Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - gilera gsm- uitlaat begrenzingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49507 - gilera gsm- uitlaat begrenzingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

you12 30-4-2008 20:53 Print topicpost
Posts: 39
Hoi

Kan iemand mij heel precies vertellen hoe je de uitlaat van een gilera gsm helemaal ontgrenst? Waar zitten de ringen enzo en hoe moet ik deze verwijderen? Ik ben nieuw op dit gebied dus vandaar... Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

edit:
Kan iemand mij een foto laten zien van een originele gsm uitlaat, want ik ben niet zeker dat die van mij origineel is. Of kun je dit ergens aan zien?

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 20:57 uur.
 

kees2501 30-4-2008 21:12 Print reply

Posts: 522
niet echt duidelijke foto maar kon ff geen andere vinde:



die heeft origineele uitlaat... kunt hem wel herkenen aan het hitteschild op de bocht



of als je derbi blok hebt:



is die origineel.





en de begrenzing zit vooraan waar je um in de cilinder steekt...
zit een busje in zie je gelijk als je um van je brommer haalt..
 
you12 30-4-2008 21:21 Print reply
Posts: 39
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb toevallig deze foto gevonden, is dit wat je bedoelt met het busje?:
http://img201.images...2672/dsc00006sw9.jpg
Ik heb ook gehoord dat er een katalysator in zit, klopt dat?

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 21:21 uur.

edit:
Hoe moet ik het busje dan verwijderen?

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 21:22 uur.
 
kees2501 30-4-2008 21:34 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: you12
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb toevallig deze foto gevonden, is dit wat je bedoelt met het busje?:
http://img201.images...2672/dsc00006sw9.jpg
Ik heb ook gehoord dat er een katalysator in zit, klopt dat?

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 21:21 uur.

edit:
Hoe moet ik het busje dan verwijderen?

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 21:22 uur.



zit volgens mij wel een katalysator in de origineele uitlaat ja
en die bus ligt aan of je uitlaat op die bovenste of die onderste lijkt..

bij die onderste zit gewoon dat rare dunne bochtje in het begin die begrenst um volgens mij en dan kan er ook nog wel een ring ofzo zitten waar je dat dunne stuk op de bogt schroeft.

en bij die bovenste zie je um zitte als je in de uitlaat kijkt aan de kant waar hij normaal op de cilinder zit.
die kun je meestal met een grote boor ofzo er wel uitkrijge.



toevallig net gallery met een duidelijke foto van origineele uitlaat


Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 30-4-2008 om 21:36 uur.
 
Thijsje 30-4-2008 21:38 Print reply

Posts: 1687
kat. verwijderen levert ook extra vermogen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
you12 30-4-2008 22:01 Print reply
Posts: 39
Ik heb net een foto van mijn uitlaat gemaakt zonder dat hitteschild, maar ik heb dezelfde hitteschild als de 2e foto en ik heb een derbi blok:
http://img206.images...9256/dsc00015pq8.jpg

Ik vind alleen dat het dunne stukje op de plaatje die jij liet zien veel dunner lijkt dan die van mij. Ik heb wel precies dezelfde als dit:
http://img201.images...2672/dsc00006sw9.jpg

Dat is dat stukje waar hij de cilinder in gaat, dus het dunne gedeelte. Dus ik geloof dat mijne hetzelfde is als de tweede plaatje die jij liet zien toch? Hoe moet ik deze dan ontgrenzen? En waar zit de katalysator?

edit:
Quote:
bij die onderste zit gewoon dat rare dunne bochtje in het begin die begrenst um volgens mij en dan kan er ook nog wel een ring ofzo zitten waar je dat dunne stuk op de bogt schroeft.

Ik zie geen ring bij het stukje waar ie op het bochtje aansluit, ik denk gewoon dat ie al verwijderd is.

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 30-4-2008 om 22:05 uur.
 
you12 1-5-2008 10:18 Print reply
Posts: 39
Ik heb dus veel gezocht en ik kwam deze topic tegen:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/12174

Daar staat dus hoe je het moet ontgrenzen. Alleen, als er twee soorten uitlaten zijn hoe weet ik dan of die tutorial ook bij mijn uitlaat zo is?

Er staat ook dit:
in de uitlaat zit een catalysator, die zit met een pijp vast aan de las, die de bocht met het expansievat verbindt. deze zul je dus helemaal moeten doorslijpen.

Ik weet niet welke stukje van de uitlaat hij bedoelt met ''die de bocht met het expansievat verbindt''. Kan iemand mij snel helpen want ik wou het eigenlijk vandaag een groot gedeelte doen.
 
kees2501 1-5-2008 10:37 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: you12
Ik heb dus veel gezocht en ik kwam deze topic tegen:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/12174

Daar staat dus hoe je het moet ontgrenzen. Alleen, als er twee soorten uitlaten zijn hoe weet ik dan of die tutorial ook bij mijn uitlaat zo is?

Er staat ook dit:
in de uitlaat zit een catalysator, die zit met een pijp vast aan de las, die de bocht met het expansievat verbindt. deze zul je dus helemaal moeten doorslijpen.

Ik weet niet welke stukje van de uitlaat hij bedoelt met ''die de bocht met het expansievat verbindt''. Kan iemand mij snel helpen want ik wou het eigenlijk vandaag een groot gedeelte doen.



dit gaat niet over de gsm met derbi blok.
denk dat jij hier dus niks aan hebt eigenlijk.
en voor die derbi uitlaat weet ik niet precies hoe het zit.
maar als je niet die hele dunne pijp hebt met die vage bochte erin hebben ze er misschien al een snellere voorbocht opgezet en daar zit dan geen begrenzing in geloof ik.

maar weet niet zeker of dat bij de derbi blokken van gsm zo is...

 
you12 1-5-2008 10:44 Print reply
Posts: 39
Bedankt. Ik weet echter nog steeds niet of dit ook een begrenzing is, dat bolle stukje gaat bij mij de cilinder in:
http://img201.images...2672/dsc00006sw9.jpg

Ik kan het altijd nog de uitlaat doormidden slijpen en kijken of er iets in zit. Is dit verstandig? Is het niet slecht als je aan een uitlaat gaat slijpen en lassen?
 
DR Gert-Jan 1-5-2008 11:09 Print reply

Posts: 248
In de bocht van de uitlaat (expansiegedeelte dus) zit een halve bal met een buisje (stinger heet zo'n ding volgens mij) eraan.
Als je de hele bocht openslijpt dan kun je de catalysator verwijderen en meteen die halve bal en buis eruit slopen. Hierdoor krijgt de brommer een powerband tussen de 6000 en 9000 toeren (bij mij iig)
 
Team DR --> www.drekracers.nl
you12 1-5-2008 11:18 Print reply
Posts: 39
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GertieSM
In de bocht van de uitlaat (expansiegedeelte dus) zit een halve bal met een buisje (stinger heet zo'n ding volgens mij) eraan.
Als je de hele bocht openslijpt dan kun je de catalysator verwijderen en meteen die halve bal en buis eruit slopen. Hierdoor krijgt de brommer een powerband tussen de 6000 en 9000 toeren (bij mij iig)

Heel erg bedankt, dus jij hebt ook een gilera gsm met derbi blok?
Als iemand nog deze vraagjes beantwoord kan ik aan de slag, dat zou erg fijn zijn.

Is dit de plek waar ik de uitlaat doormidden moet zagen?:
http://img140.images...1/dsc00015pq8xt3.jpg


En ik neem aan dat dit ook een begrenzing is,is dit een ring of zo en hoe zou ik dat eruit moeten slopen?:
http://img148.images...5225/dsc00016ox5.jpg

Dit bericht is gewijzigd door you12 op 1-5-2008 om 11:47 uur.
 
you12 2-5-2008 11:14 Print reply
Posts: 39
Kan iemand mijn vorige vragen beantwoorden a.u.b? Dan kan ik eindelijk aan de slag
 
you12 3-5-2008 21:54 Print reply
Posts: 39
Ok ik ben dus op goed geluk gaan slijpen en ik hoop dat ik nu wat meer hulp kan krijgen met mijn vragen

Ik heb het dus opengesneden en ik kwam dit tegen:
http://img403.images...6480/dsc00017kx6.jpg

Ik heb aangenomen dat het de katalysator was en ik beb geprobeerd het eruit te krijgen. Heb ik goed gedacht? Ik kan em alleen nog niet eruit krijgen. Daarvoor moet ik de uitlaat weer gaan slijpen, is het niet slecht voor de uitlaat dat het op twee plekken gelast moet worden?


Kan het ook zijn dat de demper begrensd is? Ik heb de demper open gemaakt en ik kwam dit tegen:
http://img152.images...4035/dsc00022ug7.jpg
Wat moet ik hiermee doen, gewoon laten staan?

Verder had ik niks meer gevonden in de uitlaat wat ik eruit kan halen. Ik kan dus alleen de ring aan het begin en de katalysator verwijderen. Zou mijn brommer hierdoor veel harder gaan?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

alvast bedankt

 
you12 4-5-2008 12:11 Print reply
Posts: 39
Er moet toch iemand zijn die antwoord kan geven op mijn vragen in mijn vorige post?
 

Dit topic is 6953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved