Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tandwiel verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49517 - tandwiel verhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rick-mt5 1-5-2008 15:53 Print topicpost

Posts: 186
Ik ben laatst tot de conclusie gekomen dat ik een veel te slechte tandwiel verhouding heb,

voor: 13
achter: 40

ik wil zorgen voor meer koppel dus moet ik er waarschijnlijk een groter tandwiel achter zetten.

Weet iemand wat een goede verhouding zou zijn?

11-48 ofzo?

pls help me.
 

RowdyCross 1-5-2008 15:53 Print reply

Posts: 3211
Wat is je setup ?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
jeroenzr50slp 1-5-2008 15:59 Print reply

Posts: 72
tandwiel 11:48 is bijna een verhouding van 1:4,5 dat is best groot, het risico dat je dan loopt is dat je brommer overtoeren gaat maken waardoor de cilinder snel slijt en ook heb je hélemaal geen snelheid meer. Als je graag veel koppel wil hebben moet je rond een verhouding van 1:3,5 tot 1:4 zitten. Dat is meer dan genoeg
 
gaank ies alles!
Tombrom 1-5-2008 16:02 Print reply

Posts: 15925
wat is je setup en gaat over mt?

13-40 is dus niet kut...

13-45 was ori

13-40 gaat prima
 
rick-mt5 1-5-2008 16:02 Print reply

Posts: 186
dus dat is ongeveer?
en mijn wiel kan niet verder naar voren dus moet ik een grotere ketting hebben
 
rick-mt5 1-5-2008 16:03 Print reply

Posts: 186
setup:

70cc
20mm mikuni

 
Tombrom 1-5-2008 16:04 Print reply

Posts: 15925
ik reed met 70 airsal 18 keihin en 13-40 en ging in 2 omhoog

zag net dat je polini cyl hebt dus 13-40 is wel goed ervoor

11-48 moet je dus niet pakken
 

Dit topic is 357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved