Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Reviseren NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49552 - Reviseren NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Freerk 2-5-2008 22:15 Print topicpost
Posts: 441
Momenteel zit ik een beetje vast met het reviseren van mijn NSR blok .

Na nieuwe lagers en nieuwe krukas in het blok te hebben gezet, is er alleen met veel kracht beweging in het geheel te krijgen.

Het blok is niet met extreem geweld oid in elkaar gezet, gewoon met langere blokbouten de cartners naar elkaar toe trekken. Wanneer de blokbouten een beetje los gedraaid worden gaat het al beter, maar nog steeds zwaar. De lagers zelf wouden prima draaien toen de krukas erin gekomen is...
 
Nsr ownt :)

mtx-motard 2-5-2008 22:16 Print reply

Posts: 14947
krukas gericht?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Freerk 2-5-2008 22:18 Print reply
Posts: 441
De krukas zit er op het oog prima in. Het vreemde is juist dat wanneer de blokboutjes aangedraaid worden het geheel slecht draait. Wanneer ze iets losser zitten (zo los dat de olie er ook zo uit kan sijpelen..) is er niks aan het handje.
 
Nsr ownt :)
mtx-motard 2-5-2008 22:20 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freerk
De krukas zit er op het oog prima in. Het vreemde is juist dat wanneer de blokboutjes aangedraaid worden het geheel slecht draait. Wanneer ze iets losser zitten (zo los dat de olie er ook zo uit kan sijpelen..) is er niks aan het handje.


hmm dat hoord idd niet.

bouten moeten op een bepaald moment staan (zie handleiding)

wss is het iets wat tegen een lager aan drukt. denk aan de primeare as, en krukas/drijfstang.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 2-5-2008 22:21 Print reply

Posts: 13830
miss de krukas lagers er niet helemaal tot het einde in/op ?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Derbi-Olaf 2-5-2008 22:22 Print reply

Posts: 14999
wat voor pakking heb je tussen je carterhelften?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
MaartenGerlo 2-5-2008 22:46 Print reply
Posts: 556
toevallig vloekbare pakking tussen je carterhelften?

Mvg
 
Freerk 2-5-2008 22:48 Print reply
Posts: 441
Denk dat de lagers er wel goed inzitten, ziet er allemaal prima uit en even ver als de oude lagers. Het vreemde is dat wanneer de boutjes allemaal vast gedraaid zijn de balansas muur vast zit (tandwiel is met de hand niet in beweging te krijgen. Wanneer de boutjes wat losser zitten is is die wel goed te draaien.

De pakking is van dezelfde dikte als die die eruit kwam en tevens zit er ook nog vloeibare pakking tussen. De vloeibare pakking is netjes aangebracht, kan me niet voorstellen dat het er tussenuit geknepen is...

Dit bericht is gewijzigd door Freerk op 2-5-2008 om 22:49 uur.
 
Nsr ownt :)
erwinko 2-5-2008 22:57 Print reply

Posts: 1012
misschien even met een kunstof hamer de spanning uit het blok tikken?
 
Vuile Beunkoe 2-5-2008 23:52 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
misschien even met een kunstof hamer de spanning uit het blok tikken?

Beste oplossing dit
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Freerk 3-5-2008 0:02 Print reply
Posts: 441
Dus alle boutjes allemaal vast draaien en dan met een rubberen hamer hier en daar op het blok tikken zou dit moeten verhelpen?
 
Nsr ownt :)
nielskempen 3-5-2008 0:09 Print reply

Posts: 469
zit je balans as dan gwn niet scheef en zet het blok eens in elkaar zonder balansas draait het zooitje dan wel weet je in ieder gevan waar het brob ligt
 
TubeLess-90 3-5-2008 6:22 Print reply

Posts: 629
Precies het zelfde probleem gehad als jouw.
Zoals ik het hoor heb je dus niet gekeken of je krukas in het midden van je 2 carters staat?...

Wat je moet doen, je 2 carters waar je krukas in zit aan mekaar vast maken met krukas en nieuwe lagers etc. er in.
Wanneer de krukas er in zit, en hij gaat nog stroef... Pak een kunststof hamer en eventueel een stukje hout en kijk aan welke kan de krukas aanloopt tegen het carter.
Waarschijnlijk zit er teveel spanning op het geheel en zal een van de krukas zeikanten het carter raken.

Sla dus rustig aan de goede kant van de krukas tegen het uiteinde en waarschijnlijk zal hij steeds makkelijker gaan draaien.

Sla wel met beetje gevoel, niet dat je de draaideinde kapot gaat slaan!

Succes ermee,
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
G33RT 3-5-2008 11:54 Print reply
Posts: 376
Wat hier boven vermeld staat is de beste oplossing, daarnaast kan je ook nog even een moer op je krukas draaien en met een sleutel het hele zooitje langzaam rond draaien, en ondertussen rustig kloppen...

Het is trouwens normaal dat het allemaal wat zwaarder draait dan normaal, dus voor de eerste keer starten even in de versnelling zetten en de straat op en neer lopen, zodat alles even goed heeft gedraait.

Suc6 verder.
 
Freerk 12-5-2008 0:41 Print reply
Posts: 441
Inmiddels al een beetje verder, maar het zit me nog steeds niet lekker. Heb de boutjes eerst helemaal vast gezet (vast is vast) en toen de blokolie er in gedaan. Toen was het geheel zowel aan het vliegwiel als met de kickstart niet in beweging te krijgen. Na de boutjes iets lossers te hebben gedraaid (zo los dat de olie er net niet uit komt) was er met de kickstart net beweging in te krijgen.

Na lang wikke en wegen toch maar doorgezet en geprobeerd om de brommer aan te kunnen lopen. In de vier geprobeerd met twee man aan te lopen, ondanks hij zo nu en dan door slipte in de koppeling deed die zo nu en dan een werkslag (plof uit de uitlaat van de cilinder).

Na een tijdje lukte het net in de eerste versnelling en heeft de brommer dan ook zelf een 20meter gereden @ 4/5k RPM.

Het is zeker dat het blok afgeremd wordt door de ballansas die er goed in zit..

Probleem
* Blokboutjes te vast?
* Spanning op het blok waardoor de ballansas niet draaien wil?

Opties
* Uitlaat er op zetten en morgen nog even een marathon met de brommer lopen in de hoop dat het nog steeds lichter gaat.
* Blok maar weer uit elkaar trekken om er weer achter te komen dat er niks fout zit?
* Blok schop meegeven richting bromboer

Dit bericht is gewijzigd door Freerk op 12-5-2008 om 0:42 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Freerk op 12-5-2008 om 11:26 uur.
 
Nsr ownt :)
Freerk 12-5-2008 11:23 Print reply
Posts: 441
Schopje...
 
Nsr ownt :)

Dit topic is 1652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved