Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sneller optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49537 - sneller optrekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 1-5-2008 23:40 Print topicpost

Posts: 4664
kan je met de volgende set-up lekker optrekken?
standaart cillinder (50cc)
16mm cab
70cc techno uitlaat
powerfilter


ik heb nu
70cc cillinder
18mm cab
70cc techno uitlaat
powerfilter

en die vind ik zo extreem chill optrekken maar 120 vink te hard en een begrenzer is haatvol
dus ik wil wat langzamer gaan maar tog goed op blijven trekken

is dit een goede set-up dan of zalk doen
70cc cillinder
13mm cab
50cc uitlaat
powerfilter


of heb nog een ander advies waardoor die lekker trekt maar niet al te hard gaat
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

d.m. 2-5-2008 0:05 Print reply
Posts: 1390
ik zou niet je carb verkleinen dan trek je alleen maar minder
misschien kan je iets met tandwielen kloten
 
Derbi Senda X-treme Pro
Slipstream 2-5-2008 0:06 Print reply

Posts: 581
Met tandwielen kloten.
Kleiner voor of groter achter. Dan ga je minder hard maar trek je harder op, je zal dan wel sneler moeten opschakelen.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Makrolon 2-5-2008 0:17 Print reply

Posts: 6733
jongens, dat is toch geen oplossing. tandwielen veranderen is alleen maar om af te stellen, dat ie goed in zn poweband blijft. niet voor je eigen smaak. je doet toch ook geen sproeier in je carb die je zelf leuk vind?
 
KTM 525 EXC Supermoto
mcdronkz 2-5-2008 0:26 Print reply

Posts: 32777
TECstar, ik snap je punt niet echt.

Je vind 'm nu extreem chill optrekken, nou, dan is 't heel simpel, gewoon zo laten.

Je hoeft van mij - en van jezelf hopelijk ook - geen 120 te rijden. Wat is het probleem dat 'ie 120 gaat ? Ben je bang voor hoge boetes ofzo ? Dat heb je met een andere setup die fraai optrekt ook.

Het veranderen van tandwielen is gewoon onzin, sowieso ga je daarmee niet "kloten". Tenzij je een brommer wilt waarmee je fulltime vol in z'n toeren zit te rijden, met name op topsnelheid.

Hou 't zoals je het nu hebt, rij gewoon normaal, dan is 'ie lekker zuinig. En zet er een begrenzer op als je bang bent voor boetes.
 
mr mike 2-5-2008 0:26 Print reply

Posts: 754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
jongens, dat is toch geen oplossing. tandwielen veranderen is alleen maar om af te stellen, dat ie goed in zn poweband blijft. niet voor je eigen smaak. je doet toch ook geen sproeier in je carb die je zelf leuk vind?


uhhm, door de tanwielen te veranderen in verhouding van elkaar ga je wel degenlijk sneller optrekken. Kijk maar eens naar je fiets versnelling (van een mountainbike)
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
Makrolon 2-5-2008 0:28 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr mike
[...]


uhhm, door de tanwielen te veranderen in verhouding van elkaar ga je wel degenlijk sneller optrekken. Kijk maar eens naar je fiets versnelling (van een mountainbike)

Onee, dat méééén je joh. lees mn post nog eens goed, en ga eens goed nadenken wat ik er nou wél mee bedoelde.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mcdronkz 2-5-2008 0:28 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr mike
[...]


uhhm, door de tanwielen te veranderen in verhouding van elkaar ga je wel degenlijk sneller optrekken. Kijk maar eens naar je fiets versnelling (van een mountainbike)


En wat gebeurt er als je in een te lichte versnelling fietst ? Juist, dat vind je niet leuk. En je brommer ook niet.
 
Makrolon 2-5-2008 0:32 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


En wat gebeurt er als je in een te lichte versnelling fietst ? Juist, dat vind je niet leuk. En je brommer ook niet.

had t niet beter kunnen zeggen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtlover 2-5-2008 0:43 Print reply

Posts: 2372
Squish goed afstellen.
 
vhtnude 2-5-2008 9:26 Print reply
Posts: 3
snelle 50
 
G33RT 2-5-2008 10:15 Print reply
Posts: 376
Zo laten en niet zeuren, je zal bijna altijd in leveren op je koppel als je andere cilinder oid gaat nemen...
 
Patrickjuh 2-5-2008 12:00 Print reply

Posts: 142
ik zou zowieso geen 70 cc cilinder met een 50 cc uitlaat doen....
 
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan.
Royal Club 2-5-2008 12:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Patrickjuh
ik zou zowieso geen 70 cc cilinder met een 50 cc uitlaat doen....

waarom niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 2-5-2008 13:46 Print reply

Posts: 4664
okee

maar me broer had eerst ook een begrenzer alleen hij had 3 verschillende geprobeert ofzo maar dan haalde hij idioot veel toeren dus geen begrenzer :P

maar ik ga ook geen 120 rijden, maar 1 rollerbank en ik heb een enorme boete+me brommer word afgepaKT

en als hij 60 op teller gaat dan krijg ik wel alsnog een boete maar veel minder hoog als 120


dus wie heb er een "perfecte" setup waarbij hij niet harder gaat als 60 en wel best lekker optrekt?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Royal Club 2-5-2008 13:47 Print reply

Posts: 60390
ik denk dat je een boel moeite moet doen wil je je nsr 120 laten lopen
met het bovenstaande zal dat dus niet lukken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved