Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - tem- meter mtxr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49558 - tem- meter mtxr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda cruiser 3-5-2008 13:13 Print topicpost
Posts: 78
ik heb onlangs een nieuwe teller geplaatst en men blok gereviseerd maar als ik nu mijn contact aan leg gebeurd er dit (''zie foto')

[img][/img]



en als ik nu men brommer een tijdje laat draaien gebeurt er dit (''zie foto')


[img][/img]

weet er iemand hoe dit komt en hoe dit hersteld moet worden ???
 

Jelle rs50 3-5-2008 13:26 Print reply
Posts: 521
mss nieuwe temp meter in je cil kop?
 
Makrolon 3-5-2008 13:31 Print reply

Posts: 6733
heb je wel een temp sensor in je blok die bij de meter in je cockpit hoort? t kan zijn dat de sensor in je blok met andere waarden werkt. daarom gaat ie als je motor nog koud is ook al naar het midden wss.
 
KTM 525 EXC Supermoto
honda cruiser 3-5-2008 14:25 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
mss nieuwe temp meter in je cil kop?



het moet wel een betaalbare oplossing blijven hoor
 
honda cruiser 3-5-2008 14:28 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
heb je wel een temp sensor in je blok die bij de meter in je cockpit hoort? t kan zijn dat de sensor in je blok met andere waarden werkt. daarom gaat ie als je motor nog koud is ook al naar het midden wss.



deze zouden toch alltijd moeten overeenstemmen
mijn blok is wel afkomstig van een Honda NSR en mijn teller van een MTX maar logischerwijs zou dit toch geen probleem mogen opleveren ?
 
robinderbigpr 3-5-2008 14:43 Print reply
Posts: 116
dan zou een mtx blok warmer zijn dan een NSR whhaha nou idd dat is denk ik niet zo
maar ik dek dat je ff nieuwe sensor moet kope maar ken je niet iemand met een honda doe je z`n sensor er toch ff in als die het dan goed doet dan koop je een nieuwe honda onderdelen koste toch niet zoveel?

Dit bericht is gewijzigd door robinderbigpr op 3-5-2008 om 14:44 uur.
 
honda cruiser 3-5-2008 14:52 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinderbigpr
dan zou een mtx blok warmer zijn dan een NSR whhaha nou idd dat is denk ik niet zo
maar ik dek dat je ff nieuwe sensor moet kope maar ken je niet iemand met een honda doe je z`n sensor er toch ff in als die het dan goed doet dan koop je een nieuwe honda onderdelen koste toch niet zoveel?

Dit bericht is gewijzigd door robinderbigpr op 3-5-2008 om 14:44 uur.


de sensor in de cilinderkop werkt nog heb ik reeds gecontroleerd via het WPHB ik heb zojuist een andere teller op aangesloten maar die doet totaal niets blijft gewoon staan.

weet er soms iemand hoe je dat tempmetertje kunt testen of controleren en waar de wijzer ong. moet staat bij stationair toerental ?
 
Geared 3-5-2008 14:58 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]


de sensor in de cilinderkop werkt nog heb ik reeds gecontroleerd via het WPHB ik heb zojuist een andere teller op aangesloten maar die doet totaal niets blijft gewoon staan.

weet er soms iemand hoe je dat tempmetertje kunt testen of controleren en waar de wijzer ong. moet staat bij stationair toerental ?

dat ligt eraan hoe warm je blok is als je er een eindje mee gaat rijden moet die wel warmer worden.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
honda cruiser 3-5-2008 15:34 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

dat ligt eraan hoe warm je blok is als je er een eindje mee gaat rijden moet die wel warmer worden.



ja akkoord maar ik heb nu reeds 3 tellers liggen maar ik weet wel niet of ze werken ik heb 2 tellers die bij stationair direct over het rood gaan en 1 teller die bij stationair niet beweegt ?
 
Banaan 3-5-2008 15:35 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]



ja akkoord maar ik heb nu reeds 3 tellers liggen maar ik weet wel niet of ze werken ik heb 2 tellers die bij stationair direct over het rood gaan en 1 teller die bij stationair niet beweegt ?


ga een stukje rijden met diegene die bij stationair niet beweegt, en kijk of die dan wel wat gaat doen

 
ikkejw 3-5-2008 15:38 Print reply

Posts: 9886
wordt ie niet gewoon ècht veel te heet?


 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda cruiser 3-5-2008 15:43 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wordt ie niet gewoon ècht veel te heet?





het blok is wel volledig gereviseerd,
wat zou dan de oorzaak kunnnen zijn van dit te heet worden, en hoe kan ik dit dan controleren?
 
honda cruiser 3-5-2008 16:08 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


ga een stukje rijden met diegene die bij stationair niet beweegt, en kijk of die dan wel wat gaat doen




nu heb ik 1 meeter die bij koude motor op rood staat en 2 meeters die bij koude motor niet bewegen


paar keer rijden akkoord maar wat als de motor daadwerkelijk niet gekoeld word ? kans op warmloper ??
 
Geared 3-5-2008 18:26 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]



nu heb ik 1 meeter die bij koude motor op rood staat en 2 meeters die bij koude motor niet bewegen


paar keer rijden akkoord maar wat als de motor daadwerkelijk niet gekoeld word ? kans op warmloper ??

stomme vraag misschien, maar heb je er wel kvs in gedaan?
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
vespa_hein 3-5-2008 18:38 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

stomme vraag misschien, maar heb je er wel kvs in gedaan?


en als je dat hebt gedaan goed ontlucht?
 
honda cruiser 3-5-2008 19:04 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
[...]


en als je dat hebt gedaan goed ontlucht?



ja goed ? wat versta je onder goed ? je kan toch alleen maar die bout uitdraaien gas geven en wavhten tot er geen lucht meer komt ?
 

Dit topic is 1961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved