik bedoel dat ie dan minder snel tegen de onderpoten klapt

ahzo..
ingaande demping nzo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
nielskempen 3-5-2008 22:44 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



jaa ik bedoel dat ie dan minder snel tegen de onderpoten klapt


heb al gedaan :P
hoe meer olie hoe minder ver je m in kan drukken
want het is een gesloten systeem dus mee olie is minder lucht
en lucht kan je samendrukken en olie niet dus minder lucht in minder inveren
vriend van me had m helemaal vol gedaan met olie die veerde dus niet meer

 
Derbi-Olaf 3-5-2008 22:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielskempen
[...]


heb al gedaan :P
hoe meer olie hoe minder ver je m in kan drukken
want het is een gesloten systeem dus mee olie is minder lucht
en lucht kan je samendrukken en olie niet dus minder lucht in minder inveren
vriend van me had m helemaal vol gedaan met olie die veerde dus niet meer


nee,, dan klappen je keerringen deruit.. duh
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
nielskempen 3-5-2008 22:49 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

nee,, dan klappen je keerringen deruit.. duh


dat d8 ik ook maar we hebben er mee op t weiland gereden want hij had het eerst niet door ze keringen zijn onderhand wel lek maar ze klapten niet daar ston ik ook van te kijken het is de mb van rob v velsen
 
mbrulezzz 3-5-2008 23:25 Print reply

Posts: 2084
je kan ook een mbx voorvork pakken die zijn ook dikker maar dan moet je ook wel weer een onderstekroonplaat erbij hebben.(van een mbx dus)
 
MB racing
Saknet 4-5-2008 1:13 Print reply

Posts: 10355
en het stuur gebeuren, want een mb stuur moet je eerst uitboren voor je die mbx vork eraan vast kan draaien

ik heb zelf een honda ns1 voorvork nu in een mb, maar of ze hem aan hebben moeten passen weet ik zo niet (zo gekocht)

verder kan ik je wel vertellen dat ik een paar jaar met een mb voorvork heb gereden die daarvoor zon 30 graden uit koers heeft gestaan..

bij een auto bedrijf recht gemaakt door mn pa, wel naderhand even gecontroleerd op haarscheurtjes.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-5-2008 om 1:18 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved