Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - blok afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 588 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49509 - blok afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koosie 30-4-2008 22:55 Print topicpost
Posts: 16
Jonges ik heb zon leuke brommerquad lekker getuned met 70cc stage 6 en 19mm carb. met mallossi powerfilter
Alleen t afstellen lukt niet helemaal, ik heb er dus eerst 92 in was het Moaaap daarna 96 toen reed ie even heel er goed ,en toen was het ook mwaaap
en toen heb ik er 98 ingedaan en toen was het mwoaaap kheb ook nog effe lope knoeien met de gasnaald zonder succes.(staat inmiddels weer op onderste ding)
wat moet ik doen? (kan het komen omdat ik misschien te dik gesmeert hebt/ ik dacht lekker veel smeren ivm nieuwe cilinder dus zit ech theel wat in en hij rookt onwijs )
 

Fabio 30-4-2008 23:10 Print reply

Posts: 1737
laat je benzine er uit lopen en meng opnieuw. 70cc stage 6 lijkt mij 1:45 voldoende.

En afstellen is beter om te beginnen met een te grote sproeier.
 
Raze 30-4-2008 23:15 Print reply

Posts: 461
hej, als hij stationair loopt zou ik hem eerst even warm laten lopen. 10-15 min. En dan met een te grote sproeier beginnen (110-120) en dan langzaam naar beneden. Let ook op je luchtfilter dat deze niet te groot is.

Succes.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Red-dragon 1-5-2008 0:26 Print reply

Posts: 1486
Al geprobeerd met het standaard filter erop?
 
Fly like an Eagle...
Sj_dt 1-5-2008 9:32 Print reply
Posts: 886
als je te dik smeert dan kan hij ook niet netjes lopen, meer dan 1:40 zou ik nooit doen.
 
Derbi Joris 1-5-2008 10:33 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
als je te dik smeert dan kan hij ook niet netjes lopen, meer dan 1:40 zou ik nooit doen.

Dat vind ik dus grote onzin... Altijd 1:25 gemengd en nooit afstel problemen gehad met meerdere cilinders (50cc en 70cc).
 
Sj_dt 1-5-2008 11:59 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Dat vind ik dus grote onzin... Altijd 1:25 gemengd en nooit afstel problemen gehad met meerdere cilinders (50cc en 70cc).


nou dat vind ik dus niet, bij mijn am6 had ik naast het oliepompje er ook in de tank wat extra olie bij gedaan(maar beetje teveel extra) en hij liep toen van geen kant meer.
 
Raze 1-5-2008 12:25 Print reply

Posts: 461
Afstelkwestie en geen olie/bezineverhouding probleem volgens mij.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Sj_dt 1-5-2008 13:16 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raze
Afstelkwestie en geen olie/bezineverhouding probleem volgens mij.


ik zeg ook niet dat dat persee hier het probleem is, maar het is wel zo dat teveel olie niet goed is voor de prestaties.
 
Aron_N 1-5-2008 13:23 Print reply

Posts: 432
Mengde mn rs aan het begin perongeluk dubbel.. 1:25 dus, en reed voor geen meter meer.. Het heeft dus wel invloed op prestaties
 
farmer tuning 1-5-2008 13:38 Print reply

Posts: 703
nou dus niet smeer met elke brommer die ik heb staan 1:30 merk geen verschil lopen netjes. als ie minder goed loopt met meer olie is je afstelling niet goed dan moet ej dproeier groter. omdat ei dan niet genoeg benzine krijgt. en verstokt word door de olie. veder zou ik met 70cc 1:30 smeren voor een goed smering en een goede prestatie. met 1:30 is de kans dat ie vast ook natuurlijk veel minder
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Sj_dt 1-5-2008 14:30 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
nou dus niet smeer met elke brommer die ik heb staan 1:30 merk geen verschil lopen netjes. als ie minder goed loopt met meer olie is je afstelling niet goed dan moet ej dproeier groter. omdat ei dan niet genoeg benzine krijgt. en verstokt word door de olie. veder zou ik met 70cc 1:30 smeren voor een goed smering en een goede prestatie. met 1:30 is de kans dat ie vast ook natuurlijk veel minder


waarom smeer je niet gewoon 1:1 dan? voor de prestaties maakt het niet uit en dan heb je nog minder kans op een vastlopen; doen zou ik zo zegge
 

Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved