Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt 5 cilinder beunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49528 - mt 5 cilinder beunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 19:19 Print topicpost

Posts: 72
ik wil graag mijn orginele mt clilinder wat meer koppel en een wat hogere top geven.
Nu heb ik het een en het ander gelezen over timmingen, compressie en blowdown uitrekenen.
Ik kan dat van de huidige situatie wel uitrekenen, maar weet iemand hoe ik er achter kan komen waar ik naartoe wil werken?
 

rik hulkenberg 1-5-2008 19:22 Print reply

Posts: 10029
heb zelf een ori bewerkte mb cilinder waar ik 75 mee kan halen
zitten 2 fluitpoorten op
weet niet of je verstand hebt van tunen en dergelijke
 
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 19:25 Print reply

Posts: 72
heb wel verstand van het 2-takt princiepe, maar niet echt van tunen, weet nog net wat een fluitpoort is (denk ik)
maar de bedoeling is eigenlijk om een cilinder te krijgen waarmee ik maar 70-75 hoef te halen, maar het liefst met niet zo veel toeren.
 
Citta92 1-5-2008 19:27 Print reply

Posts: 614
Als je geen ervaring heb kan je beter voor immi 50 gaan en daar je dingen van leren.

verder koop gewoon eurocilindro of belgische 50cc dan hoef je met niet al teveel toeren toch lekker rijden.

Maar waarom niet veel toeren? daar moet 50cc en 70cc het juist van hebben.
Op weinig toeren hebben die cilinders bijna geen kracht (bijna altyd).

Mvg
 
rik hulkenberg 1-5-2008 19:29 Print reply

Posts: 10029
http://www.brommerfo...allery/view/1938/1/3
hier staat een foto in van mijn cilinder heb het zelf niet gedaan maar heb er wel zelf 75 me gereden bij ongeveer 7500 toeren
 
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 19:34 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Als je geen ervaring heb kan je beter voor immi 50 gaan en daar je dingen van leren.

verder koop gewoon eurocilindro of belgische 50cc dan hoef je met niet al teveel toeren toch lekker rijden.

Maar waarom niet veel toeren? daar moet 50cc en 70cc het juist van hebben.
Op weinig toeren hebben die cilinders bijna geen kracht (bijna altyd).

Mvg


ik wil niet zo veel toeren omdat ik gewoon lekker rustig wil rijden zonder dat alles onder mn kont wegslijt.
belgische heb ik aan zitten denken, maar dacht dat deze ook toere jankte?
als dat niet zo is wil ik het nog wel overwegen, heb er een op marktplaats zien staan voor ¤90, is dit een redelijke prijs?
 
xXhonda-mtx-shXx 1-5-2008 19:35 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
http://www.brommerfo...allery/view/1938/1/3
hier staat een foto in van mijn cilinder heb het zelf niet gedaan maar heb er wel zelf 75 me gereden bij ongeveer 7500 toeren


75 bij 7500 rpm is wel netjes, wat is je verbruik ongeveer, moet ik ook naar kijken
 
rik hulkenberg 1-5-2008 19:37 Print reply

Posts: 10029
reed nooit hele stukken 75 dus weet niet wat het verbruik is en het is ook met een 18mm keihin
 
Fabio 2-5-2008 1:33 Print reply

Posts: 1737
90¤ is vrij prijzig. Zeker van een gast uit gelderland, ene aaron dacht ik. Daar moet je dus niet kopen, hele slechte ervaringen mee. Kopen voor 90¤ en vervolgens 30¤ voor een nieuwe zuiger en 20¤ voor het laten honen. Zit je op 140¤ met een diameter van 40,75! Voor 190¤ heb je op 50cc.nl een nieuwe!

Vraag anders aan mr200r hier op het forum. Hij heeft er vast wel eentje te koop. Anders bij motoimport, daar heb je ze voor 75¤ dacht ik, geen idee van de staat of diameter.
 
Citta92 2-5-2008 18:24 Print reply

Posts: 614
je blok zal niet verschrikkelijk veel toeren janken.
En blokje kan echt wel goed tegen wat toeren hoor.
Voordat jij met 50"snel" je blok aan gort heb rij je allang auto of ben je 3 brommers verder.

Ik zou gewoon voor belgisch gaan of immi 70cc.
 

Dit topic is 731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved