Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #49501 - meer uit setup halen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1574 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Viertakt |
29-4-2008 17:51 |
Posts: 3586 |
Waarom geen grotere carburateur als ik vragen mag? Dat helpt een bult.
En ja, andere uitlaat, zo'n 50cc uitlaat knijpt hem best.
voordelen hpi: beter ontstekingstijdstip, snellere gasreactie
nadelen hpi: baggerlicht opbrengst
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Toon_D |
29-4-2008 17:52 |
Posts: 98 |
Opmaat uitlaat!
|
|
|
|
honda cr mt 80 |
29-4-2008 17:55 |
Posts: 694 |
je poorten goed zetten
|
|
|
|
Royal Club |
29-4-2008 17:55 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Waarom geen grotere carburateur als ik vragen mag? Dat helpt een bult.
En ja, andere uitlaat, zo'n 50cc uitlaat knijpt hem best.
voordelen hpi: beter ontstekingstijdstip, snellere gasreactie
nadelen hpi: baggerlicht opbrengst
zegmaar, 15 watt tegenover 85 die je ori spoel levert.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raoul |
29-4-2008 18:19 |
Posts: 2997 |
dat hpi heel slecht licht heeft weet ik, dat is met dit weer geen punt (desnoods monteer ik een extra spotje)
alleen , ik woon in zuid limburg, dus regelmatig heuvel op en af,
alleen zou een hpi bergop terugvallen omdat het rotortje zo licht is.
klopt dit?
en lever je koppel in met zon onsteking?
(beide punten zijn dus voor mij belangrijk)
|
|
Aprilia MX (H) |
|
gekke henkie |
29-4-2008 18:40 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
dat hpi heel slecht licht heeft weet ik, dat is met dit weer geen punt (desnoods monteer ik een extra spotje)
alleen , ik woon in zuid limburg, dus regelmatig heuvel op en af,
alleen zou een hpi bergop terugvallen omdat het rotortje zo licht is.
klopt dit?
en lever je koppel in met zon onsteking?
(beide punten zijn dus voor mij belangrijk)
nee, je levert geen koppel in met zo`n ontsteking
Heuvel op kan hij misschien wel terugzakken, idd omdat je nauwelijks nog een vliegwielwerking hebt, maar dit zou geen probleem moeten zijn als je hem in je powerband houdt...
Edit: en qua licht, zou ik op LED`s overstappen, veel minder gezeik, en ze hebben bijna niks nodig...
verder zal je uitlaat inderdaad ook een hoop schelen, maar ik zou er eentje nemen die niet te hoogtoerig is, want dan wordt je powerband korter, en dan is het moeilijker om hem daarin te houden als je heuvelop gaat
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 29-4-2008 om 18:43 uur.
|
|
Ga toch krassen! |
|
Derbi Joris |
29-4-2008 19:58 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]
nee, je levert geen koppel in met zo`n ontsteking
Heuvel op kan hij misschien wel terugzakken, idd omdat je nauwelijks nog een vliegwielwerking hebt, maar dit zou geen probleem moeten zijn als je hem in je powerband houdt...
Edit: en qua licht, zou ik op LED`s overstappen, veel minder gezeik, en ze hebben bijna niks nodig...
verder zal je uitlaat inderdaad ook een hoop schelen, maar ik zou er eentje nemen die niet te hoogtoerig is, want dan wordt je powerband korter, en dan is het moeilijker om hem daarin te houden als je heuvelop gaat
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 29-4-2008 om 18:43 uur.
Denk dat een hoogtoerige uitlaat op een gilardoni niet veel zal schelen qua koppel, powerband word inderdaad korten. Maar het koppel wat de cilinder levert zal beter tot zijn recht komen met een 70cc uitlaat. Ik zal zelf eerst andere uitlaat kopen, binnenrotor lijkt mij niet zo fijn rijden, als je heuvel op moet...
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
30-4-2008 10:02 |
Posts: 2014 |
KHEB WEL EENS GEHOORD DAT EEN YASUNI CROSS HM FIJN LOOPT OP EEN GILA 70CC MAAR IS DEZE HOOGTOERIG? (sorrie kapstlok)
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Raoul |
30-4-2008 17:33 |
Posts: 2997 |
ja, echter is het probleem dat je voor mijn brommer (aprilia mx) bijna geen fatsoenlijke bovenlangse uitlaten krijgt voor een nette prijs.
|
|
Aprilia MX (H) |
|
ricardo |
2-5-2008 3:30 |
Posts: 605 |
ohja een hoogtoerige pijp op een gilardoni... dan spuit hij weg onder je vandaan ik draai ipv 10k toeren 12k en in die laatste 2k toeren trekt ie hem net iets omhoog.. alleen je tops word ook hoger..
hoe meer trekkracht , des te meer snelheid , voor optrekke moet je veel toeren maken maar dat word ook weer je snelheid. je kan dat weer oplossen met de overbrenging dus grotere/kleinere tandwielen.
ik zat te denken wat nou als je hem extreem laat trekken en je tops nou rond de 70/80 licht en je wiltt hem echt standaard hebben.. kan je dan niet de laatste versnelling uit de versnellingsbak halen ? dan doet hij het normaal alleen hij mist 1 versnelling
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
farmer tuning |
2-5-2008 8:52 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ricardo
ohja een hoogtoerige pijp op een gilardoni... dan spuit hij weg onder je vandaan ik draai ipv 10k toeren 12k en in die laatste 2k toeren trekt ie hem net iets omhoog.. alleen je tops word ook hoger..
hoe meer trekkracht , des te meer snelheid , voor optrekke moet je veel toeren maken maar dat word ook weer je snelheid. je kan dat weer oplossen met de overbrenging dus grotere/kleinere tandwielen.
ik zat te denken wat nou als je hem extreem laat trekken en je tops nou rond de 70/80 licht en je wiltt hem echt standaard hebben.. kan je dan niet de laatste versnelling uit de versnellingsbak halen ? dan doet hij het normaal alleen hij mist 1 versnelling
aah jooh we halen even een tandwiel uit je bak. doe ej ff. denk er wel aan dat tandwielen bewegen met schakelen. ik zou er niet aan beginnen. want die 6de vern is er om het toeren gebied op te vangen. daar moet je dus niet teveel aan gaan klooien. ik zou zeggen andere uitlaat en geen hpi maar een zo zo zwaar mogelijk vliegwiel. de meeste crossmotors hebben dat ook of hadden het tenminste. en heel licht vertanden en je uitlaat poort tunen. maar zoals er al gezegt is meer toeren is meer koppel maar meer toeren is ook meer snelheid. mijn conclusie
geen hpi: zo zwaar mogelijk vliegwiel
bak lekker laten zitten: wel buiten anders vertanden
poort tunen: verbreden tot 65% boring ofzo
andere uitlaat: opmaatje is denk ik de beste oplossing
|
|
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1 |
|
Raoul |
2-5-2008 13:21 |
Posts: 2997 |
ik heb zo goed als een yasuni spr3 uitlaat van ghostrider_rs gekocht, is gelijk aan hmr2,
dat leek me wel een goede combo..
bevestiging?
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Royal Club |
2-5-2008 13:22 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
ik heb zo goed als een yasuni spr3 uitlaat van ghostrider_rs gekocht, is gelijk aan hmr2,
dat leek me wel een goede combo..
bevestiging?
euh. ask onno, die heeft er 1 gehad, maar of een spr3 het zelfde is al hmr2... lijkt me niet
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raoul |
2-5-2008 13:26 |
Posts: 2997 |
spr3 is een hmr2, alleen met andere bocht, zodat ie mooier staat op een crossbrommer, expansie is precies hetzelfde als hmr2
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Royal Club |
2-5-2008 13:27 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
spr3 is een hmr2, alleen met andere bocht, zodat ie mooier staat op een crossbrommer, expansie is precies hetzelfde als hmr2
dat heeft ghostrider je verteld?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 1574 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|