Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - belgische ge2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49529 - belgische ge2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 20:09 Print topicpost

Posts: 72
hoi, wil misschien wel een belgische cilinder kopen, deze schijnen best lekker te rijden en betrouwbaar te zijn.
nu alleen nog een paar vraagjes:

- kan deze goed in combinatie met een techno uitlaat?
- gaat mijn brommer 'zuipen' of heeft hij gewoon een net
verbruik als ik er normaal mee rijd?
- wat kan ik het beste gebruiken 16 of 18 mm carb?

hoop dat jullie hier antwoord op hebben, vooral verbuik vind ik best belangrijk
 

Djeep 1-5-2008 20:10 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
hoi, wil misschien wel een belgische cilinder kopen, deze schijnen best lekker te rijden en betrouwbaar te zijn.
nu alleen nog een paar vraagjes:

- kan deze goed in combinatie met een techno uitlaat?
- gaat mijn brommer 'zuipen' of heeft hij gewoon een net
verbruik als ik er normaal mee rijd?
- wat kan ik het beste gebruiken 16 of 18 mm carb?

hoop dat jullie hier antwoord op hebben, vooral verbuik vind ik best belangrijk


Als jij normaal rijd, snel opschakelen, lage toeren rijden, 13mm gebruikt (of die 16 dan) dan zal verbruik meevallen.

Techno zal ie mee rijden.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
RowdyCross 1-5-2008 20:11 Print reply

Posts: 3211
Uhm hoeveel CC heeft die domme cillinder? heb er verder geen ervaring mee maar, aangezien het wss gwn 50cc is omdat je keuze maakt tussen 16 en 18 mm carb, ik denk dat 16 wel lekker loopt , en bespraard je ook weer wat brandstof. en echt heel veel verschil met je denk ook weer niet tussen 16 en 18.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
rik hulkenberg 1-5-2008 20:11 Print reply

Posts: 10029
weet niet hoe hard je wilt gaan maar zou in iedergeval de 16mm pakken keihin ?
 
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 20:14 Print reply

Posts: 72
is 12 mm (13 ken ik niet) wel genoeg, org. is het toch 16 mm?
nog een vraagje bij me opgekomen, heb nu een 4 bak, 5- of 6-bak rijd misschien wel lekkerder?
 
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 20:14 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
weet niet hoe hard je wilt gaan maar zou in iedergeval de 16mm pakken keihin ?

jah keihin idd.
 
Djeep 1-5-2008 20:23 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
is 12 mm (13 ken ik niet) wel genoeg, org. is het toch 16 mm?
nog een vraagje bij me opgekomen, heb nu een 4 bak, 5- of 6-bak rijd misschien wel lekkerder?


Wat wil je bereiken?

Zo zuinig mogelijk, of snelheid, of optrekken?

HM16.6 is 13mm... geen 12
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
RowdyCross 1-5-2008 20:25 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
is 12 mm (13 ken ik niet) wel genoeg, org. is het toch 16 mm?
nog een vraagje bij me opgekomen, heb nu een 4 bak, 5- of 6-bak rijd misschien wel lekkerder?

Ligt er maar net aan wat je gewent ben denk ik, nja met 6 versnellingen kan je natuurlijk wel wat meer spelen.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 20:32 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]

Ligt er maar net aan wat je gewent ben denk ik, nja met 6 versnellingen kan je natuurlijk wel wat meer spelen.


jah 6 bak lijkt me wel het fijnst, moet ik doe 6e versnelling als een overdrive zien?,
is het gewoon een 4 bak met 2 versnellingen er achter, of zijn de eerste vier ook anders?

ik wil idd zo zuinig mogelijk berijken, denk je dat 13 of 16 zo veel
uitmaakt?

Dit bericht is gewijzigd door xXhonda-mtx-shXx op 1-5-2008 om 20:32 uur.
 
Djeep 1-5-2008 20:33 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
[...]


jah 6 bak lijkt me wel het fijnst, moet ik doe 6e versnelling als een overdrive zien?,
is het gewoon een 4 bak met 2 versnellingen er achter, of zijn de eerste vier ook anders?


een 6bak is wel anders dan een 4 bak met 2 versnellingen erbij.

in 6 bak zijn versnellingen iets korter, en 6 is overdrive.


EDIT:

13 en 16mm maakt degelijk uit, namelijk 3mm..

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 1-5-2008 om 20:33 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
RowdyCross 1-5-2008 20:33 Print reply

Posts: 3211
Idd bij mij is 6e versnelling 22/23
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mblover 1-5-2008 20:34 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
is 12 mm (13 ken ik niet) wel genoeg, org. is het toch 16 mm?


13mm kan je gewoon afstellen, niks aan de hand.
18mm loopt wel mooi maar dan gaat je verbruik ook wel iets omhoog
16mm doet het ook best aardig.
Powerfilter doet meer aan het verbruik (en kwa snelheid merk je het nauwelijks...)


Neem nu eerst eens de carb die je hebt en stel die goed af, en kijk dan verder.

13mm is het zuinigst, 18mm gaat op een getunede cilinder het mooist lopen, en 16 is een prettige middenweg.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 1-5-2008 om 20:35 uur.
 
THOMASJEUHHH 1-5-2008 20:35 Print reply

Posts: 4159
belgische 50 rijdt super fijn,(heb er ook 3) is aan te raden met 18mm keihin en evt 6bak, jou uitlaat zal ook wel lekker lopen.
de 80 is makkelijk te halen.
en over het verbruik is niets te zeggen, dat ligt puur aan jou rijstijl.
en hij zal zowizo dubbel zoveel zuipen als ori gjol cilinder met 13mm oid
 
bwoaahhppp,,..
Makrolon 1-5-2008 20:43 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
belgische 50 rijdt super fijn,(heb er ook 3) is aan te raden met 18mm keihin en evt 6bak, jou uitlaat zal ook wel lekker lopen.
de 80 is makkelijk te halen.
en over het verbruik is niets te zeggen, dat ligt puur aan jou rijstijl.
en hij zal zowizo dubbel zoveel zuipen als ori gjol cilinder met 13mm oid

bullshit, als je normaal rijd en goed afstelt zal je bijna het zelfde verbruik halen als ori gjol.
 
KTM 525 EXC Supermoto
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-5-2008 20:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

bullshit, als je normaal rijd en goed afstelt zal je bijna het zelfde verbruik halen als ori gjol.


mweh
die nederlandse cilinders hebben wel een erg kleine en lage uitlaatpoort.

waardoor er dus weinig gespoeld wordt.

dit is voor vermogen kut. voor verbruik heel gunstig..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Makrolon 1-5-2008 20:49 Print reply

Posts: 6733
ja oke, maar wat zal zo'n nederlandse doen, 1 : 30 oid? dan zal ie echt niet opeens 1 : 10 gaan lopen hoor, denk dat je m nog wel tussen de 1 : 20 / 1 : 25 houd.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved