Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Piepende Achterremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49506 - Piepende Achterremmen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Elco 30-4-2008 19:38 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
[...]


idd, ik gebruik op stage ook gewoon kopervet



jep, bij ons op het werk ook, uit zon spuitbus
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-4-2008 19:38 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


gvd zwakzinnige idioot , ik zeg toch niet voor niks remvet.

kopervet blijft plakkerig en trekt vuil aan.
remvet blijft alleen vet op de delen waar het nodig is en er blijft geen onnodig stof aanplakken.

meestal gaat het goed , maar als je pech hebt krijg je onnodige schade aan de componenten , er zijn remklauwen die er heel gevoelig voor zijn , en na 1x kopervet gebruiken en een jaar rijden weggegooid kunnen worden..


welke remklauwen zijn er dan gevoelig voor en waar ligt dat dan aan?
ander materiaal of slechte stofringen ofzo?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 30-4-2008 19:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


welke remklauwen zijn er dan gevoelig voor en waar ligt dat dan aan?
ander materiaal of slechte stofringen ofzo?


het ligt idd aan de stofringen, dat heb ik ook wel eens gehoord hier. dat is als je goedkope ( zelfde verhaals als de imi troep ) gebruikt icm kopervet worden ze poreus.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RowdyCross 30-4-2008 19:45 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


het ligt idd aan de stofringen, dat heb ik ook wel eens gehoord hier. dat is als je goedkope ( zelfde verhaals als de imi troep ) gebruikt icm kopervet worden ze poreus.

aight goed dat ik het nu weet :P maar dat zei Crossgek er niet bij, ik ga iig wel uit van goede kwaliteit want dat gebruik ik ook altijd
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Joel_koningslust 30-4-2008 19:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]

aight goed dat ik het nu weet :P maar dat zei Crossgek er niet bij, ik ga iig wel uit van goede kwaliteit want dat gebruik ik ook altijd


komt ook maar heel zelden voor. en crosgek zegt ook dat je de klauw dan kunt weggooien maar dat is nog grotere bulshit, gewoon ff nieuwe ringetjes erin en klaar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 30-4-2008 19:47 Print reply

Posts: 14999
vet is op olie basis, van olie word rubber porreus
maar ik denk dat het niet zo "geweldig" veel zal doen,
Je hebt tenslotte ook rubberen keerringen enzo, nu klopt het wel dat dat ander materiaal is , maar het gaat om het idee

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 30-4-2008 om 19:49 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RowdyCross 30-4-2008 19:49 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
vet is op olie basis, van olie word rubber porreus


Ja vet is eigenlijk gewoon dik gemaakte olie door een of andere metaalgaas troep in poedervorm ofzo, had het laatst nog gehoort wat het nou percies was maar ben het alweer vergeten :P

Mja dus als dat gebeurd alleen nieuw stofringetje? nja weet ik iig wat ik moet doen als ik problemen aan me remklauw krijg
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Joel_koningslust 30-4-2008 19:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Ja vet is eigenlijk gewoon dik gemaakte olie door een of andere metaalgaas troep in poedervorm ofzo, had het laatst nog gehoort wat het nou percies was maar ben het alweer vergeten :P

Mja dus als dat gebeurd alleen nieuw stofringetje? nja weet ik iig wat ik moet doen als ik problemen aan me remklauw krijg


jep, gewoon ff goed schoonmaken en dan nieuw stofringetje erin

maar dat is niet het eerste wat ik zou nakijken wanneer je klauw raar doet, vaak is het wat anders. als hij echt langs de zuigers af gaat lekken dat wel ff doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 30-4-2008 19:57 Print reply

Posts: 14999
en uit ervaring heb ik het idee dat remvloeistof rubber meer aantast dan vetten en oliën
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mcdronkz 30-4-2008 20:11 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
en uit ervaring heb ik het idee dat remvloeistof rubber meer aantast dan vetten en oliën


Misschien als je DOT5 gebruikt.
 
Derbi-Olaf 30-4-2008 20:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Misschien als je DOT5 gebruikt.

Ik geloof gewoon dot4
Was op een stofkapje van een koppelingscilinder...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamaha dt 70ccpolini 30-4-2008 20:25 Print reply

Posts: 198
gewoon kopervet
 
yamaha dt the best
Saknet 1-5-2008 15:30 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
en uit ervaring heb ik het idee dat remvloeistof rubber meer aantast dan vetten en oliën

dat weet ik wel zeker, droge rubbers vet ik altijd in, meestal drogen ze daarna nooit weer uit.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Puchzip 1-5-2008 16:43 Print reply
Posts: 58
Je moet er gewoon wat kruip olie op smeren even 5 min inlaten lopen en klaas is keer(komt doordat ie nieuwe is)
 
yamaha dt 70ccpolini 1-5-2008 16:44 Print reply

Posts: 198
is het probleem opgelost?
 
yamaha dt the best

Dit topic is 4200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved